C&W: Centra handlowe muszą teraz walczyć o klienta, pomoże program lojalnościowy

W obecnej sytuacji pandemii koronawirusa, nawet przy stopniowym "odmrażaniu" działalności, centra handlowe muszą się liczyć ze spadkiem odwiedzalności. Dlatego każdy klient jest "na wagę złota", oceniła Sylwia Wiszowata-Łazarz z Cushman & Wakefield. Według niej, by pozyskać klienta i zmotywować go do zakupów, aktywne działania i nowe rozwiązania są potrzebne jak nigdy wcześniej, wśród nich - np. aplikacje lojalnościowe galerii handlowych.

Obraz

"W bliskiej przyszłości nie da się uniknąć spadku liczby odwiedzających w centrach handlowych. Potwierdzają to dane udostępnione przez Inquiry, które mówią, że 64% ankietowanych obawia się tłumów i dużych skupisk ludzi, a 40% nie planuje w najbliższym czasie odwiedzenia obiektu handlowego. W tej sytuacji każdy klient jest na wagę złota" - powiedziała Wiszowata-Łazarz podczas webinaru "Disconnect to Reconnect, czyli o rynku retail w nowej rzeczywistości".

"To jest czas na rozwój aplikacji lojalnościowych; to nie jest pytanie 'czy?', tylko 'jak?' wprowadzić je do galerii handlowych. Co drugi z nas korzysta z programów lojalnościowych. Aplikacje uczą się naszych zachowań, podsuwają oferty, z których [prawdopodobniej] skorzystamy. Dzięki nim zbieramy dane, kategoryzujemy klientów, dostarczamy pasującą ofertę i podwyższamy konwersję [odwiedzin na zakupy]" - dodała ekspertka.

Według niej, minęły czasy, gdy w kampanii reklamowej firmy próbowały sprzedać jeden produkt np. poprzez kampanię plakatową.

"Gdy klientów jest mniej, to nie jest czas na czekanie, a na budowanie intensywnego kontaktu z klientem. Bądźmy widoczni, działajmy. By zwiększyć motywację klienta do zakupów czas na odważne, nieschematyczne myślenie" - podkreśliła Wiszowata-Łazarz.

Jednocześnie zwróciła uwagę, że klient w galerii musi się czuć bezpiecznie, czemu sprzyja komunikowanie środków ostrożności oparte na pozytywnych skojarzeniach (podała przykład piktogramów - emotikonów) i profesjonalizm załogi, np. ekip sprzątających.

"To też czas na aktywne działania PR i CSR. Konieczny jest aktywny kontakt z mediami, informowanie o tym co robimy dla lokalnej społeczności i co zrobiliśmy, by klient był bezpieczny" - wskazała ekspertka.

Wybrane dla Ciebie
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Rząd kontratakuje. Kryptoaktywa wrócą do Sejmu. Jest decyzja
Rząd kontratakuje. Kryptoaktywa wrócą do Sejmu. Jest decyzja
Henryk Kania wróci do Polski? Jest nowa decyzja sądu
Henryk Kania wróci do Polski? Jest nowa decyzja sądu