Jak donosi "Kommiersant" latem rosyjskie struktury Heinekena zarejestrowały w Federalnej Służbie Akredytacyjnej serię deklaracji zgodności dla linii do produkcji bezalkoholowych napojów gazowanych. Produkty mają nazywać się Royal Cola Original, Royal Cola Zero, Tony Lemony Orange i Tony Lemony Lemon.
"Jak wynika z opisu, napoje mogą być butelkowane w butelkach szklanych, plastikowych oraz puszkach aluminiowych. Producentami są rosyjskie fabryki Heinekena. Firma odmówiła komentarza" - czytamy na stronach internetowych rosyjskiego dziennika.
"Kommiersant", powołując się na swojego rozmówcę z rynku, przypomina, że Heineken ma doświadczenie w produkcji lemoniad Shihan, więc "próba wykorzystania tego, że Coca-Cola i Pepsi zostały wymiecione z półek, jest logiczna".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Heineken wycofuje się z Rosji
Heineken to trzeci pod względem wielkości producent piwa w Rosji, dysponujący fabrykami w Petersburgu, Jekaterynburgu, Irkucki, Niżnym Nowogrodzie, Nowosybirsku, Chabarowsku i Sterlitamaku. W 2021 r. dochody koncernu w kraju wzrosły do 36,9 mld rubli.
Dziennik przypomina, że centrala Heinekena w Holandii ogłosiła zamiar sprzedaży swoich rosyjskich aktywów, a umowa może zostać zawarta w drugiej połowie 2022 r.
Przypomnijmy, że po wybuchu wojny w Ukrainie (którą "Kommiersant" w myśl kremlowskiej narracji nazywa "operacją wojskową na Ukrainie") Heineken w marcu zadeklarował, że opuszcza rosyjski rynek. Jak pisaliśmy w money.pl, firma zapowiedziała jednak, że w okresie przejściowym będzie działać, żeby zapobiec nacjonalizacji jej majątku. Władze koncernu zapowiedziały, że wszyscy jej rosyjscy pracownicy będą mieli gwarantowane wypłaty do końca roku. Firma obiecuje też, że postara się zapewnić zespołowi zatrudnienie u nowego właściciela.