Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Kolejarze mają już dosyć zaciskania pasa

Kolejarze mają już dosyć zaciskania pasa

Money.pl / 2008-02-04 09:50
Komentarze do wiadomości: Kolejarze mają już dosyć zaciskania pasa.
Wyświetlaj:
macius26 / 2008-02-04 11:34
Maszynista zarabia kilka tysięcy złotych, o wiele więcej niż lekarz.
i jeszcze im źle? Nie mówiąc już o przywilejach, przejazdach, świętach, urlopach, ośrodkach itp itd.
Kero niezwerbowany / 83.238.147.* / 2008-02-04 11:13
Rozpierniczyć w pył tę kasożerną przestarzałą i śmierdzącą dosłownie firmę.
Wejście na większość dworców w Polsce kojarzy się z brudem i smrodem - nie mam ochoty tego dziadostwa utrzymywać!
marek19.53 / 83.24.81.* / 2008-02-04 23:52
Jak to kiedyś w kabarecie Dudek powiedziano
"teoretycznie tak"
Ale obawiam się, praktycznie że to nie takie proste.
1. Nie wiem czy w europie, prócz przewozów regionalnych, istnieje kolej "prywatna". Czy jest gdziekolwiek w stanie utrzymać się bez dotacji.
2, ciągle jest traktowana strategicznie z punktu obronności, bezpieczeństwa,
3. Ze względu na poziom zamożności społeczeństwa i brak alternatywnej komunikacji trudno wyobrazić sobie w tej chwili jej pełną komercjalizację,
4. Zakładając, że sprywatyzowane PKP będzie działało sprawnie i ekonomicznie efektywnie nie widzę powodu by nie mogło działać tak samo pod zarządem państwowym - wszak rządzi doskonale gospodarczo przygotowana, liberalna PO.
5. Proszę mi wyjaśnić, czemu wielcy prywatyzatorzy (Balcerowicz, Lewandowski) sprzedawali cukrownie, banki, fabryki cukierków, lodówek , samochodów,PGR-y a jak ognia unikali kolei, kopalń.

I wbrew pozorom jestem z zrobieniem porządku w tym bajzlu. Ale nie widzę tego wcale tak prosto jak np. jliber
sprywatyzować, zliberalizować i zapomnieć.

I w dodatku podkreśla, że to na poważnie.

P.S.
Każdy rozsądny kupując PKP robi kilka rzeczy.
1. rozbiera dworce w centrach miast i sprzedaje grunt pod apartamentowce.
2. Rozbiera tory, sprzedaje stal i miedź (trakcja) na złom,
3. Sprzedaje pozostałe grunty.
4. ew. zostawia do eksploatacji trasę tranzytową Moskwa-Berlin.

Natomiast nikt rozsądny nie kupi tego interesu za rzeczywistą wartość rynkową (choćby gruntów) z jednoczesnym zapewnieniem funkcjonowania.

P.S.
nie mam ochoty tego dziadostwa utrzymywać!

Ja też.
Ale nie mam pomysłu jak to rozwiązać. Pan chyba też. I nie chodzi mi wcale o pracę kolejarzy - znajdą ją gdzie indziej.
I pozostaje jedno, może dziwne, pytanie. Czemu w dwudziestoleciu międzywojennym PKP funkcjonowała i w dodatku była dobrze postrzegana. I to w dużo trudniejszej sytuacji zniszczeń wojennych, tworzenia państwowości, scalania kraju z trzech zaborów.
Inni ludzie?, inna mentalność?

Moze chcieli coś tworzyć, budować, mieli entuzjazm, koncepcję a nie tylko
Rozpierniczyć w pył
sami29 / 80.51.243.* / 2008-02-04 10:06
A Polacy maja juz dosyć niewydolnych, przestarzałych Polskich Kolei Państwowych !! W tym również niegrzecznych i gburowatych pracowników PKP !!
~Kris / 2008-02-04 10:57 / Tysiącznik na forum)
Oj, tak! Rozwalić ten relikt i sprywatyzować.
jliber / 212.180.147.* / 2008-02-04 09:50
Dobra okazja żeby tak z 50% załogi zwolnić, i tak pewnie przerosty zatrudnienia w tym molochu są jeszcze większe. A na poważnie, sprywatyzować, zliberalizować i zapomnieć.
kolejarz / 82.160.33.* / 2008-02-08 17:50
jak nie znasz sytuacji to się nie wypowiadaj ok? ja pracuje jako dyżurny ruchu zarabiam 8 zł na godz na rękę z pochodnymi uważasz że to dużo? nie znasz naszej odpowiedzialności nie zamknę rogatki a będzie taki jechał swoim BMW i po tobie a ja pójde siedzieć. Przerost zatrudnienia? ja w lutym idę na zaległy urlop za zeszły rok bo nie ma kto pracować a w marcu wypracuje 50 godz nadliczbowych bo inni będą na zaległym urolpie to uważasz dalej że na koleji tak dobrze? to chodż popracuj zobaczzymy

Najnowsze wpisy