Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Żegluga na Odrze. Rząd pracuje nad ogromną inwestycją

- Na Odrze obecnie jest śródlądowa droga wodna różnej klasy: od czwartej do drugiej. Natomiast Polska, na co zgodziła się i partia rządząca, i opozycja, ma ją dostosować do klasy międzynarodowej drogi wodnej - mówił w programie "Money. To się liczy" prezes PGW Wody Polskie Przemysław Daca. - Na ukończeniu jest program strategiczny, który realizuje nasze Ministerstwo Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przy współpracy zarządu portu Szczecin-Świnoujście. Skończyliśmy stopień wodny w Malczycach, w tej chwili prowadzone są prace dokumentacyjne na budowę kolejnych stopni w Lubiążu i Ścinawie. W międzyczasie na podstawie umowy polsko-niemieckiej usuwamy wąskie gardła na Odrze. I w tym zakresie wyprzedziliśmy stronę niemiecką - pochwalił się Daca. Jak podliczył, inwestycja w Odrę to kwestia wydatku kilkudziesięciu miliardów złotych.

KOMENTARZE
(246)
tworoger
4 lata temu
I pomyslec, ze to przed wojna funkcjonowalo.
Obserwator
4 lata temu
Chciałbym zobaczyć założenia techniczno-ekonomiczne tego projektu. Jaki będzie czas zwrotu z tej inwestycji. W przypadku przekopu Mierzei eksperci obliczają, że będzie to kilkaset lat. Gdyby to miał być projekt wspólny z Niemcami i finansowany w dużej mierze z środków UE to prędzej uwierzyłbym w jego sens. Na razie wygląda to na typowy projekt propagandowy typu największe na świecie lotnisko we wsi Baranów.
Lach
4 lata temu
Przekop Mierzei sprawi że może być odnowiona droga wodna z Bałtyku do Morza Czarnegoktóra istniała do II wojny światowej.
Brawo Mateusz...
4 lata temu
Parostatkiem w wielki rejs....
PiSpatolstwo
4 lata temu
utopią w tym kolejne pieniądze bez sensu, jak w przekopie mierzei, to jest rząd megalomanów, z ilorazem inteligencji niższym od jamochłona, budują nie za swoje wilką polszę narodofą z zadęciem faraonów, ale bez ich kasy i możliwości
...
Następna strona