Portugalskie media podkreślają, że zyski generowane przez Jeronimo Martins oraz wpływy z dywidendy stanowią w znacznej mierze zasługę polskiej Biedronki. W ubiegłym roku sieć ta odpowiadała za 70,4 proc. całkowitych obrotów grupy, co oznacza wzrost o 0,2 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2023. Również drogerie Hebe zwiększyły swój udział w obrotach o 0,2 punktu procentowego, osiągając poziom 1,7 proc.
Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins, zapowiedziała, że ponad połowa planowanych środków inwestycyjnych grupy w 2025 roku zostanie przeznaczona na rozwój sieci Biedronka. Portugalska sieć sklepów Pingo Doce otrzyma 20 proc. budżetu, a kolumbijskie sklepy Ara - 14 proc. Łączna wartość tegorocznych inwestycji portugalskiej grupy ma wynieść 1,1 miliarda euro.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ambitne plany rozwoju w Polsce
Zgodnie z planami Jeronimo Martins, w 2025 roku sieć sklepów Biedronka w Polsce powiększy się o 130-150 nowych placówek handlowych. Dodatkowo firma zamierza przeprowadzić modernizację od 250 do 275 istniejących obiektów. Biedronka rozpoczęła rok 2025 z siecią liczącą 3730 sklepów, co oznacza przyrost o 161 placówek w porównaniu z początkiem ubiegłego roku.
Virginia wspomniała również, że wydatki na rozwój Biedronki na Słowacji "będą oscylować na marginalnym poziomie". Wśród tegorocznych planów portugalskiego giganta znajduje się także uruchomienie w Polsce nowego centrum logistycznego, które dołączy do 17 już istniejących placówek tego typu.
Jeronimo Martins zamierza również kontynuować rozwój sieci drogerii Hebe. Do grudnia bieżącego roku planowane jest otwarcie około 30 nowych obiektów handlowych tej marki. Na koniec ubiegłego roku sieć Hebe liczyła 381 sklepów, czyli o 36 więcej niż w roku 2023.
W 2024 roku obroty sieci Biedronka wyniosły 23,6 miliarda euro, co stanowi wzrost o 9,6 proc. w porównaniu z rokiem 2023. Jeszcze lepsze wyniki odnotowała sieć Hebe, której obroty wzrosły o 24,3 proc., osiągając wartość 583 milionów euro.