Notowania

Polska droga hańby ma wreszcie zostać wyremontowana. Koniec prac dopiero w 2023 r.

Ogłoszenie postępowania przetargowego dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Marcin Szala/CC BY-SA 3.0/ Wikimedia)
- To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat - mówi minister. Niestety jeszcze poczekają.

Słynny odcinek autostrady z betonowych płyt do granicy z Niemcami po wielu latach zaniedbań ma zostać przebudowany. Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło plan remontu południowej nitki A18, ale zakończenie prac zaplanowano dopiero na 2023 r.

Resort poinformował, że minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podjął decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na budowie południowej jezdni autostrady A18 na odcinku Olszyna-Golnice.

W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 powstanie nowa jezdnia o długości 70 kilometrów. Oprócz dostosowania obecnej drogi do parametrów autostrady, planowana jest także m.in. modernizacja węzłów autostradowych, budowa dwóch dróg powiatowych, oraz Miejsc Obsługi Podróżnych.

- To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna-Golnice jest zły - przyznał minister Adamczyk. - Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży - dodał.

Minister wyjaśnił, że nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. - Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy - podkreślił.

Ogłoszenie postępowania przetargowego dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r. Jak informuje resort, oddanie do ruchu poszczególnych odcinków południowej jezdni A18, "z uwagi na różny stopień zaawansowania prac przygotowawczych", jest planowane w latach 2021-2023.

Uzasadnienia konieczności tej inwestycji nie potrzebuje ten, kto choć raz miał okazję jechać słynną "patatajką", zwaną również drogą hańby czy wstydu. Jak niedawno pisaliśmy w money.pl, jazda po przedwojennych płytach powoduje, że w samochodach szybko psują się elementy zawieszenia, a jazda jest niezwykle niekomfortowa.

Cały inwestycja z mostami, węzłami, wiaduktami powstała między 1936 a 1938 rokiem za czasów Hitlera. Płyty zniknęły dopiero w 2006 r., ale tylko na północnej nitce autostrady. Południowego odcinka, pomimo wielu obietnic kolejnych rządów, do dziś nie udało się przebudować.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

Tagi: budowa dróg, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
09-08-2018

wacekszkoda że hitler umarł, na pewno nie dopuściłby do takiego stanu...

11-08-2018

MarekPodobno konserwator zabytków nie chce wydać zgody na remont...

09-08-2018

Stefan ZającNa zachodzie Polski nie ma co inwestować przyszłość Polski to sojusz z Rosją i dlatego trzeba drogi budować na wschodzie.

Rozwiń komentarze (25)