Notowania

kolej
29.03.2018 21:20

Polacy rzucą wyzwanie niemieckiej kolei. Szykują się do zakupów w Europie

To już nie tylko plany. Nowy prezes PKP Cargo zapowiedział, że kupowanie zagranicznych firm będzie jednym z filarów rozwoju państwowej spółki.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PKP Cargo)
Polskie PKP Cargo stanie się europejskim liderem?

To już nie tylko plany. Nowy prezes PKP Cargo poinformował, że przejmowanie zagranicznych firm będzie jednym z filarów rozwoju państwowej spółki. Cele tych zakupów zostały wybrane.

PKP Cargo jest drugim największym w Europie kolejowym przewoźnikiem towarowym. Wielkością ustępuje jedynie niemieckim Deutsche Bahn. Już wkrótce dystans między oboma firmami może zacząć się kurczyć. Polskie przedsiębiorstwo zamierza bowiem kupować kolejne firmy.

- Akwizycje i przejęcia to będzie jeden z filarów rozwoju firmy w najbliższym czasie - poinformował nowy prezes PKP Cargo Czesław Warsiewicz. Równocześnie zapewnił, że spółka analizuje już kilka scenariuszy zakupu konkretnych przewoźników, co pozwoli "na zwiększanie udziały w rynku europejskim”. - Być może niektóre te inwestycje będą związane z projektami, które pozwolą generować większe rentowności w najbliższej przyszłości - dodał prezes.

Zobacz też cały program "Money. To się liczy", którego gościem był prof. Marek Belka:

Plany ekspansji mają objąć nie tylko zachód Europy. Spółka bowiem, zgodnie ze słowami jej szefa, pracuje nad projektem logistycznym związanym z tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem. O projekcie realizowanym w formule joint-venture więcej mamy dowiedzieć się przed końcem roku.

W tym samym czasie, gdy Cargo ma podbijać europejskie i azjatyckie szlaki kolejowe, nie zamierza zaniedbywać rynku polskiego. W mocarstwowym planie Warsewicza znalazło się także zwiększenie udziału w przewozach po Polsce z 51,6 proc. przed rokiem do 60-65 proc. za 4 lata.

Czesław Warsewicz w trakcie prezentacji założeń nowej strategii postanowił także nieco uspokoić inwestorów. Zapowiedział, że plan inwestycyjny będzie realizowany w takim zakresie, na jaki pozwolą warunki rynkowe i rentowność projektów. Wcześniej bowiem zapowiedź wydania miliarda złotych, którego znaczną część miały pochłonąć remonty starego taboru, wywołała dramatyczny spadek wartości akcji kolejowego przewoźnika na warszawskim parkiecie.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: kolej, pkp cargo, giełda, wiadomości, gospodarka, komentarze giełdowe, unia, gospodarka polska, najważniejsze, fundusze unijne, gospodarka światowa, giełda na żywo
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
30-03-2018

bogdan19734A ILE SKARBÓW Znajdą ile kości ludzkich.To zajęcie na 30 lat będzie.Ile zabytkówodkryją To na jakieś 40 lat .TYLE Chce być PiS U władzy Ile Polaków … Czytaj całość

29-03-2018

jur73[QUOTE] Polacy rzucą wyzwanie niemieckiej kolei. Szykują się do zakupów w Europie [/QUOTE] Ambicja - Ambicja to ostatnie schronienie … Czytaj całość

30-03-2018

bogdan19734To mieszkań nie przybędzie.Na torach nikt nie będzie mieszkał .Super pomysł.Dla bezdomnych pedałowanie załatwili Będzie praca.

Rozwiń komentarze (26)