Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Południowa Obwodnica Warszawy. Drogowcy zapowiadają, że w tym roku połączą węzeł Lubelska z Wilanowem

Południowa Obwodnica Warszawy nabiera kształtów. Jeśli nic nie zakłóci prac, jeszcze w tym roku kierowcy pojadą dwoma z trzech odcinków w ciągu drogi ekspresowej S2. Plan na przyszły rok: przejezdny tunel pod Ursynowem.

Podziel się
Dodaj komentarz
Kierowcy w tym roku wjadą na dwa z trzech odcinków z nowym mostem na Wiśle - zapewnia GDDKiA

GDDKiA ma świetną wiadomość dla kierowców w Warszawie: dwa odcinki Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 jeszcze w tym roku będą przejezdne. W II kwartale 2021 roku kierowcy powinni też skorzystać z ostatniego, trzeciego odcinka, przechodzącego tunelem pod Ursynowem. Wtedy też Warszawski Węzeł Drogowy będzie ukończony w trzech czwartych.

Przed kilkunastoma dniami "Gazeta Wyborcza" zauważyła, że niezależnie od komunikatów, które przekonują, że prace idą planowo, budowa załapała duże opóźnienie - bo miała być gotowa w połowie sierpnia i niejako "wpisać się" w obchody rocznicy Cudu nad Wisłą.

W tunelu praca wre

Do zabetonowania zostały ostatnie metry płyty dennej w tunelu oraz trzy otwory technologiczne w stropie. Wyburzono już tymczasowe podpory pod tunelem metra w nawie południowej i usuwane są w nawie północnej. Zaawansowanie prac na pierwszym odcinku S2 to 81 proc. – relacjonuje postęp prac GDDKiA.

Obejrzyj: Rząd podniesie podatki? "Załamanie kursu złotego to jedyny powód"

Płyta denna, którą zaprojektowano na ok. 1/2 tunelu o długości ok. 2,3 km, została zabetonowana w 98 proc. i w 100 proc. zazbrojona. Wykonano też cały strop pośredni w najgłębszej części tunelu, na długości ok. 600 metrów. Budowane są wypełnienia ścian żelbetowych, przejścia awaryjne, stropy łukowe, wewnętrzna zabudowa chodnikowa, strop pośredni w środkowej nawie technologicznej (wykonano ok. 60 proc.) i niszach alarmowych oraz odwodnienie tunelu itp.

Rozpoczęto również układanie warstw konstrukcji nawierzchni od strony zachodniej tunelu. W nawie północnej wykonywana jest stabilizacja podłoża oraz warstwa odsączająca.

Na powierzchni zasypywane są kolejne segmenty stropu, przywracany jest istniejący wcześniej układ ulic i parkingów. Kierowcy korzystają już z nowych fragmentów jezdni ul. Płaskowickiej, Stryjeńskich i Braci Wagów. Trwaja prace związane z przywróceniem ruchu na ul. Rosoła.

Na skrzyżowaniu ulic Płaskowickiej z Gandhi zamontowano i podłączono już oświetlenie uliczne oraz sygnalizację świetlną. Na wyłączonym z ruchu obszarze ul. Rosoła wykonywana jest kanalizacja deszczowa. Realizowane są roboty brukarskie.

Tunel stanowi połowę pierwszego odcinka, a na pozostałych 2,3 km trasy trwają prace wykończeniowe przy obiektach inżynierskich na węźle Warszawa Ursynów (wykonywanie murów oporowych z gruntu zbrojonego, umocnienie stożków przyczółków i skarp nasypów).

Brak waloryzacji kontraktów to obecnie największy problem firm budowlanych
Budowa dróg w Polsce może stanąć. Czarny scenariusz

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: budowa dróg, południowa obwodnica warszawy, gospodarka, wiadomości, gddkia
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
22-08-2020

WolakCzemu te kilometry są takie drogie ?? dużo drożej jak za PO, a mieli przecież nie kraść !!

22-08-2020

Smutny Romekto najdroższy tunel w Europie. Tak teraz kradną

21-08-2020

imigrantGazeta Wyborcza coś zauważa? Myślałem, że widzi tylko PIS!

Rozwiń komentarze (17)