Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska: Liczba klientów biznesowych wzrosła o 6 tys. w 2019 r.

0
Podziel się:

Poczta Polska współpracuje z ponad 45 tys. klientów biznesowych w segmencie obsługi logistycznej firm (B2B). W ubiegłym roku spółka pozyskała około 6 tys. nowych klientów, podała Poczta Polska. Wśród nich są przedstawiciele branży przemysłowej, motoryzacyjnej, sieci sklepów stacjonarnych, księgarnie oraz sklepy AGD.

Poczta Polska: Liczba klientów biznesowych wzrosła o 6 tys. w 2019 r.

Operator pocztowy obsługuje zarówno podmioty o zasięgu krajowym, spółki i korporacje międzynarodowe, jak również małe, rodzinne przedsiębiorstwa oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą. Poczta Polska współpracuje z kontrahentami, którzy rozwijają swój biznes od wielu lat, oraz z początkującymi na rynku. Relacje handlowe z nowymi klientami koncentrują się na obsłudze paczek, ale obejmują również obsługę tradycyjnych przesyłek listowych. Nowi klienci Poczty działający na rynku e-commerce reprezentują wiele różnorodnych branż, są wśród nich przedstawiciele przemysłu, motoryzacji, księgarnie, sklepy AGD, a także sklepy stacjonarne z odzieżą oraz apteki, podano.

"Współpracujemy z firmami, które mają decydujący wpływ na sukces polskiego e-commerce. Przewidujemy, że za cztery lata operatorzy na polskim rynku obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Rynek ma więc ogromny potencjał rozwoju, tym bardziej cieszy nas, że już dziś Poczta Polska jest jednym z kluczowych partnerów dla tej branży" - powiedział dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej Artur Więckowski, cytowany w komunikacie.

Spółka posiada w całym kraju ponad 7,6 tys. placówek. Ponadto wspólnie z partnerami - PKN Orlen, Żabką Polska, Biedronką oraz kioskami i salonikami prasowymi Ruchu - stworzyła największą w kraju sieć click&collect, do której należy ponad 12 tys. punktów odbioru przesyłek, przypomniano.

"Nasza oferta pod względem liczby, jak i dostępności punktów odbioru wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Wiele z tych punktów czynnych jest do późnych godzin nocnych, także w soboty i niedziele. To rozwiązanie wygodne dla klientów. Nasi kontrahenci podkreślają również, że współpraca z Pocztą Polską jest przyjaźniejsza, poprawił się kontakt z opiekunem klienta i indywidualne podejście" - podkreślił Więckowski.

Znowelizowana strategia Poczty Polskiej na lata 2020-2024 zakłada rozwój usług paczkowo-kurierskich i logistycznych. Spółka planuje rozwój sieci punktów odbioru do 15 tys., oprócz tego w najbliższych latach udostępni klientom ok. 4 tys. automatów paczkowych. W planach jest uruchomienie trzech nowych sortowni oraz ośmiu nowoczesnych maszyn paczkowych. Firma chce przeznaczyć na inwestycje 1,9 mld zł. Dzięki temu ma zwiększyć do poziomu 2,1 mld zł przychody z segmentu KEP i logistyki, podsumowano.

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)