Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiały Prasowe
|
Materiał prasowy SBP

Zakończył się IV Kongres Sport Biznes Polska – najważniejsze wydarzenie branżowe w kraju

Podziel się:

Przedstawiciele świata sportu i biznesu sportowego z całej Polski, 90 topowych ekspertów, 5 scen, 6 warsztatów, networking i integracja, tak w skrócie można opisać ostatnie dwa dni w Hotelu Hilton w Warszawie. IV edycja Kongresu Sport Biznes Polska przeszła właśnie do historii. W wydarzeniu wzięli udział czołowi reprezentanci branży reprezentujący zarówno sektory samorządowe, jak i organizacje sportowe, sponsorów sportu, czy branżę rozrywkową. Konferencji towarzyszyło ogłoszenie listy czterdziestu Liderów Sport Biznes Polska 2022 roku.

Zakończył się IV Kongres Sport Biznes Polska – najważniejsze wydarzenie branżowe w kraju
IV Kongres Sport Biznes Polska 2022.11.15 Warszawa (materiały partnera)

Kongresy SBP powoli stają się już tradycją. Stowarzyszenie Sport Biznes Polska cyklicznie gromadzi w jednym miejscu najważniejszych reprezentantów świata sportu i biznesu sportowego, aby wspólnie dyskutować nad przyszłością i rozwojem polskiego sportu. 

15-16 listopada w Hotelu Hilton spotkać można było ponad 700 przedstawicieli środowiska reprezentujących różne sektory branży. Dodatkowo ponad 200 uczestników uczestniczyło w formule online. Jesienna edycja wydarzenia to również nowy format.

 "Dokładamy wszelkich starań, aby z każdym kolejnym wydarzeniem proponować naszym Uczestnikom coś nowego. Tym razem kluczowa zmiana jest taka, że spędziliśmy razem aż dwa dni. Dzień pierwszy miał strukturę znaną już z poprzednich Kongresów – nie zabrakło gorących dyskusji w gronie ekspertów, inspirujących prezentacji z case study, ale również spotkań z ciekawymi ludźmi w formacie 1 na 1. Natomiast drugi dzień przeznaczyliśmy na tematyczne warsztaty i szkolenia, które pozwalają zdobyć nowe umiejętności czy też inaczej spojrzeć na znane już kwestie." – mówi Aleksandra Marciniak, Przewodnicząca Stowarzyszenia Sport Biznes Polska

 Plebiscyt Liderów Sport Biznes Polska 2022 

Nowością w programie był również Plebiscyt Liderów Sport Biznes Polska 2022. Organizatorzy uhonorowali czterdziestu reprezentantów branży, których praca i zaangażowanie mają szczególny wpływ na rozwój polskiego sportu. Wśród nagrodzonych znaleźli się czołowi przedstawiciele organizacji sportowych, m.in. Prezes Zarządu Ekstraklasy S.A. Marcin Animucki, Adam Małysz – Prezes Polskiego Związku Narciarskiego, Piotr Należyty – Prezes Zarządu Superligi, ale też Prezesi Lecha Poznań – Karol Klimczak i Piotr Rutkowski. 

Sport nie mógłby się rozwijać bez wsparcia sponsorów, w tej kategorii wyróżnienia otrzymały takie osoby jak Rafał Brzoska – Prezes i twórca InPostu, Adam Lamentowicz – Prezes Grupy Superbet, Edyta Sadowska – Prezeska Zarządu Canal+ Polska, czy Igor Klaja – Założyciel spółki OTCF. 

Liderów Branży znaleźć można również pośród Jednostek Samorządu Terytorialnego i sektora Infrastruktury Sportowej. W tych kategoriach uhonorowano, m.in. Krzysztofa Kowala, Dyrektora Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie, Przemysława Zycha, Wiceprezydenta Miasta Opola, ale też Jana Widerę, Prezesa Stadionu Śląskiego i Włodzimierza Dolę, Prezesa PGE Narodowego. 

Pełna lista Liderów Sport Biznes Polska dostępna jest tutaj. 

Topowi eksperci i dyskusje o przyszłości sportu

 Na Kongresowych scenach w ciągu dwóch dni gościło ponad 90 kluczowych ekspertów zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Cel był jeden – dyskusja nad przyszłością i możliwościami rozwoju polskiego sportu. Pierwszy dzień Kongresu obfitował w debaty, prezentacje case study, a także rozmowy 1:1 z inspirującymi postaciami świata sportu. Na liście prelegentów znaleźć można było takie nazwiska, jak: Sebastian Świderski (Prezes Zarządu Polskiego Związku Piłki Siatkowej), Olgierd Cieślik (Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego), Łukasz Łazarewicz (Przewodniczący Rady Nadzorczej w Betfan), Anna Heimberger (Dyrektor marketingu InPost Polska), Janusz Kozioł (Wiceprezes Spółki Igrzysk Europejskich 2023), czy Otylia Jędrzejczak (Prezes Zarządu Polskiego Związku Pływackiego). 

