Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
rynek spożywczy
26.06.2020 13:59

Alembik Polska J. Palikota kompletuje wyposażenie 10 Alkotek

Alembik Polska zamówiła już 8 z planowanych 10 alembików do destylacji alkoholi, które powstaną w 10 polskich miastach, podała spółka. Pięć największych alembików o wartości 1 mln zł kupi w firmie Kothe.

Podziel się
Dodaj komentarz

Janusz Palikot podpisał właśnie umowę z niemiecką firmą Kothe Destillationstechnik na zakup 5 alembików o łącznej wartości 1 mln zł. Każdy z zamówionych alembików jest w stanie wyprodukować 150 litrów alkoholu w ciągu 5 godzin. W urządzeniu można umieszczać koszyki z ziołami i w naturalny sposób aromatyzować destylaty np. dziurawcem, piołunem czy mchem, czytamy w komunikacie.

"Zdecydowaliśmy się na współpracę z marką Kothe, gdyż forma tych urządzeń jest dostosowana do kubatury największych spośród planowanych lokali. Od strony estetycznej nawiązują one do technologii z przełomu XIX i XX wieku, kiedy alkohol był robiony tylko jakościowo, a nie masowo. Możliwość obserwacji procesu destylacji będzie prawdziwą gratką dla koneserów dobrych alkoholi" - powiedział Janusz Palikot, cytowany w komunikacie.

Kolejne 3 alembiki zostały już zamówione u polskiego producenta, Marka Kowalika. Wkrótce spółka podpisze też umowę na dostawę kranów do wyszynku piw rzemieślniczych i regionalnych, które będą serwowane w lokalach. Jedna z pierwszych z 10 Alkotek powstanie w Lublinie. Wybór kolejnych lokalizacji trwa, ale pierwsze trzy lokale powstaną jeszcze w tym roku. Nad jakością serwowanych alkoholi będzie czuwał sommelier Piotr Kamecki, laureat międzynarodowych konkursów i prezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich, podano także.

"Alembiki w lokalach to swoisty certyfikat jakości, unikatowości destylowanych alkoholi, a także ucieleśnieniem silnego, branżowego eko-trendu: low carbon footprint, który opiera się na lokalnych produktach i odejściu od masowych smaków w kierunku rzemieślniczych alkoholi premium. Wykorzystanie alembików pozwala nawiązać do smaków charakterystycznych dla danego obszaru, np. chmiel lubelski w Lublinie, żurawinówka w Biłgoraju. Spodziewam się ogromnego entuzjazmu gości w lokalach Janusza Palikota" - dodał Kamecki, cytowany w komunikacie.

Do udziału w tworzeniu sieci Alkotek Janusz Palikot zaprosił społeczność inwestorów. Emisję akcji Alembik Polska wspiera kampania crowdfundingowa o wartości do 4,185 mln zł, promowana na platformie Crowdway.pl.

"Lockdown zdecydowanie przyczynił się do wzrostu sprzedaży internetowej alkoholu. W Tylko w marcu br. odnotowano w Polsce kilkuprocentowy wzrost r/r. Branża gastronomiczna ucierpiała, jednak spodziewam się, że szybko nadrobi straty. Z kolei prowadzonych przeze mnie spółek nie dotknął kryzys, bo nasze produkty, jak Browar Tenczynek, były dostępne w sklepach otwartych cały czas dla klientów. Także Alkoteki ominą pandemię i związane z nią zawirowania rynkowe. Procesy inwestycyjne zakończymy w przyszłym roku, a do tego czasu sytuacja na pewno będzie bardziej ustabilizowana" - powiedział także Palikot.

Strategia Alembik Polska zakłada osiągnięcie w 2021 roku przychodów w wysokości 12 mln zł, w tym 5,7 mln zł ze sprzedaży alkoholi destylowanych w Alkotekach oraz podwojenie tych wartości już w 2022 roku. Spółka oczekuje osiągnięcia zysku netto w przyszłym roku na poziomie 1,9 mln zł oraz blisko 3,9 mln zł w roku kolejnym.

"W prezentacji inwestycji na stronie alembikpolska.pl przedstawiliśmy bardzo ostrożne prognozy wyników finansowych, uwzględniające potencjalnie niekorzystne warunki rynkowe. Nawet na bazie takiego ujęcia jesteśmy przekonani, że realna jest wypłata dywidendy już za 2022 rok oraz w wysokości 50-100% zysku spółki" - dodał Palikot.

Alembik Polska to już trzecie przedsięwzięcie Janusza Palikota, do którego zaprosił crowdinwestorów. W 2019 roku na rozwój Tenczyńskiej Okovity SA zebrał 4,18 mln zł, a na przełomie wiosną 2020 pozyskał 4,176 na budowę spółki Tenczynek Bezalkoholowe S.A. Wszystkie trzy spółki stanowią samodzielne koncepty biznesowe.

"Zdecydowałem się na crowdfunding, bo to jedna z najlepszych form nie tylko pozyskiwania środków na rozwój, ale przede wszystkim budowania relacji między spółką a akcjonariuszami. Jestem pod wielkim wrażeniem, jak wiele może zdziałać dobra współpraca na linii projektodawca-inwestor. Ten drugi może w swoich decyzjach opierać się na analizie potencjału spółki, a nie prognozach inflacji" - podsumował Palikot.

Tagi: rynek spożywczy, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz