Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Magda Żugier
|

Stellantis rzuci rękawicę Dacii? Chcą reaktywować markę

28
Podziel się:

Stellantis rozważa reaktywację marki Talbot, która zniknęła z rynku w 1994 r. Francuski koncern zarejestrował niedawno jej nazwę, co może oznaczać chęć wprowadzenia na rynek niskobudżetowych samochodów w stylu Dacii - "Auto Świat".

Stellantis rzuci rękawicę Dacii? Chcą reaktywować markę
Stellantis rzuci rękawicę Dacii? Chcą reaktywować markę (GETTY, Alessia Pierdomenico)

Stellantis, gigant motoryzacyjny posiadający już 15 marek w swoim portfolio, może wkrótce dodać kolejną. Według doniesień "Auto Świat" koncern zarejestrował nazwę Talbot we Francuskim Krajowym Instytucie Własności Przemysłowej. To pierwszy konkretny sygnał wskazujący na możliwy powrót tej historycznej marki na rynek.

Nie jest to pierwsza próba reaktywacji Talbota. W 2009 roku koncern PSA (poprzednik Stellantisa) planował ożywienie marki, jednak pomysł nigdy nie wszedł w życie. Teraz, w obliczu sukcesu Dacii, Stellantis może ponownie spróbować wprowadzić Talbota jako swoją budżetową markę - podaje "Auto Świat".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Największym bogactwem Polski są Polacy - Ewald Raben w Biznes Klasie

Budżetowa marka w stylu Dacii

Strategia Stellantisa mogłaby wzorować się na sukcesie Dacii, która pod skrzydłami Renault stała się jedną z najpopularniejszych marek w Europie. Jej modele, jak Dacia Sandero czy Dacia Duster, regularnie plasują się w czołówce najlepiej sprzedających się aut na kontynencie - czytamy.

W 2024 roku Sandero było najczęściej rejestrowanym samochodem osobowym w Unii Europejskiej, z wynikiem ponad 268 tys. sprzedanych egzemplarzy. Dacia Duster również znalazła się w pierwszej dziesiątce z wynikiem 175,2 tys. rejestracji.

Dla porównania najlepiej sprzedającym się modelem Stellantisa był Peugeot 208, który znalazł 199,9 tys. nabywców. Widać więc, że Stellantis nie ma jeszcze w swoim portfolio prawdziwej marki budżetowej, mogącej rywalizować z Dacią.

Historia marki Talbot

Talbot to marka o brytyjsko-francuskich korzeniach, której nazwa pochodzi od nazwiska brytyjskiego hrabiego Charlesa Chetwynda-Talbot. Początkowo firma zajmowała się montażem i modyfikacją francuskich aut na potrzeby rynku brytyjskiego.

Produkcję wstrzymano w 1954 roku, ale Talbot powrócił w 1978 roku, gdy koncern PSA Peugeot Citroën postanowił go reaktywować. Marka przetrwała jednak tylko do 1994 roku, po czym została ostatecznie wygaszona.

Mimo że zarejestrowanie nazwy Talbot nie oznacza jeszcze oficjalnego powrotu marki, może sugerować, że koncern poważnie rozważa ten krok. Stellantis jest właścicielem praw do marki już od czterech lat, ale dopiero teraz pojawiły się konkretne działania w tym kierunku - czytamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(28)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Marcin C.
miesiąc temu
Niech się ogarną z tymi markami, które już mają.
Mirosław f.
miesiąc temu
Co to ma być.Na zdjęciu same Alfy Romeo
Zbigniew r.
miesiąc temu
Do tej pory myślałem, że marka talbot wzięła się od marki Simca
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Emeryt
miesiąc temu
Dacia niskobudżetowa?.kosztuje ponad 100 000 w przyzwoitej wersji. Emeryci kupują po dwie sztuki, a po waloryzacji to po trzy. Niskobudżetowy to taki co Fred Flinston jeździł.
208
miesiąc temu
I co włożą tam silnik purtech ? Ten silnik wykończy wszystkie marki stelantisa
Kamaster
miesiąc temu
Essentia Foundation - odszukaj na Youtube. Szwajcaria nie produkuje własnych aut, Norwegia również. Są to kraje bardzo bogate.Tymczasem na polskich forach często ludzie śmieją się z tego, że Polacy nie mają własnego samochodu. Nie muszą mieć.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (28)
Zbigniew r.
miesiąc temu
Do tej pory myślałem, że marka talbot wzięła się od marki Simca
może
miesiąc temu
lepiej nich nową markę wymyślą. Młodym "Talbot" i tak nic nie mówi a starym źle się kojarzy jeśli mieli z nim do czynienia
Ebro
miesiąc temu
Hiszpanie zaczęli produkować Ebro nowy trend idzie
dsfgsdfg
miesiąc temu
Stellantis potrzebuje kolejnej marki aby ją wykończyć? kilku firmom nie szło więc połączyły się w jedną wielką porażkę.
Tablet
miesiąc temu
Samba, jak Opel Kadet. Na początku lat 80tych pełno było modeli różnych marek dość podobnych do siebie. Nawet Polonez wcale nie odstawał designem od tzw. marek zachodnich i azjatyckich. To my nie byliśmy przyzwyczajeni do takich nowoczesnych form. Proponuję obejrzeć film z RFN pt. die Verlierer, na y2. Zobaczycie ciekawe obrazy z zachodniej robotniczej codzienności tamtych lat. Aha, mam na myśli też architekturę i kupy złomu przy ulicy. Wtedy te auta to był szczyt marzeń. Ale kontrast zaskakuje.