CD Projekt miał 51,68 mln zł zysku netto, 59,99 mln zł EBIT w I półr. 2019

CD Projekt odnotował 51,68 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I-II kw. 2019 r. wobec 52,43 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

CD Projekt miał 51,68 mln zł zysku netto, 59,99 mln zł EBIT w I półr. 2019

"Skonsolidowany zysk netto Grupy za pierwsze półrocze 2019 r. wyniósł 51 680 tys. zł i był porównywalny z osiągniętym w analogicznym okresie ubiegłego roku (52 430 tys. zł). Wzrost przychodów Grupy, w tym nietypowych, związanych z umowami dotyczącymi współpracy przy promocji gry Cyberpunk 2077, wypracowany został przy jednoczesnym wzroście kosztów, na który składały się, w szczególności: wzrost kosztów okresu związanych z projektem GWINT (w tym zarówno kosztów serwisu, obsługi, promocji projektu i prac nad jego dalszym rozwojem, dodatkami i wersją na urządzenia mobilne, jak i rozpoczętej w czwartym kwartale 2018 r. amortyzacji nakładów poniesionych w okresach wcześniejszych) dotyczący obu segmentów Grupy; jednorazowe ujęcie w drugim kwartale bieżącego roku kosztu Programu motywacyjnego dla okresów historycznych, wynikające z korekty szacunku dotyczącego okresu realizacji kryteriów programu w segmencie CD Projekt Red; rosnące koszty coraz bardziej intensywnej kampanii promocyjnej gry Cyberpunk 2077 w
segmencie CD Projekt Red. Rentowność netto Grupy (udział Zysku netto po opodatkowaniu w Przychodach ze sprzedaży) za okres sprawozdawczy wyniosła 24,1%" - czytamy w komunikacie.

Zysk operacyjny wyniósł 59,99 mln zł wobec 61,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 214,41 mln zł w I-II kw. 2019 r. wobec 168,43 mln zł rok wcześniej.

"Największy udział w przychodach (51,2%) Grupy Kapitałowej CD Projekt w pierwszym półroczu 2019 r. miały przychody ze sprzedaży produktów, głównie z tytułu: tantiem wynikających z kontynuowanej, bardzo dobrej sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Serca z Kamienia oraz Krew i Wino, tantiem z dystrybucji na platformach cyfrowych gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści oraz sprzedaży wygenerowanej w ramach projektu Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana" - czytamy w raporcie.

Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów stanowiły 34% udziału w całości przychodów Grupy, a wynikały w największym stopniu z realizowanej za pośrednictwem platformy GOG.com dystrybucji do ostatecznych klientów gier od zewnętrznych dostawców. Wzrost o 22,2% względem okresu porównawczego jest efektem bardzo udanej corocznej letniej wyprzedaży (Summer Sale) serwisu GOG.com, która była najbardziej udaną promocją w historii platformy, mocnych debiutów nowych tytułów (największe premiery platformy to Diablo + Hellfire, Warcraft I & II), a także sprzyjającej eksporterom sytuacji na rynku walutowym, podano także.

"Istotną składową przychodów Grupy w minionym półroczu były również Przychody ze sprzedaży usług segmentu CD Projekt Red wynikające ze współpracy z partnerami wydawniczymi w ramach kampanii promocyjnej gry Cyberpunk 2077, wzajemnej promocji oraz partycypacji partnerów w kosztach tej kampanii. Bezpośrednio towarzyszące sprzedaży Koszty sprzedanych produktów, usług, towarów i materiałów wyniosły w ujęciu skonsolidowanym 66 168 tys. zł i były wyższe o 51% w stosunku do wartości wykazanej w okresie porównawczym. Wzrost kosztu własnego sprzedaży w stosunku do okresu porównawczego wynika przede wszystkim z wykazanej w Kosztach wytworzenia sprzedanych produktów i usług amortyzacji nakładów na prace rozwojowe projektów GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana oraz Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Koszty te nie występowały w okresie porównawczym, ponieważ do czasu zrealizowanych w październiku 2018 r. premier obu gier, nakłady na wytworzenie obu projektów podlegały kapitalizacji. Ponadto w omawianej pozycji Grupa ujęła
koszt własny sprzedaży związany z uzyskanymi Przychodami ze sprzedaży usług" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2019 r. wyniósł 51,55 mln zł wobec 53,55 mln zł zysku rok wcześniej.

"Na koniec pierwszego półrocza 2019 r. Grupa Kapitałowa CD Projekt zatrudniała 953 osoby. 82% z nich stanowiło zespół segmentu CD Projekt Red, 18% GOG.com. Dynamiczny wzrost zatrudnienia Grupy na przestrzeni ostatniego roku związany jest przede wszystkim ze zwiększaniem skali działalności i realizowanych projektów" - czytamy w raporcie.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria "Wiedźmin", obecnie trwają prace nad "Cyberpunk 2077".

Wybrane dla Ciebie
Rosyjska ropa uwięziona na morzu. Zatory tankowców w Azji rosną
Rosyjska ropa uwięziona na morzu. Zatory tankowców w Azji rosną
Cios w ukraińskiego giganta. Rosjanie wysłali 100 dronów
Cios w ukraińskiego giganta. Rosjanie wysłali 100 dronów
Emeryci wygrywają w sądach. ZUS płaci wyrównania nawet za 3 lata wstecz
Emeryci wygrywają w sądach. ZUS płaci wyrównania nawet za 3 lata wstecz
Trump ogłosił blokadę. Co przyniosły naciski na Wenezuelę?
Trump ogłosił blokadę. Co przyniosły naciski na Wenezuelę?
Sankcje za "cenzurę" USA zakazują wjazdu m.in. byłemu unijnemu komisarzowi
Sankcje za "cenzurę" USA zakazują wjazdu m.in. byłemu unijnemu komisarzowi
Rosja uderza w zbrojeniówkę. Rekordowa liczba spraw karnych za kontrakty
Rosja uderza w zbrojeniówkę. Rekordowa liczba spraw karnych za kontrakty
Ruszyły kontrole, kara to nawet 5 tys. zł. Co sprawdza straż miejska?
Ruszyły kontrole, kara to nawet 5 tys. zł. Co sprawdza straż miejska?
Co z miliardami Trumpa? Wydatki UE na energię z USA niespodziewanie spadły
Co z miliardami Trumpa? Wydatki UE na energię z USA niespodziewanie spadły
Niemieckie firmy tną etaty. Barometr niemieckiego instytutu najniżej od 2020 roku
Niemieckie firmy tną etaty. Barometr niemieckiego instytutu najniżej od 2020 roku
Znana firma zmienia właściciela. BP otrzyma 6 miliardów dolarów
Znana firma zmienia właściciela. BP otrzyma 6 miliardów dolarów
Niemieckie firmy bez złudzeń. Co czwarta boi się 2026 roku
Niemieckie firmy bez złudzeń. Co czwarta boi się 2026 roku
Pracodawcy odkryją karty. Nowe przepisy ułatwią negocjacje dot. pensji
Pracodawcy odkryją karty. Nowe przepisy ułatwią negocjacje dot. pensji