Tak bezpłatnie się zdobywa klientów w internecie. Wielki potencjał, jeszcze nie w pełni wykorzystany

53,3 proc. ruchu na stronach internetowych generowanego przez wyszukiwarki pochodzi z jej bezpłatnych wyników. Mimo tego nadal większość firm obecnych w internecie nie korzysta z tego potencjału. Jak więc wykorzystać SEO w marketingu? Podpowiadają eksperci w bezpłatnym ebooku, który wydał właśnie portal Interaktywnie.com.

Marketing w wyszukiwarkachMarketing w wyszukiwarkach
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

SEO to działania mające na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Niezależnie od źródła, globalnym liderem w kwestii wyszukiwarek internetowych od lat jest Google, posiadający większość udziału w tym rynku. Według ebooka Interaktywnie.com w styczniu tego roku było to ponad 85 proc. 

 Ebook można w pdf pobrać tutaj.

Jak czytamy w opracowaniu 65 proc. doświadczeń związanych z marką lub stroną internetową zaczyna się od wyszukiwarki, a 53,3 proc. ruchu z wyszukiwarki pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwarki. Dodano również, że działania SEO generują dziesięciokrotnie większy ruch w porównaniu z tym pochodzącym z social mediów. Tylko niespełna jeden procent użytkowników klika w linki znajdujące się na drugiej stronie wyników wyszukiwania. Średnio jedno zapytanie w Google składa się z czterech słów.

To jak ważnym i niedocenianym narzędziem jest SEO świadczą dane dotyczące ruchu pochodzącego z wyszukiwarki. Aż 90,63 proc. internautów nie uzyskuje żadnego ruchu z Google, nieco ponad 5 proc. badanych może się pochwalić od 1 do 10 wizyt, a liczbą powyżej 1000 wizyt zanotowało tylko 0,21 proc. badanych. 

Wprawdzie obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google po wpisaniu wybranego hasła jest kluczowa, to badania pokazują, że użytkownicy niekoniecznie klikają w pierwszy dowolny link. Strona znajdująca się najwyżej w rankingu jest klikana w 49 proc. przypadków.

Pozycja strony w wyszukiwarce - najważniejsze elementy

Za najważniejszy element mający wpływ na optymalizację treści pod kątem SEO uznawane są tytuł, śródtytuły, nagłówki czy metaopisy. Wskazało na to 32,8 proc. badanych. Z kolei 24,6 proc. respondentów jako skuteczną w tej kwestii uważa przede wszystkim unikalną i ciekawą treść. 

Oprócz tego na atrakcyjność strony w wyszukiwarce wpływają m.in. takie czynniki jak przyjazność strony względem użytkowników mobilnych, dopasowanie treści do tematyki strony, siła marki, liczba linków prowadzących do strony, szybkość ładowania czy zabezpieczenia znajdujące się w witrynie.

Więcej w ebooku do pobrania tutaj.

Materiał partnera
Wybrane dla Ciebie
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum