Forum Forum podatkoweInne

Podwójne opodatkowanie, czyli praca za granicą a fiskus

Podwójne opodatkowanie, czyli praca za granicą a fiskus

Wyświetlaj:
mcmms / 87.239.77.* / 2010-03-03 12:56
Witam. Przez 8 tygodni pracowalem w Holandii, a przez ten czas jako studen pobieralem rente rodzinna, czy musze zglaszac do US, ze pracowalem za granica ?
ZulkaM / 2010-03-03 14:56 / Bywalec forum
Owszem, rozliczeniu podlegają łącznie: renta rodzinna i dochody z Holandii na druku pit-36 i zał. Z/G - dochody zagraniczne według metody proporcjonalnego odliczenia.
bogdak / 95.40.116.* / 2010-03-02 13:10
Jestem studentką i w 2009 roku rozliczyłam się z podatku za pracę w Norwegii - pracowałam 6 tygodni (miałam też dochód z umowy zlecenia w Polsce). W 2009 otrzymałam zwrot podatku z urzędu skarbowego Norwegii w kwocie 3400,00 czekiem. Pieniądze wpłynęły na konto bankowe. Moje pytanie czy muszę opodatkować ten zwrot i na jakim druku? Nadmieniam, że w 2009 osiągnęłam też dochód z umowy o pracę. Proszę o pomoc.
ZulkaM / 2010-03-02 16:47 / Bywalec forum
Z Norwegii zwrot podatku nie jest ujmowany w żadnym rozliczeniu rocznym, rozliczasz tylko zarobki norweskie, które są zwolnione z opodatkowania w wchodzą do stopy procentowej oraz umowę zlecenie i umowę o pracę z Polski - wszystko na druku pit-36 i zał. Z/G
belladonna / 2010-03-02 17:23 / Tysiącznik profesjonalny
Tak.... zwrócone podatki zagraniczne należy doliczyć w PIT jeśli były wcześniej odliczane.... a norweskie odliczane być nie mogły przy metodzie wyłączenia z progresją :)
axb / 83.15.252.* / 2010-03-01 22:44
a mnie dziwi taka sprawa mianowicie ludzie pisza ze nie zapłacicli podatku za lata 2006, 2007 a nawet 2002 wiec wychodzi ze urzad skarbowy nie sprawdza tego ?? czytalam ze polski us w ramach umow miedzynarodowych wspolpracuje z urzedami zagranicznymi ale widze ze to chyba jakies naciagane jest. pytanie nie jest na temat ale bardzo mnie ciekawi co odpowiecie, pozdrawiam
miłka2 / 93.105.249.* / 2010-03-01 22:14