Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
PKO BP szykuje aplikację dla Ukraińców. Za rok ma być milion nowych użytkowników IKO

PKO BP szykuje aplikację dla Ukraińców. Za rok ma być milion nowych użytkowników IKO

IKO już ma dwa miliony użytkowników. W zdobyciu kolejnego miliona może pomóc ukraińska i rosyjska wersja aplikacji Fot. PKO BP / materiały prasowe
IKO już ma dwa miliony użytkowników. W zdobyciu kolejnego miliona może pomóc ukraińska i rosyjska wersja aplikacji

PKO BP zyskał od początku roku milion użytkowników aplikacji mobilnej IKO. Na koniec przyszłego roku chce mieć ich o kolejny milion więcej. Pomóc w tym może ukraińska wersja aplikacji.

PKO BP liczy na to, że liczba użytkowników aplikacji IKO wzrośnie do trzech milionów na koniec 2018 roku. Obecnie jest to dwa miliony.

- IKO to już dwa miliony aplikacji. Osiągnęliśmy ten poziom 30 listopada. Staliśmy się największą i najpopularniejszą aplikacją w Polsce. Dokonaliśmy tego w bardzo krótkim okresie i IKO wciąż przyspiesza. Jesteśmy już nie tylko największym bankiem internetowym, ale także największym bankiem mobilnym - powiedział cytowany przez agencję ISBNews Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO BP podczas spotkania prasowego.

- W tym roku wcale nie skończymy na 2 mln, mamy nadzieję, że do końca roku osiągniemy 2,1 mln klientów - dodał.

Wzrost stóp procentowych. Bomba kredytowa gorsza od franków?


 

Dwa miliony Ukraińców na celowniku banku

Jak chcą to zrobić? A chociażby przez nowe wersje językowe IKO. Fakt że będzie to wersja ukraińska i rosyjska nie jest przypadkowy. Było nie było najwięcej pracujących imigrantów w Polsce pochodzi z Ukrainy i Białorusi.

Ukraińców pracuje już w Polsce dwa miliony. Za rok ta liczba może się zwiększyć do trzech milionów. Zarabiają przy tym coraz więcej.

- Przed rokiem zarabiali około 8 zł na godzinę „na rękę”, obecnie jest to od 10 do 11 zł - mówił podczas prezentacji pierwszej edycji raportu „Barometr Imigracji Zarobkowej” Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service.

To już rynek, którego lepiej nie lekceważyć i nie ma takiego zamiaru największy bank w Polsce.

- Trzy miliony użytkowników za rok - to może być bardzo trudno, biorąc pod uwagę bazę, ale liczymy na dalsze wsparcia naszej sieci i doradców w pozyskiwaniu nowych klientów korzystających z IKO - powiedział Macierzyński.

Jeśli oferta przyciągnie Ukraińców, to kolejny milion może wcale nie być taki trudny do osiągnięcia. Tym bardziej, że akurat w przypadku PKO BP pomaga posiadanie banku u naszego wschodniego sąsiada - Kredobanku, największej instytucji finansowej na zachodniej Ukrainie.

Oddziały namawiają do IKO

Macierzyński podkreśla, że osiągnięcie dwóch milionów IKO na koniec listopada nie byłoby możliwe bez wsparcia sieci 1 150 oddziałów PKO BP i 10 tys. doradców klienta. Aż 35 proc. aktywacji uzyskano dzięki doradcom klienta w oddziałach.

- W czwartym kwartale już co drugi klient jest przyciągany do IKO przez doradców w placówkach bankowych - podkreślił Macierzyński. - Chcemy aktywizować klientów, by sprzedaż nam szybko rosła, a IKO było aktywnym kanałem sprzedażowym - dodał.

Bank pracuje nad mobilną autoryzacją - chce, by operacje w iPKO i oddziałach można było potwierdzać w aplikacji IKO.

Tylko w 2017 roku klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali za pomocą IKO 32 mln transakcji. Obecnie co sekundę w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji.

- Blik, któremu początek dała aplikacja IKO, to dziś standard rynkowy i korzysta z niego 70 proc, klientów banków w Polsce - powiedział prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło.

IKO jest na pierwszym miejscu w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store, podkreślono. Oceny IKO są w nich dziś średnio na poziomie 4,7 gwiazdek na 5 możliwych.

W 2017 roku aplikacja IKO została wzbogacona między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem Blik z aplikacji IKO w urzędach w całej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty, a także nowe rodzaje przelewów: natychmiastowy w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe czy z karty kredytowej, przypomniał bank.

Co trzecia pożyczka gotówkowa w kanałach zdalnych sprzedawana jest już za pośrednictwem aplikacji mobilnej.


 

 

pko bp, pko, bankowość, bankowość mobilna, iko, blik
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
Gościu
2017-12-07 10:00
Ciekawe czy jest Deutche Bank dla polaków, jakiś Barclays dla Polaków... Dlaczego my na każdym kroku smyramy Ukraińcom? Niech się uczą polskiego, asymiluja, walczą.
Ukra
2017-12-07 08:36
I tym oto sposobem otwiera się nowy kanał do prania kasy