Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

Autostradą do Siedlec za pięć lat. Ruszyły prace koncepcyjne

79
Podziel się:

Najkrótsza droga z Paryża do Moskwy wiedzie poprzez Siedlce, Białą Podlaską Międzyrzec - cieszy się prezydent Siedlec Wojciech Kudelski. Ministerstwo infrastruktury zainaugurowało uroczyście prace nad koncepcją programową dla przedłużenia A2 do tego miasta. Ale pierwsze samochody pojadą nią najszybciej za pięć lat.

Autostradą do Siedlec za pięć lat. Ruszyły prace koncepcyjne
(Jakub Włodek/ Agencja Gazeta)

Najkrótsza droga z Paryża do Moskwy wiedzie poprzez Siedlce, Białą Podlaską, Międzyrzec - cieszy się prezydent Siedlec Wojciech Kudelski. Ministerstwo infrastruktury zainaugurowało uroczyście prace nad koncepcją programową dla przedłużenia A2 do tego miasta. Ale pierwsze samochody pojadą nią najszybciej za pięć lat.

Na razie jedyny eksploatowany odcinek A2 na wschód od Wisły to autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego. Nowy fragment od końca obwodnicy do Siedlec ma mieć niecałe 38 km długości. Ministerstwo szacuje, że jego wybudowanie będzie kosztowało około 1,7 mld zł.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk nie kryje zadowolenia. - Budujemy autostradę A2 - mówi. Cieszy się również prezydent Siedlec Wojciech Kudelski. - Najkrótsza droga z Paryża do Moskwy wiedzie poprzez Siedlce, Białą Podlaską, Międzyrzec - mówi. Podobny entuzjazm wykazuje minister energii, a przy okazji poseł z Siedlec Krzysztof Tchórzewski. Wszyscy podkreślają, że autostrada jest potrzebna dla rozwoju gospodarczego regionu. Zwłaszcza że docelowo ma się krzyżować ze sztandarową inwestycją drogową PiS, czyli Via Carpatią.

Tyle że prognozy ruchu przedstawiane przy okazji przez urzędników nie uzasadniają tezy, że autostrada jest niezbędna. Według przedstawionych dziennikarzom planów, w 2035 r. ruch na trasie ma wynosić 33 tysiące pojazdów na dobę - w porównaniu do 14 tys. w 2015. Bardzo podobną liczbę członkowie rządu podawali dzień wcześniej. Otóż około 30 tys. pojazdów na dobę ma jeździć rozbudowaną drogą krajową między Legionowem a Serockiem. To jedna z wylotówek z Warszawy, a nikt nie mówi tam o konieczności budowy autostrady.

W środę w obecności dwóch członków rządu zainaugurowano prace nad koncepcją programową dla trasy. Chodzi o opracowanie dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, czy szczegółowe badania warunków geologicznych. Prace potrwają ponad rok i będą kosztowały 6,5 mln zł.

Kiedy dokumentacja będzie gotowa, następnym etapem będzie ogłoszenie przetargu. Ten jest planowany na maj 2019 r. Rok później - w marcu - ma być podpisana umowa z wykonawcą. Prace budowlane zaplanowano od lipca 2021 do sierpnia 2023 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(79)
WYRÓŻNIONE
Marcin
7 lat temu
i bardzo dobrze, niech budują już dawno temu powinna być
Alex
7 lat temu
Kreski na mapie można malować, zwłaszcza przed wyborami ... a głupiemu radość
luz
7 lat temu
Panie ministrze Adamczyk, to jak to jest z kosztami budowy autostrad? Pan tak się pieklił na poprzedników. Za budowę odcinka na terenach wiejskich - rolniczych taki koszt? Toż to wyjdzie chyba najdroższa autostrada na świecie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (79)
Rozsądny
6 lat temu
Nie twierdzę, że jest w ogóle niepotrzebna, ale powinna być na ostatnich miejscach listy priorytetów. Kraków z Warszawą niepołączony porządną drogą, podobnie aglomeracja górnośląska. Pomiędzy tymi miastami codziennie tysiące ludzi stoją w korkach a my budujemy autostradę, którą będą jeździć tylko ruscy tirowcy. A najpewniej będą ją omijać żeby uniknąć opłat.
S jan
7 lat temu
Aby nie była to zGrodzliej na wawel
126
7 lat temu
Najkrótsza droga z Paryża do Moskwy wiedzie z lotniska w Paryżu na szeremietiewo w Moskwie.
WODNIK
7 lat temu
TRZEBA POMYŚLEĆ O AUTOSTRADZIE PRZEMYŚL -SZCZECIN. POŁĄCZYŁA BY POŁUDNIE Z ZACHODEM. TYLKO BUDOWAĆ ZA PIENIĄDZE PODATNIKA.
lol
7 lat temu
a kto bedzie budowal?- Kulczyk?
...
Następna strona
MONEY.PL na skróty

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.