Justyna1100
/ 165.225.16.* / 2017-01-24 09:45
Jeśli ktos by potrzebował ODWOŁANIE od nieuznania rękojmi przez RTV euro AGD na ekspres (zepsuty młynek po 200 użyciach, serwis twierdzi ze został zalany przez użytkownika... naprawde... mechaniczne uszkodzenie spowodowane przez wode... CZARY Drodzy Państwo, Sklep podtrzymuje opinie serwisu).
Kraków, 2017.01.11
Euro-Net Sp z o. o.
ul. Wielicka 259
02-273 Kraków
ODWOŁANIE
Dotyczy zgłoszenia reklamacyjnego nr 2019292 - Ekspres Minuto AMF 3000 series HD8824/09 oddany na reklamacje w ramach rękojmi dnia 18 grudnia 2016 roku w sklepie: Euro-Net Sp z o. o. ul. Wielicka 259 02-273 Kraków.
W odpowiedzi na opinię serwisu, z którą zapoznałem się 5 stycznia 2017 roku, po osobistym stawieniu sie w sklepie Euro-Net Sp z o. o. ul. Wielicka 259 02-273 Kraków, informuję, iż nie zgadzam się z decyzją o odrzucenie reklamacji. Urzadzenie było uzytkowane zgodnie z instrukcja obsługi, w szczególności nie zostało zalane wodą. Jednocześnie wnoszę o:
1. Uchylenie tej decyzji oraz prawidłowe rozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od daty zgłoszenia pisma do sklepu Euro-Net Sp z o. o. ul. Wielicka 259 02-273 Kraków.
2. Naprawy sprzętu lub wymiany na nowy.
UZASADNIENIE
Na wstępie należy zauważyć, że poprzez nieznajomość przepisów i procedury postępowania w sprawie zgłoszenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową został naruszony art. 5562 Kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 5562 Kodeksu cywilnego, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego. Oznacza to, że sprzedawca, by odrzucić reklamację, musi udowodnić, iż wydał towar zgodny z umową, wolny od wad. Jeśli sprzedawca tego nie może wykazać, musi uznać reklamację. Należy podkreślić, iż samo twierdzenie nie jest dowodem. Również nie jest dowodem twierdzenie, iż usterka powstała na skutek nieprawidłowego użytkowania czy konserwacji towaru albo uszkodzenia mechanicznego. Sprzedawca w praktyce musi wykluczyć istnienie defektu fabrycznego (w materiale czy w wykonaniu) i dopiero gdy to zrobi, może spekulować czy zgłaszana usterka wynika z nieprawidłowego użytkowania czy konserwacji towaru albo uszkodzenia mechanicznego.
Warto nadmienić, że przedmiot reklamacji był użytkowany w warunkach domowych przez 33 tygodnie (6,5 miesiąca) (zakup: 30.04.2016, stwierdzenie wady: 15.12.2016) co przy maksymalnie 7 kawach tygodniowo daje jedyne 231 użyć.
W trosce o zachowanie dobrej opinii o produktach i usługach firmy, wnoszę o uwzględnienie informacji zawartych w tym piśmie oraz rozsądne i rzeczowe rozpatrzenie niniejszego odwołania.
W razie dalszego uchylania się informuję o możliwości podjęcia dalszych kroków, w tym wniesienie powództwa do Sądu Konsumenckiego, co narazi Państwa na dodatkowe koszty związane z tym postępowaniem oraz straty wizerunkowe.
Odwołanie proszę rozpatrzyć i ustosunkować się do niego na piśmie w terminie 14 dni. W razie braku odpowiedzi we wskazanym terminie przyjmuje ze odwołanie zostało rozstrzygniete na moja korzyść.