Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

UOKiK przygląda się NFT i Fancy Bears Metaverse. Na celowniku znani influencerzy

6
Podziel się:

Celebryci i znani influencerzy zmieniają w mediach społecznościowych zdjęcia profilowe na grafiki misiów, które wyglądem nawiązują do ich wyglądu. To akcja promocyjna kolekcji NFT "Fancy Bears Metaverse", którą stworzyła firma Fanadise. Sprawie przygląda się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów — podaje portal Wirtualnemedia.pl.

UOKiK przygląda się NFT i Fancy Bears Metaverse. Na celowniku znani influencerzy
UOKiK sprawdza akcje promocyjne influencerów (FORUM)

Non-Fungible Token to innymi słowy wirtualny certyfikat (token), którego nie da się wymienić na inny. W Polsce robiło się o nim głośno m.in. za sprawą Dody. Gdy piosenkarka zeskanowała się w 3D, a kawałki skana (w sumie 400 części) trafiły do sprzedaży właśnie jako wspomniany token.

Rynek Non-Fungible Token coraz bardziej się rozwija. Chociażby o Fancy Bears Metaverse firmy Fanadise. To 8888 grafik NFT, a każda z nich to miś wyglądem przypominający znanego influencera. Kosztują ok. 2 tys. zł płatne w kryptowalucie Ethereum. Na swoich profilach w mediach społecznościowych promują je m.in. Magda Gessler, Krzysztof Gonciarz czy Joanna Jędrzejczyk.

Zobacz także: Kryptowaluty. Eldorado czy Dziki Zachód?

"Ten miś to cyfrowa wersja mnie. Jestem podekscytowana nie tylko byciem częścią tego klubu, ale również możliwościami, jakie technologia NFT daje artystom" - napisała po opublikowaniu na Facebooku cytowana przez Wirtualnemedia.pl Magda Gessler.

UOKiK przygląda się misiom NFT polskich inluencerów

Akcji na profilach celebrytów wziął na celownik Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Misiom i ich promocji w sieci przyglądamy się w ramach działań już prowadzonych wobec influencerów – poinformował Wirtualnemedia.pl biuro UOKiK.

Przypomnijmy, że urząd od kilku dni zachęca użytkowników internetu, by zgłaszali influencerów, którzy reklamują scam. Chodzi o sytuacje, gdy odbiorcy są wprowadzani w błąd przez np. przez podkreślanie jego cech lub ukrywanie ważnych informacji o produkcie, by wywierać wpływ na użytkownika.

Pod koniec września prezes UOKiK wszczął natomiast postępowanie wyjaśniające w sprawie działań reklamowych influencerów w mediach społecznościowych. Urząd sprawdza relacje internetowych gwiazd z agencjami reklamowymi i reklamodawcami.

- Będziemy sprawdzać, czy treści reklamowe są w ogóle oznaczane, a jeśli tak — to czy wystarczająco jasno i wyraźnie, czy nie jest to widoczne np. dopiero po przewinięciu strony lub ukryte pod jakimś skrótem — informował UOKiK kilka miesięcy temu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
007
rok temu
a nft going to 0
cds
2 lata temu
co trzeba mieć w głowie, żeby łykać taki bajki ...
Abc crypto
2 lata temu
Słaby artykuł, masło maślane trochę. A ten co pisał nie do końca się przygotował do tematu. Zwłaszcza na czyhające literówki.
Polak
2 lata temu
ta dzicz popiera PiS, nie ma co się dziwić że kraj w ruinie
Marta
2 lata temu
"To 8888 grafik NFT, a każda z nich to miś wyglądem przypominający znanego influencera." - bzdura, nie, nie każdy.. trzeba najpierw wgryźć się w temat zanim zacznie się o nim pisać