Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

PFR będzie ratował Pesę. Fundusz ma wyłączność na negocjacje

27
Podziel się:

Polski Fundusz Rozwoju otrzymał wyłączność negocjacyjną na wejście do Pesy - poinformował w piątek producent. Firma szybko potrzebuje inwestora, bo teraz funkcjonuje na bankowej kroplówce.

Dart miał być polskim Pendolino, okazał się balastem
Dart miał być polskim Pendolino, okazał się balastem (Marek BAZAK/ EastNews)

- Do czasu zakończenia rozmów, ze względu na ich poufność, nie będziemy udzielać żadnych informacji w tej kwestii, ani też komentować podjętych na tym etapie decyzji - zastrzega Pesa.

W listopadzie konsorcjum sześciu banków z PKO BP na czele przyznało bydgoskiemu producentowi 200 mln zł kredytu. Pieniądze miały pozwolić spółce realizację podpisanych umów i przeprowadzenie restrukturyzacji. Wiadomo jednak było, że firma musi znaleźć nowego inwestora, który zapewni zastrzyk gotówki.

Banki dały firmie czas do końca pierwszego kwartału.

Zobacz także: Zobacz też: Pociąg Pesy będzie wozić pasażerów Polregio

Choć Pesa odniosła gigantyczny sukces, to od końca 2015 roku cyklicznie pojawiają się informacje o jej problemach. To wtedy bowiem pojawiły się kłopoty z dotrzymaniem terminów realizacji umów, które podpisała spółka.

Problemów nastręczył jej także państwowy partner, czyli PKP Intercity. Bo właśnie z myślą o nim bydgoski producent stworzył pociąg Dart, zwany nawet "polskim Pendolino". Nowa konstrukcja, zgarniająca nagrody za wzornictwo, zaprojektowana i wykonana w Polsce. Ale PKP Intercity, choć kupiło 20 Dartów, to więcej takich pociągów już nie chciało.

wiadomości
gospodarka
KOMENTARZE
(27)
WYRÓŻNIONE
Ktoś
8 lat temu
Tak bo pendolino kupione za tyle pieniędzy są idealne. Dlatego ostatnio była składana reklamacja bo coś w podwoziu pęka. Tylko Donald Tusk wolał zagraniczne a polskie doprowadzić do upadku i sprzedać. Tak jak z nie dochodowym LOTem który nagle przynosi zyski. Zresztą to było ciekawe, ilość pasażerów na lotniskach rosła a LOT był ciągle niedochodowy.
Oj
8 lat temu
Pamiętam jak PKP INTERCITY odtrąbiło sukces kiedy podpisywali umowę z pesą np. Na su160 największy nadziew pesy ale były naciski z góry. A co teraz robi nasz "narodowy przewoźnik "? W końcu "zapowiada się dobra podróż ". A tak w ogóle to kiedy zmiany w PKP IC?
Bibi
8 lat temu
Problem jest tylko i wylacznie polityczny, to jest poklosie kampani wyborczej i zemsta za to jaros.lawa