Sukcesja firm. Młodzi przedsiębiorcy chętniej przekażą biznes rodzinie. Starsi wolą go sprzedać
Starsza generacja zamożnych przedsiębiorców nastawia się na sprzedaż swoich firm. Ponad połowa właścicieli firm twierdzi, że ich następcy nie są jeszcze gotowi na przejęcie biznesu.
Plany sukcesyjne zamożnych przedsiębiorców w Polsce i na świecie zbadał BNP Paribas Wealth Management. Jak wynika z raportu, co siódmy właściciel firmy nie potrafi wskazać nikogo, kto byłby odpowiedni do przejęcia po nich schedy – pisze "Rzeczpospolita".
Ponad połowa badanych uważa, że ich następcy nie są jeszcze gotowi. Z drugiej jednak strony tylko 8 proc. młodych chce docelowo przejąć rodzinny interes.
Jak pisze "Rzeczpospolita", chęć sukcesji firmy zmienia się z wiekiem. Młodsi właściciele firm deklarują częściej chęć przekazania biznesu bliskim. Starsi nastawiają się na sprzedaż firmy.
Obejrzyj: Orfinger: jestem w cieniu żony, świetnie się z tym czuję
Jak wskazuje cytowana przez "Rz" prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego Adrianna Lewandowska, w Polsce trend zaczyna przypominać zachodni.
Czytaj: LPP: Sukcesja w firmie rodzinnej to proces rozłożony na lata
Coraz częściej przedsiębiorcy myślą nie o sukcesji wewnętrznej – rodzinnej, a zewnętrznej, czyli przekazania biznesu innym menedżerom przy zachowaniu w rodzinie pakietu kontrolnego albo w ogóle sprzedaży firmy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.