Notowania

Kolej z gigantyczną podwyżką za prąd. To może odbić się na cenach biletów

Koleje Mazowieckie protestują przeciwko blisko 80 proc. wyższym rachunkom, jakie wystawia im PKP Energetyka. Nowy cennik energii to ponad 71,5 mln zł wyższe koszty dla regionalnego przewoźnika.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Paul Kowalow/wikimedia (CC BY-SA 3.0))

Kto ma dołożyć 71 mln zł do kosztów energii trakcyjnej, albo o ile trzeba będzie podnieść ceny biletów? - pyta marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik na Twitterze. Publikuje też fragment odpowiedzi zarządu Kolei Mazowieckich na zapowiedzianą podwyżkę cen PKP Energetyka.

Zmiana cen energii trakcyjnej zelektryzowała Koleje Mazowieckie. PKP Energetyka, monopolista na tym rynku, wprowadził bowiem nowy cennik. ”Taryfy (...) w wysokości 470,22 zł/MWh są nie do zaakceptowania przez Zarząd Spółki KM” – piszą Koleje Mazowieckie.

Ceny prądu porażą firmy. Zapłacić mogą wszyscy:

Jak wskazuje w piśmie do PKP Energetyka zarząd spółki, w przypadku KM cena wzrasta o około 80 proc. w stosunku do obecnie obowiązującej umowy trakcyjnej.

Z szacunków spółki wynika, że podczas gdy w 2018 roku koszty energii trakcyjnej wyniosą 104,5 mln zł, to w przyszłym roku, koszty te wzrosną o 37,3 mln zł, czyli o 36 proc. uwzględniając nowe stawki od 1 września 2019 r.

To już są duże pieniądze, ale ich ogrom dopiero widać w skali roku. Przy założeniu, ze nowe stawki miałyby obowiązywać przez cały rok, koszty energii elektrycznej dla Kolei Mazowieckich byłyby wyższe o około 71,6 mln zł, czyli około 68 proc. – czytamy w piśmie KM.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: ceny energii elektrycznej, koleje mazowieckie, pkp energetyka, prąd, ceny prądu, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
03-12-2018

moim zdaniemZa sprzedaż państwowego monopolisty PKP Energetyka obcemu kapitałowi była Premier Kopacz powinna stanąć przed Trybunałem Stanu. To była połowa roku … Czytaj całość

03-12-2018

tyszaninAha, ale informacji, że PKP Energetyka została sprywatyzowana na szybko tuż przed wyborami w 2015 to już zabrakło miejsca w artykule? Sprywatyzowana … Czytaj całość

03-12-2018

asdNiech podnoszą. Firmy autokarowe już zacierają ręce. Autobusy są wygodniejsze i szybciej docierają na miejsce

Rozwiń komentarze (89)

Wybrane dla Ciebie