Retail Media na fali wzrostu – dowiedz się, jak marki maksymalizują sprzedaż dzięki reklamie cyfrowej w miejscu zakupu

Retail Media to obecnie jeden z najgorętszych tematów w digital marketingu. To dzięki ogromnym możliwościom, jakie daje reklama cyfrowa obejmująca działania na platformach e-commerce oraz w sklepach stacjonarnych. Precyzyjne targetowanie, wykorzystanie first-party data i dotarcie do konsumenta w kluczowym momencie decyzji zakupowej sprawiają, że marki mogą skuteczniej wpływać na wybory klientów. Retail Media stają się więc jednym z kluczowych kanałów komunikacji marek z odbiorcami, które warto już teraz włączyć do swojej strategii marketingowej. Jak to skutecznie zrobić? Po odpowiedź zapraszamy na konferencję IAB HowTo: Nowy Wspaniały Świat Retail Media już 3 kwietnia w Warszawie.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Retail Media to obecnie jeden z najgorętszych tematów w digital marketingu. To dzięki ogromnym możliwościom, jakie daje reklama cyfrowa obejmująca działania na platformach e-commerce oraz w sklepach stacjonarnych. Precyzyjne targetowanie, wykorzystanie first-party data i dotarcie do konsumenta w kluczowym momencie decyzji zakupowej sprawiają, że marki mogą skuteczniej wpływać na wybory klientów. Retail Media stają się więc jednym z kluczowych kanałów komunikacji marek z odbiorcami, które warto już teraz włączyć do swojej strategii marketingowej. Jak to skutecznie zrobić? Po odpowiedź zapraszamy na konferencję IAB HowTo: Nowy Wspaniały Świat Retail Media już 3 kwietnia w Warszawie.

Rewolucja Retail Media stała się faktem. Zarówno globalnie, jak i na polskim rynku działania retail mediowe zyskują na znaczeniu i coraz chętniej są włączane w strategie marketingowe dotyczące sprzedaży online. To z kolei powoduje prawdziwy wysyp innowacji technologicznych i istotne zmiany w podejściu do komunikacji marketingowej kierowanej do konsumenta w miejscu zakupu.

Właśnie dlatego zdecydowaliśmy, że już po raz drugi konferencja IAB HowTo skoncentruje się w pełni na Retail Media – chcemy dostarczyć marketerom i reklamodawcom wiedzę niezbędną do skutecznego wykorzystania tego dynamicznie rozwijającego się segmentu reklamy, który niezaprzeczalnie będzie jednym z kluczowych kierunków rozwoju e-commerce w najbliższych latach - mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu, IAB Polska

© materiały partnera

Odkryj nowe możliwości sprzedaży i budowania relacji z klientem dla Twojej marki

Celem IAB HowTo: Nowy Wspaniały Świat Retail Media jest dostarczenie kompleksowej wiedzy o tym, jak wdrożyć działania retail mediowe i w jaki sposób czerpać z niego maksymalne korzyści, by zwiększać sprzedaż i budować lojalność swoich klientów.

Podczas kilkunastu praktycznych wystąpień eksperci z grup roboczych IAB Polska zaprezentują pełne spektrum działań retail mediowych – zarówno online, jak i offline. Pokażą także korzyści, jakie niesie za sobą integracja danych i omnichannelowe podejście do komunikacji marki. Nie zabraknie aktualnych case studies takich marek jak: Allegro, Zara, Żabka Ads, Netto i Media Ekspert.

© materiały partnera

Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele retailerów, platform sprzedażowych, reklamodawców i ekspertów od nowych technologii, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem i odpowiedzą na pytania:

  • Czy Retail Media to wciąż nowość czy już pełnoprawny kanał marketingowy?
  • Jakie są najlepsze przykłady wykorzystania Retail Mediów przez marki i platformy sprzedażowe?
  • Jak zaplanować strategię obecności w Retail Mediach i osiągnąć cele marketingowe, nie ograniczając się tylko do wyników sprzedażowych?
  • W jaki sposób docierać do konsumentów w najważniejszym momencie ich ścieżki zakupowej – również w sklepie tradycyjnym?

To tylko część aktualnych zagadnień, a ze względu na złożoność tematu agenda konferencji została podzielona na kluczowe bloki tematyczne: trendy, strategia, omnichannel oraz dane i technologie.

© materiały partnera

Retail media dla małych i dużych. Poznaj aktualne trendy i wybierz odpowiednią strategię

Obserwując rynek marketingu cyfrowego, można odnieść wrażenie, że Retail Media dotyczą tylko dużych brandów. Nic bardziej mylnego, jednak wielowymiarowość tego typu reklamy może stanowić wyzwanie dla marketerów, którzy chcą odnotować znaczące wzrosty sprzedaży dzięki temu kanałowi. Jak więc skutecznie przejść przez proces wdrożenia krok po kroku?

