"Zielony tramwaj" linii 11 w połowie października ruszył na ulice Katowic, Chorzowa, Bytomia i kilku innych śląskich miast. Ten pomysł to część kampanii śląskiego Urzędu Marszałkowskiego "Mogę! #ZatrzymaćSMOG". Na pokładzie tramwaju można się poczuć jak w lesie, ale pasażerowie dostają również na pokładzie ulotki o tym, jak dbać o powietrzę i jak walczyć ze smogiem.
Kampanię ze Śląska dostrzegł londyński "The Economist" - jeden z najbardziej prestiżowych tytułów prasowych na świecie. Na swoim profilu w serwisie społecznościowym umieścił zdjęcie z "zielonego tramwaju". Zaznaczono, że to część nowej kampanii antysmogowej, organizowanej przez władze województwa, ale też przez lokalną komunikację miejską.
Przy okazji "The Economist" przypomina o polskim problemie. - Na 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie, 33 mieści się w Polsce. Jednym z takich miast są właśnie Katowice - czytamy w poście.
Jednocześnie tytuł przypomina, że to właśnie w stolicy Śląska odbędzie się najbliższy szczyt klimatyczny ONZ. Jest on zaplanowany na początek grudnia.
* Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl *