Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja
Materiał partnera

Tak bezpłatnie się zdobywa klientów w internecie. Wielki potencjał, jeszcze nie w pełni wykorzystany

Podziel się:

53,3 proc. ruchu na stronach internetowych generowanego przez wyszukiwarki pochodzi z jej bezpłatnych wyników. Mimo tego nadal większość firm obecnych w internecie nie korzysta z tego potencjału. Jak więc wykorzystać SEO w marketingu? Podpowiadają eksperci w bezpłatnym ebooku, który wydał właśnie portal Interaktywnie.com.

Tak bezpłatnie się zdobywa klientów w internecie. Wielki potencjał, jeszcze nie w pełni wykorzystany
Marketing w wyszukiwarkach (Licencjodawca)

SEO to działania mające na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Niezależnie od źródła, globalnym liderem w kwestii wyszukiwarek internetowych od lat jest Google, posiadający większość udziału w tym rynku. Według ebooka Interaktywnie.com w styczniu tego roku było to ponad 85 proc. 

 Ebook można w pdf pobrać tutaj.

Jak czytamy w opracowaniu 65 proc. doświadczeń związanych z marką lub stroną internetową zaczyna się od wyszukiwarki, a 53,3 proc. ruchu z wyszukiwarki pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwarki. Dodano również, że działania SEO generują dziesięciokrotnie większy ruch w porównaniu z tym pochodzącym z social mediów. Tylko niespełna jeden procent użytkowników klika w linki znajdujące się na drugiej stronie wyników wyszukiwania. Średnio jedno zapytanie w Google składa się z czterech słów.

To jak ważnym i niedocenianym narzędziem jest SEO świadczą dane dotyczące ruchu pochodzącego z wyszukiwarki. Aż 90,63 proc. internautów nie uzyskuje żadnego ruchu z Google, nieco ponad 5 proc. badanych może się pochwalić od 1 do 10 wizyt, a liczbą powyżej 1000 wizyt zanotowało tylko 0,21 proc. badanych. 

Wprawdzie obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google po wpisaniu wybranego hasła jest kluczowa, to badania pokazują, że użytkownicy niekoniecznie klikają w pierwszy dowolny link. Strona znajdująca się najwyżej w rankingu jest klikana w 49 proc. przypadków.

Pozycja strony w wyszukiwarce - najważniejsze elementy

Za najważniejszy element mający wpływ na optymalizację treści pod kątem SEO uznawane są tytuł, śródtytuły, nagłówki czy metaopisy. Wskazało na to 32,8 proc. badanych. Z kolei 24,6 proc. respondentów jako skuteczną w tej kwestii uważa przede wszystkim unikalną i ciekawą treść. 

Oprócz tego na atrakcyjność strony w wyszukiwarce wpływają m.in. takie czynniki jak przyjazność strony względem użytkowników mobilnych, dopasowanie treści do tematyki strony, siła marki, liczba linków prowadzących do strony, szybkość ładowania czy zabezpieczenia znajdujące się w witrynie.

Więcej w ebooku do pobrania tutaj.

Materiał partnera
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl