Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
HTO
|

Wirtualne osoby do wynajęcia. Firmy w Chinach płacą za to duże pieniądze

1
Podziel się:

Przemysł skupiający się na tworzeniu cyfrowych ludzi kwitnie w Chinach - donosi CNBC. Firmy płacą nawet po 14 tys. dolarów rocznie, aby wynająć wirtualnego pracownika, który może m.in. przedstawić wiadomości lub wystąpić w reklamie. Zainteresowanie jest spore, więc w Pekinie powstał program wspierający rozwój cyberbiznesu.

Wirtualne osoby do wynajęcia. Firmy w Chinach płacą za to duże pieniądze
Piosenkarka Luo Tianyi to jedna z najbardziej znanych cybercelebrytek w Chinach (GETTY, China News Service)

Wirtualni ludzie to połączenie animacji, technologii dźwięku oraz uczenia maszynowego (rodzaju sztucznej inteligencji - przyp. red.), które razem tworzą zdigitalizowane postacie ludzkie. Cyfrowe istoty mogą śpiewać, prezentować wiadomości, brać udział w reklamach, pracować w biurach obsługi klienta, a także wchodzić w interakcję z ludźmi.

Najbardziej znaną chińską cybercelebrytką jest piosenkarka Luo Tianyi. Została stworzona w 2012 r. Ma prawie 3 mln fanów i wystąpiła nawet podczas ceremonii otwarcia Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Mikropłatności w grach. "Gdyby klient nie chciał płacić, biznes by tego nie wprowadził"

Wirtualni pracownicy dobrze "zarabiają"

Najczęściej wynajęciem wirtualnego pracownika zainteresowane są firmy świadczące usługi finansowe, biura turystyczne oraz media państwowe - donosi CNBC. Tendencja ma związek z kryzysem wizerunkowym chińskich celebrytów, gdy ujawniono skandale z ich udziałem, w tym problemy z uchylaniem się od płacenia podatków.

Według danych firmy technologicznej Baidu od 2021 r. podwoiła się liczba projektów cyfrowych pracowników. Wskutek rozwoju technologii zmniejszyły się również, nawet o 80 proc., koszty produkcji cyfrowych pracowników.

Ile kosztuje wynajęcie wirtualnego pracownika? Koszt projekcji dwuwymiarowej zaczyna się od 2,8 tys. dol. rocznie, natomiast zaawansowana postać w trójwymiarze, która może wchodzić w interakcję z człowiekiem, kosztuje nawet 14,3 tys. dol. rocznie. Co ciekawe, 45 proc. reklamodawców przyznało, że w tym roku może zatrudnić do swoich akcji marketingowych wirtualnego człowieka - donosi CNBC.

Biznes związany z cyberpracownikami kwitnie, a w samym Pekinie powstał plan rozwoju tego sektora gospodarki. Według planów chińskiej stolicy do 2025 r. powstanie przemysł produkujący wirtualnych pracowników, który ma być wart 50 mld juanów (7,2 mld dol.)

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
Wirtualny
rok temu
Świat kreskówek na wyższym poziomie?