Czas na zmiany

Eksperci Kongresu pochylili się nad szczególnie aktualną problematyką związaną z wyzwaniami, z jakimi przychodzi mierzyć się branży w ostatnich miesiącach, takimi jak stale rosnące koszta, czy finansowanie sportu przez samorządy. Wśród poruszanych kwestii nie zabrakło zagadnień dotyczących innowacji, jakie powinny zostać wdrożone w polskim sporcie. Swoją premierę podczas Kongresu miał raport StartUp Poland dotyczący nowych technologii. 

Debatowano również na temat strategicznych procesów, które powinien wdrożyć polski sport w najbliższych latach, przyszłości marketingu sportowego, ale też tworzenia i komercjalizacji rozgrywek sportowych w Polsce. Organizatorzy nie bali się również poruszać trudnych tematów, wokół których krążą skrajne opinie, jak np. kwestia Igrzysk Europejskich 2023. 

Praktyczne warsztaty tematyczne 

Nowością w programie jesiennej edycji Kongresu Sport Biznes Polska był drugi dzień poświęcony w całości na dedykowane warsztaty. Organizatorzy przygotowali 6 tematów z zakresu: zarządzania projektami sponsoringowymi, przygotowania i sprzedaży oferty sponsoringowej, transformacji cyfrowej organizacji, event marketingu, zarządzania infrastrukturą sportową czy też programu rozwoju i finansowania sportu w samorządach. 

Uczestnicy mieli możliwość bezpośredniej pracy z ekspertami, analizy swoich dotychczasowych działań i wymiany doświadczeń z innymi przedstawicielami branży.

 Święto sportu i biznesu sportowego

 Kongres SBP to nie tylko merytoryczne wystąpienia, ale przede wszystkim okazja do spotkania i wymiany poglądów. Stowarzyszenie Sport Biznes Polska od dwóch lat realizuje swoją misję profesjonalizacji i integracji środowiska sportu i biznesu sportowego. Wokół IV edycji wydarzenia zebrało się ponad 900 przedstawicieli środowiska sportu i biznesu sportowego z całej Polski. 

- Sport ma wiele sektorów, które na siebie oddziałowują, ale też wzajemnie mogą się od siebie uczyć. Kongresy SBP to miejsce, w którym spotkać można zarówno przedstawicieli największych lig, związków, sponsorów sportu, ale też samorządowców, osoby zarządzające infrastrukturą sportową, czy przedstawicieli e-sportu. Wierzę, że poprzez nasze wydarzenia możemy realnie wpływać na rozwój, edukację i integrację całej branży. Każde kolejne wydarzenie pod szyldem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska utwierdza nas w przekonaniu, że bardzo brakowało takich inicjatyw w naszym kraju. Obecnie Kongres SBP jest największym spotkaniem branżowym w Polsce, ale również jednym z większych w Europie. Cieszę się, że po raz kolejny Kongres SBP spotkał się z tak pozytywnym odbiorem środowiska. – mówi Łukasz Banaszak, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Sport Biznes PolskaIV Kongres Sport Biznes Polska odbył się dzięki wsparciu partnerów:

Partner strategiczny: Grupa Enea Partnerzy główni: PGE Polska Grupa Energetyczna, Trefl, Totalizator Sportowy,

Partnerzy: Aktywne Miasta, ESL Polska, IAKS Polska, Igrzyska Europejskie 2023, Kinder Joy of moving, Meeting15, #Pijkranówkę, Pilot WP, Polana Jakuszycka - Dolnośląskie Centrum Sportu, Rehasport, Sportfive, Stellis, Superbet, Unia Metropolii Polskich imienia Pawła Adamowicza, Dolny Śląsk, Związek Miast Polskich

Partnerzy bloków: Sports Alliance, Sponsoring Insight, Polska Agencja Antydopingowa POLADA, Signify, Stardom House

Partnerzy medialni: WP Sportowe Fakty, Money.pl

Patron Honorowy: Ministerstwo Sportu i Turystyki 

Kongresy Sport Biznes Polska to wydarzenia cykliczne. Kolejna edycja odbędzie się w marcu 2023 roku. 

Więcej informacji na temat wydarzenia dostępne jest na stronie Organizatora: https://sbpolska.pl/iv-kongres-sbp-2022/

Materiał prasowy SBP

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera