Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
WS
|

Duża kara dla Raiffeisen. Bank będzie się odwoływać

10
Podziel się:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę finansową na Rafiffeisen Bank International. UOKiK uważa, że instytucja dezorientowała klientów, co spowodowało opóźnienia w spłacie rat kredytów hipotecznych. Bank odniósł się do sprawy.

Duża kara dla Raiffeisen. Bank będzie się odwoływać
Raiffeisen otrzymał dużą karę od UOKiK-u. Od decyzji będzie się odwoływał (GETTY, Heinz-Peter Bader)

Jak informowaliśmy w money.pl, UOKiK nałożył na austriacki bank karę w wysokości ponad 3,1 mln zł. Decyzja nie jest jeszcze prawomocna.

"Raiffeisen Bank International dokonał bezprawnie jednostronnej zmiany umowy o kredyt hipoteczny w zakresie nowych numerów kont do spłaty i obsługi kredytów. W efekcie konsumenci byli zdezorientowani – nie wiedzieli, na który rachunek wpłacać pieniądze, co powodowało opóźnienia w spłacie rat, a w niektórych sytuacjach wszczęcie windykacji względem kredytobiorców", przekazał UOKiK.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Program Money.pl 2.03 | Coś dziwnego dzieje się z polską gospodarką. Na co powinniśmy się przygotować

Reiffesen odpowiada

Poprosiliśmy o komentarz w sprawie Raiffeisen Bank International. Jak przekazano w rozmowie z money.pl, instytucja nie zgadza się z karą i zamierza odwołać się od decyzji UOKiK-u.

"Po fuzji z BNP Paribas S.A., Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce nie był uprawniony (dotychczasowe pełnomocnictwa wygasły) do pobierania środków na spłatę rat kredytowych z rachunków płatniczych, które przeszły do BNP. Zmiany rachunków dotyczyły ponad 82 tysięcy konsumentów, spośród których 204 klientów zgłosiło problemy", podało nam biuro prasowe Raiffeisen Bank International.

Dodano, że wskazano kredytobiorcom nowe rachunki do spłaty, czemu towarzyszyła szeroka komunikacja wszystkimi dostępnymi kanałami – począwszy od wielu pism, przez maile, SMS-y, telefony, kanały online itp.

"Z kilkudziesięcioosobową grupą kredytobiorców bank prowadził indywidualną komunikację w celu uregulowania tych zobowiązań. Nie doszło do windykacji należności. Z tytułu późniejszej spłaty rat nie zostały naliczone opłaty czy odsetki i nie została wypowiedziana żadna umowa kredytowa", przekazał bank.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
Hhhhg
rok temu
Kara i tak idzie do kasy państwowej a klient banku i tam musi iść ze wszystkim do sądu. Po co jest ten urząd !!!!
1-olo
rok temu
Do LOL. Wyślę Tobie numer konta i mi też będziesz płacił kasę. Super. Daj znać, potrzebuję gotówki.
zbych
rok temu
Ja się dowiedziałem dopiero jak komornik to mnie zadzwonił. A w BIK mało brakowało a zostałby taki syf, że nie mógłbym wziąć kredytu na dom, o który miesiąc później się starałem. Gdyby się tak stało, chyba bym im sprawę wytoczył
@@@
rok temu
Niech bank zapłaci karę, ukarze winnych pracowników i na przyszłość niech przestrzega przepisów. Jak bank niesłusznie pobiera od ludzi pieniądze, to udaje , że sprawy nie ma i w ogóle: o co chodzi? Ale jak bank ma zapłacić karę to wielkie larum, szok, płacz i histeria. Prawa konsumenckie to nie są luźne wskazówki, czas to zaakceptować i się do tego przyzwyczaić.
logiczny
rok temu
Odwoływał się? Powinien cały zarząd apelować ! 🤑😎