Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Rewolucja na polskich drogach. Wyższe mandaty zrobiły swoje

342
Podziel się:

Kierowcy jeżdżą wolniej, dzięki czemu mniej jest wypadków, a liczba zabitych spadła po raz pierwszy w historii poniżej 2 tys. Zadziałały wysokie mandaty? – pyta środowa "Rzeczpospolita". Policjanci wskazują, że w końcu śmiertelność w wypadkach drogowych w Polsce maleje. Wiążą to z wolniejszą jazdą.

Rewolucja na polskich drogach. Wyższe mandaty zrobiły swoje
Według wstępnych danych policji w ubiegłym roku doszło do 21 324 wypadków drogowych, czyli o blisko 1492 mniej niż w 2021 r. i aż o 2216 mniej niż dwa lata temu (PAP, Marcin Obara)

Według gazety miniony rok był wyjątkowo bezpieczny na drogach i to praktycznie w każdym wymiarze.

Zmniejszyła się liczba wypadków, ofiar śmiertelnych oraz rannych, a także – co równie ważne – nietrzeźwych kierowców. Odkąd prowadzimy statystyki liczba ofiar śmiertelnych spadła poniżej 2 tys., do łącznie 1883 osób – mówi "Rzeczpospolitej" Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Z początkiem 2022 roku wszedł w życie nowy taryfikator mandatów drogowych. Za przekroczenie prędkości grozi kara nawet 2,5 tys. zł.

Gazeta podaje, że według wstępnych danych policji w ubiegłym roku doszło do 21 324 wypadków drogowych, czyli o blisko 1492 mniej niż w 2021 r. i aż o 2216 mniej niż dwa lata temu.

Zginęły w nich 1883 osoby, co z kolei oznacza mniej ofiar śmiertelnych o 362, a w porównaniu ze stanem sprzed dwóch lat – o 608 osób. Jak zauważają policjanci, te dane pozwalają sądzić, że rodzima plaga, jaką jest jedna z najwyższych w Europie śmiertelność w wypadkach drogowych, maleje. Policjanci poprawę bezpieczeństwa wiążą z wolniejszą jazdą, bo – jak zaznaczają – przy mniejszej prędkości skutki wypadków są mniej tragiczne – informuje dziennik.

Noga z gazu w obszarze zabudowanym

Gazeta zwraca uwagę, że to, że kierowcy zdjęli nogę z gazu, potwierdza również mniejsza skala praw jazdy odebranych za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h w obszarze zabudowanym.

– W 2022 r. zatrzymaliśmy je blisko 29 tys. kierowców, a to o połowę mniej niż w analogicznym okresie 2020 r. – zauważa Robert Opas.

Jak na tym tle wypadają piesi? Jak się okazuje, wypadków z ich udziałem było nieco więcej, jednak mniej osób straciło w nich życie – łącznie 451, a to o 67 mniej niż rok temu i o 178 mniej niż przed dwoma laty – informuje dziennik.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(342)
1 EGG on
rok temu
Gdy samochody, motocykle, rowery i hulajnogi całkowicie staną, będzie bezpiecznie.
Allo , allo
rok temu
Śmiertelność na drogach możnaby zmniejszyć do 0 , gdyby zakazać jazdy z prędkością powyżej 0 a pieszym zakazać wychodzenia z domu, tak jak na czas kwarantanny. Ale czy o to chodzi ?
Fimi
rok temu
12 punktów karnych za użycie telefonu to jakiś absurd
A.m
rok temu
A nie można było tak wiele lat wcześniej? Tyle ludzi musiało zginąć przez szalonych albo pijanych kierowców? Jak można porównać życie człowieka do jazdy o np. 40 km/ godz. wolniej?
Potrz
rok temu
Cel jeden ogranicza przemieszczanie się ludzi na maksa każdy sposób dobry .Oto NEW WORLD ORDER
...
Następna strona