Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Dyskonty biją się o klienta i wydają krocie na reklamę. Biedronka właśnie wyprzedziła Lidla

26
Podziel się:

Aż 16 mln zł w ciągu dwóch tygodni wydała Biedronka na reklamę w telewizji. To o ponad milion złotych więcej niż dotychczasowy lider wśród dyskontów, Lidl.

Po dłuższym czasie hegemonii Lidla, to Biedronka została liderem w wydatkach na reklamę w TV
Po dłuższym czasie hegemonii Lidla, to Biedronka została liderem w wydatkach na reklamę w TV (EAST NEWS)

Od jakiegoś czasu to niemiecka sieć wiodła prym w wydatkach na reklamę telewizyjną. Zachęcała w niej zwłaszcza do robienia dużych zakupów przed niedzielami z zakazem handlu. Jej kampania była na tyle skuteczna, że pojawiająca się w niej piosenka zaczęła być nawet nucona przez dzieci (a pewnie i przez część dorosłych), o czym rozmawialiśmy z Maciejem Ptaszyńskim, dyrektorem generalnym Polskiej Izby Handlu:

Biedronka nie pozostawała mocno w tyle, bo też mocno zachęcała do wzmożonych wizyt w soboty i piątki, między innymi kusząc otwartymi wszystkimi kasami w "godzinach szczytu". To jednak Lidl wydawał na reklamę najwięcej.

Było tak jeszcze w tygodniu od 13 do 19 sierpnia. Niemiecka sieć wydała wtedy na opłacenie spotów w TV nieco ponad 7,5 mln zł (przynajmniej według cennikowych stawek). Biedronka zaś o milion złotych mniej - podaje portal dlahandlu.pl, powołując się na dane Nielsena.

Ale już tydzień później sytuacja się odwróciła. W dniach 20-26 sierpnia Biedronka przyspieszyła z wydatkami i wyłożyła na kampanie telewizyjne aż 9,5 mln złotych. Lidl w tym czasie przeznaczył 7,3 mln.

Jak pisaliśmy, zakaz handlu wywrócił sektor detaliczny w Polsce do góry nogami. To już pewne: handel internetowy, punkty usługowe i małe sklepy odbiorą kawałek tortu super- i hipermarketom. Najbardziej zaciętą walkę toczą Lidl i Biedronka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
KOMENTARZE
(26)
WYRÓŻNIONE
kupa śmiechu
7 lat temu
16 mln na dwa tygodnie czyli 8 mln na tydzień x52 tygodnie =416 mln na reklamę i nie mają na podwyżki dla pracowników ?
M
7 lat temu
Może zamiast reklam dać podwyżki pracownikom a nie reklamy pracownicy się zwalniają a NIK nie chce przyjść Firma nie długo nie będzie miała z kim otworzyć sklepu
Kolo
7 lat temu
Dali by podwyżki dla pracowników ... A nie x milionów na reklame.
...
Następna strona