Tego dowiesz się podczas bloków: Trendy i Strategia. Agendę konferencji otworzy zestawienie najnowszych trendów ze świata zakupów, a także porady, w jaki sposób włączyć reklamę Retail Media do swojego biznesu. Na początek prześwietlmy jego potrzeby, aby dowiedzieć się, jaki typ reklamy wybrać. Czy dobrać partnerów/merchantów/sklepy do współpracy, a może zbudować własny sklep? W końcu, w jaki sposób dopasować treści do użytkownika/platformy? Na te i wiele innych pytań podczas swojej prelekcji odpowie Jakub Bakuła z Omnihero.

Warto też podkreślić, że Retail Media mogą istotnie poprawić rentowność w wymagających czasach dla handlu detalicznego, ale jak skutecznie integrować aktualne trendy w komunikacji do konsumenta? Przepis na konwersje w branży e-commerce, fashion i retail elektro przedstawi Maciej Grams z AdsHero i OmniHero.

Jak nadążyć za nowoczesną ścieżką klienta i czerpać z potencjału nowych punktów komunikacji? Zjawisko zacierania się granic między Retail Media a Commerce Media przybliży Bartosz Bielecki z Commerce Media Tech.

Retail Media to technologia działająca w oparciu o połączenie szczegółowych informacji o konsumentach charakteryzujących się wysokim zaangażowaniem, co jest jego niewątpliwą zaletą. Dzięki temu, możemy realizować praktycznie każdy cel komunikacji. Jak się do tego zabrać, podpowie Łukasz Sztuczyński z Allegro, Szef Grupy Roboczej E-commerce i Retail Media IAB Polska.

© materiały partnera

Dopal swoją sprzedaż dzięki danym i narzędziom omnichannel

Kolejne dwa bloki tematyczne - Omnichannel oraz Dane i Narzędzia skupiają się na operacyjnej części związanej z wykorzystaniem z Retail Mediów.

Jakie wyzwania czekają marketerów w świecie Omnicommerce? Michał RosiakiGrzegorz Marczak z Hybrid.ai pokażą, jak w praktyce odnaleźć się w strategii Brandformance, która w Polsce dopiero zyskuje na znaczeniu. Przyjrzą się też trendowi, który łączy budowanie marki z działaniami nastawionymi na wyniki i podpowiedzą jakie rozwiązania warto wdrożyć.

Tomasz Szulkowski z mSpark podczas swojej prelekcji przyjrzy się nowym touchpointom w komunikacji instore i pokaże spektrum możliwości, jakie dają nowoczesne ekrany i inne technologie, które usprawniają biznes sieci retail, ale mogą również dostarczać unikatowych danych dla producentów sprzedawanych produktów.

Mateusz Chołuj, Proxi.cloud i Piotr Boguta, Netto wyjaśnią, na czym polega Data-Driven Retail Media i jaką wiedzę mogą generować Retail Media z perspektywy marki i retailera oraz jak robić to dobrze. Natomiast Kinga Nurska z PHD / Omnicom Media Group opowie o tym, na jakie pytania może odpowiedzieć narzędzie data clean room, dostarczając jednocześnie wiedzy o konsumencie.

To tylko część tematów, które poruszone zostaną podczas konferencji.

Nad warstwą merytoryczną wydarzenia czuwa Rada Programowa w składzie:

Łukasz Sztuczyński, Szef Grupy Roboczej E-commerce i Retail Media IAB Polska, Senior Manager, Brands&Display Solutions, Allegro

Edyta Błaszczyk, Szefowa Grupy Roboczej Performance IAB Polska, E-commerce process expert, mBank

Maciej Tygielski, CEO MyShopTV Network

Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director Publicis Groupe

IAB HowTo: Nowy Wspaniały Świat Retail Media odbędzie się 3 kwietnia w Multikino Złote Tarasy w Warszawie. Więcej szczegółów na stronie konferencji. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział.

Sponsorzy konferencji: Hybrid.ai i AdsHero

Patroni Medialni: Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Nowy Marketing, Marketing przy Kawie, Marketer+, E-commerce w praktyce, E-commercenews, PRoto, Przegląd Handlowy, OOH Magazine, aboutMarketing

Organizator: IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technolo­giczne oraz reklamodawców. Jego celem jest edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje rozwiązania e-marketingowe i rekla­mowe oraz tworzy i wdraża branżowe standardy jakościowe.

Materiał sponsorowany przez IAB Polska
Wybrane dla Ciebie
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025