Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Robert Kędzierski
Robert Kędzierski
|

Santander Bank Polska ostrzega. Przestępcy udają policjantów

0
Podziel się:

Santander Bank Polska ostrzega swoich klientów przed oszustami podszywającymi się pod "policjantów" i "konsultantów" banku. Fałszywi pracownicy banku informują o rzekomym ataku hakerskim na instytucję. Celem działań cyberprzestępców jest wyłudzenie pieniędzy.

Santander Bank Polska ostrzega. Przestępcy udają policjantów
Santander ostrzega klientów (GETTY, SOPA Images)

Santander Bank Polska podkreśla, że w przypadku podejrzanych połączeń telefonicznych, w których rozmówca jest informowany o rzekomym ataku hakerskim na bank, należy zachować czujność. Oszuści często stosują technikę spoofingu, która sprawia, że z punktu widzenia rozmówcy połączenie może wydawać się autentyczne, np. poprzez podszycie się pod numery infolinii bankowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Prawybory prezydenckie w PO? "Szczęśliwa jest partia, która ma tak dobrych kandydatów"

Santander Bank Polska ostrzega przed oszystami

Bank wyjaśnia, że podczas autentycznej rozmowy z pracownikiem banku nigdy nie zostaniemy poproszeni o podanie danych logowania ani instalowanie dodatkowych aplikacji. Tymczasem właśnie tego typu działania próbują wymusić przestępcy podszywający się pod pracowników banku.

Santander zaleca, aby w przypadku podejrzenia oszustwa nie oddzwaniać bezpośrednio na numer, z którego wykonano połączenie. Zamiast tego należy samodzielnie, korzystając z numeru telefonu zapisanego we własnej książce adresowej, zadzwonić do banku.

Przestępcy wymuszają szybkie działanie

Bank podkreśla, że celem oszustów jest wzbudzenie poczucia zagrożenia, co ma skłonić do szybkiego działania w celu "ochrony pieniędzy" na koncie. W rzeczywistości chodzi o to, aby klient sam przekazał swoje środki na rachunek kontrolowany przez atakujących. Jest to zatem wyłącznie zmyślona historia, a nie autentyczna sprawa związana z atakiem hakerskim.

Santander Bank Polska apeluje do klientów o zachowanie czujności i stosowanie podstawowych zasad bezpieczeństwa, takich jak weryfikacja numeru kontaktowego czy niewykonywanie poleceń otrzymywanych w podejrzanych rozmowach telefonicznych. Tylko takie postępowanie może uchronić przed utratą pieniędzy w wyniku tego rodzaju oszustw.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
banki
pieniądze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)