Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

Najlepsze półrocze od sześciu lat. PKP Intercity chwali się wynikami

16
Podziel się:

Wyniki przewozowe nie są efektem uruchamiania nowych pociągów, ale zwiększonego zainteresowania usługami przewoźnika - uważa prezes spółki.

Najlepsze półrocze od sześciu lat. PKP Intercity chwali się wynikami
(Adam Guz/REPORTER)

Z usług PKP Intercity skorzystało w pierwszym półroczu tego roku 20,3 mln podróżnych, czyli o 2,6 mln więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. To najlepsza połowa roku od 2010 r. - poinformował przewoźnik w poniedziałkowym komunikacie.

- Wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu napawają optymizmem. Ponad 3,8 mln osób przewiezionych w czerwcu to dobra prognoza na udany sezon wakacyjny i drugą połowę roku. Mam nadzieję, że 2017 roku zakończymy wynikiem 39,2 milionów pasażerów - powiedział, cytowany w komunikacie, Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Dodał, że dobre wyniki przewozowe nie są efektem uruchamiania nowych pociągów, ale zwiększonego zainteresowania usługami przewoźnika.

Jak informuje przewoźnik, w pierwszym półroczu 2017 roku najwięcej pasażerów (16,7 mln) podróżowało na pokładach składów ekonomicznych (IC i TLK). Z segmentu pociągów ekspresowych (EIP i EIC) skorzystało blisko 3,2 mln osób, a z przejazdów pociągami międzynarodowymi ponad 0,4 mln klientów.

Podróżni w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku najchętniej wybierali przejazdy na trasach z Krakowa, Trójmiasta czy Katowic do Warszawy. Największe wzrosty zanotowano w relacjach z Krakowa do Przemyśla (wzrost o 73 proc.), z Białegostoku do Warszawy (wzrost o 63 proc.) i z Olsztyna do stolicy (wzrost o 43 proc.).

Od stycznia do czerwca tego roku z usług PKP Intercity skorzystało o 40 proc. więcej rodzin, 24 proc. seniorów i 12 proc. studentów niż w tym samym czasie przed rokiem.

PKP Intercity poinformowało też, że coraz większym zainteresowaniem podróżnych cieszy się sprzedaż biletów online. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. taką formę zakupu wybrało 41 proc. pasażerów. Najczęściej transakcje dotyczą przejazdów pociągami kategorii Intercity i Twoje Linie Kolejowe. Nadal jednak głównym kanałem sprzedaży są kasy na dworcach, gdzie bilety kupiło 50 proc. podróżnych.

W ubiegłym roku PKP Intercity przewiozło 38,5 mln podróżnych.

Zobacz także: Zobacz także: Superszybka kolej w Polsce?
wiadomości
gospodarka
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
mirekl
8 lat temu
Dyżurne trolle oczywiście krytykują wszystko. Proszę wskazywać konkretne przyklady, a nie ,że na kolei to jest syf. Wiem Deutsche Bahn jest lepsza. I artykuł jest o poprawie frekwencji w przejazdach, a nie poprawie komfortu jazdy, więc nie są to bzdury ale STATYSTYKA. A o stanie toalet to świadczą zazwyczaj podróżni a nie kolejarze. Swoją drogą wolę jechać TLK ze Szczecina do Gdyni, niż Intercity. Nowym Impulsem, dwa razy taniej, trzy razy wygodniej a pól godziny dłużej.
lvg
8 lat temu
Kto tam brudzi ? Przecież jadą tam tacy kulturalni blogerzy.
ateista-reali...
8 lat temu
Najpierw proszę się przejechać konkurencją, np. osobówkami z Poznania do Świnoujścia/Szczecina na dalekobieżnej wersji Impulsów, a dopiero potem krytykować kolej. Albo "Kamieńczykiem" z Poznania do Szklarskiej Poręby.