Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Polska droga hańby ma wreszcie zostać wyremontowana. Koniec prac dopiero w 2023 r.

25
Podziel się

Ogłoszenie postępowania przetargowego dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r.

- To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat - mówi minister. Niestety jeszcze poczekają.
- To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat - mówi minister. Niestety jeszcze poczekają. (Marcin Szala/CC BY-SA 3.0/ Wikimedia)
bCYALoOJ

Słynny odcinek autostrady z betonowych płyt do granicy z Niemcami po wielu latach zaniedbań ma zostać przebudowany. Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło plan remontu południowej nitki A18, ale zakończenie prac zaplanowano dopiero na 2023 r.

Resort poinformował, że minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podjął decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na budowie południowej jezdni autostrady A18 na odcinku Olszyna-Golnice.

W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 powstanie nowa jezdnia o długości 70 kilometrów. Oprócz dostosowania obecnej drogi do parametrów autostrady, planowana jest także m.in. modernizacja węzłów autostradowych, budowa dwóch dróg powiatowych, oraz Miejsc Obsługi Podróżnych.

bCYALoOL

- To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna-Golnice jest zły - przyznał minister Adamczyk. - Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży - dodał.

Minister wyjaśnił, że nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. - Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy - podkreślił.

Ogłoszenie postępowania przetargowego dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r. Jak informuje resort, oddanie do ruchu poszczególnych odcinków południowej jezdni A18, "z uwagi na różny stopień zaawansowania prac przygotowawczych", jest planowane w latach 2021-2023.

bCYALoOR

Uzasadnienia konieczności tej inwestycji nie potrzebuje ten, kto choć raz miał okazję jechać słynną "patatajką", zwaną również drogą hańby czy wstydu. Jak niedawno pisaliśmy w money.pl, jazda po przedwojennych płytach powoduje, że w samochodach szybko psują się elementy zawieszenia, a jazda jest niezwykle niekomfortowa.

Cały inwestycja z mostami, węzłami, wiaduktami powstała między 1936 a 1938 rokiem za czasów Hitlera. Płyty zniknęły dopiero w 2006 r., ale tylko na północnej nitce autostrady. Południowego odcinka, pomimo wielu obietnic kolejnych rządów, do dziś nie udało się przebudować.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

bCYALoPm
wiadomości
gospodarka
KOMENTARZE
(25)
grzesiek421
2 lata temu
z północnej nitki płyty nie zniknęły, bo jej nie było. Została zbudowana od nowa. Kto udzielił takich informacji dziennikarzowi? Chyba, że sobie wymyślił, po co mu fakty...
Marek
2 lata temu
Podobno konserwator zabytków nie chce wydać zgody na remont...
AA
2 lata temu
Z tym komfortem jazdy to nie jest tak źle jak jest napisane w artykule. Wystarczy tylko utrzymywać odpowiednią prędkość. Przy 140 km/h już nie czuć podskakiwania na płytach. Ponadto mam propozycję na poprawę komfortu jazdy przy niższych prędkościach. Wystarczy tylko odwrócić kierunek jazdy. Po około 80 latach płyty powinny się wyrównać i droga będzie jak nowa.
bCYALoPn
tajoj
2 lata temu
Przepraszam.A w Krużewnikach wy byli?
PJN
2 lata temu
Łopatami budowali dwa lata, cyfrowymi koparkami będą remontować 5 lat
Najnowsze komentarze (25)
Grześ
2 lata temu
Niemieckiej HAŃBY. Pamiętajmy o tym
Marek
2 lata temu
Podobno konserwator zabytków nie chce wydać zgody na remont...
Pamiec
2 lata temu
Zostawcie kawałek dla historii!
,,,, Jan
2 lata temu
Polacy jak ją wyremontują to będzie gorsza jak obecnie. Jak opozycja będzie jeździła z donosami
Ewa
2 lata temu
Trzeba drogi na zachód wyremontować by Euro posłowie mieli bobry wyjazd na stałe do rajchu. No i donosicielom z PO i N. będzie łatwiej
Dolny
2 lata temu
Najpierw powinni rozbudować A4 o trzeci pas, przynajmniej na odcinku Wrocław-Legnica... już teraz natężenie ruchu w tamtym rejonie powoduje ból głowy, a po otwarciu S3 o bezpiecznym przejeździe będzie można pomarzyć. Mam nadzieję także na S8 do Kłodzka, ale ją pan premier obiecał więc liczę, że słowa dotrzyma.
dziura asfalt
2 lata temu
żal tylko że ta droga z czasów wojny jest bardziej wytrzymała niż większość wyremontowanych dróg w polsce!
Egon
2 lata temu
I Bundeswera będzie mogła lepiej dojechać aby uwolnić nasze sądy.
bCYALoPf
włodek
2 lata temu
a ja bym chociaż kawałek zostawił na pamiątkę szalonych lat 90-tych .... eh ciągało się po niej na lawetach 3 razy w tygodniu co sie tylko dało .... te czasy nie wrócą a żal
blacky6
2 lata temu
Ja tam bym ją zostawił, bo za kilka lat po "remocie" będzie gorzej niż teraz :/
kiko
2 lata temu
gdyby Hitler działłą dłużej mielibyśmy w całje Polsce autostrady i mniej czosnkowych
pałacowy
2 lata temu
Pawłowiczowa z Pietrzakiem chętnie ją rozbiorą razem z pałacem kultury. Nie wiem czy to przechwałki, ale trzeba przyznać że baba z niej mocna!
grzesiek421
2 lata temu
z północnej nitki płyty nie zniknęły, bo jej nie było. Została zbudowana od nowa. Kto udzielił takich informacji dziennikarzowi? Chyba, że sobie wymyślił, po co mu fakty...
Pepe
2 lata temu
NIe tylko A 18 pamieta czasy Hitlera ale odcinki A22 też pamietaja te czasy nie nadarmo nazywa sie ja " berlinką" . Byla to droga z Królewca do Berlina . I też wymaga remontu i obwodnic .