Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MAB
|

Renault odnawia stare auta i znów je sprzedaje. Tworzy już drugą taką fabrykę

36
Podziel się:

W 2020 r. Renault wystartowało z projektem o nazwie Refactory, w ramach którego odnawia używane samochody i ponownie wprowadza je do sprzedaży. Po roku producent uważa, że był to strzał w dziesiątkę.

Renault odnawia stare auta i znów je sprzedaje. Tworzy już drugą taką fabrykę
Działająca od września 2021 r. fabryka wyremontowała już ponad 1,5 tys. pojazdów. (Getty Images, Benjamin Girette)

W miejscowości Flins-sur-Seine na zachód od Paryża Renault produkuje elektryczne modele Zoe i Nissan Micra. Rok temu fabryka zaczęła pełnić też inną rolę — stała się miejscem recyklingu i modernizacji używanych samochodów, a także akumulatorów. Kolejna taka fabryka powstanie w hiszpańskiej Sewilli.

Renault odnawia używane samochody. Biznes recyklingowy ma przynieść miliard przychodu

Działająca od września 2021 r. fabryka we Flins odnowiła już ponad 1,5 tys. samochodów. A to dopiero początek, bo Renault plany ma ambitne. W ciągu kolejnych dwóch lat planuje znacząco zwiększyć moce produkcyjne i rozszerzyć działalność. A do 2023 r. producent daje sobie czas, by wejść w nową niszę — zająć się przebudową samochodów wykorzystywanych do transportu (towarów lub ludzi) w pojazdy elektryczne.

W międzyczasie chce przyspieszyć recykling akumulatorów i zwiększyć zatrudnienie we francuskiej fabryce, i to znacząco — z 700 pracowników do 3 tys.

Pod koniec 2021 r. Renault oświadczył, że do końca 2030 r. spodziewa się 1,1 mld dol. przychodów, których źródłem będzie rozwijany przez producenta biznes recyklingowy.

Zobacz także: Jak przygotować samochód na zimę? Uważaj na te najbardziej banalne błędy

Wyposażona w cztery linie produkcyjne fabryka we Flins ma własne studio fotograficzne i studio wideo, które jest w stanie uwiecznić dziesięć pojazdów w godzinę. Technologia i procedury pozwalają na natychmiastowe wprowadzenie pojazdu z powrotem na rynek, nie trzeba czekać aż wróci do dealera. Z informacji przedstawionych przez Renault jesienią tego roku wynika, że odnowienie samochodu zajmuje średnio osiem dni.

Wiosną 2021 r. Renault zapowiadał, że ma dwa cele. Po pierwsze, z projektów realizowanych w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym do 2030 r. chce generować coraz więcej przychodów. Po drugie, chciałby, by przychody z recyklingu używanych aut były większe niż z nowych, które dopiero wyjeżdżają z fabryki na zachód od Paryża.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(36)
Stary Koń
2 lata temu
Nareszcie jakieś światełko w durnym eko tunelu, w zwązku z tym, że część tych samochodów jest z czasów normalnych silników bez dpf-ów, fap-ów i innego eko szajsu konstrukcyjnego, a jako remontowane nie będą musiały tego spełniać, to wróżę im świetlaną przyszłość. Sam się zapiszę....
Morph
2 lata temu
Elektronika i zawieszenie będzie nowka a auto się złoży po dwóch latach bo rama będzie zajechana 🤣
Francois
2 lata temu
Laguny królowe lawet też powrócą?
Beata
2 lata temu
Tak już teraz będzie Francuzi odmawiają samochody Ikea wypożycza meble a potem nie wiem co też je odnawia czy co z elektroniką też zaczynają tak robić np firma Apple pora na AGD i inne rzeczy powszechnego użytku np rowery itp
Maniek
2 lata temu
Teraz już wiadomo jakich aut z zagranicy nie kupować najpierw niby pseudo fabryka odświeża auto a potem jak już kotos pouzywa to drugi raz robi to Polski handlarz
...
Następna strona