Polski Netflix korzysta na epidemii. Ponad 300 tys. osób płaci za CDA Premium
Zamknięcie kin sprawiło, że oglądanie filmów przeniosło się na platformy VOD. Korzysta na tym m.in. polski serwis CDA, którego liczba płatnych subskrybentów wzrosła w rok o prawie połowę.
"Liczba aktywnych subskrybentów CDA Premium w bieżącym miesiącu przekroczyła 300 tys. Stanowi to wzrost o około 45,8 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego" - czytamy w komunikacie spółki. To rekord.
Jej przedstawiciele przyznają, że obserwują w ostatnim czasie wzmożone zainteresowanie usługami CDA Premium.
"Trendy wzrostowe obserwowane od początku uruchomienia przez spółkę usługi VOD zostały wzmocnione przez restrykcje narzucone przez rząd w związku ze stanem epidemiologicznym, które sprzyjają pozostawaniu w domu i częstszą niż zwykle konsumpcją treści wideo na żądanie" - czytamy.
UOKiK chce regulowania cen. Nie tylko maseczki
Płatna usługa CDA Premium, która oferuje dostęp do katalogu licencjonowanych filmów, wystartowała w styczniu 2016 roku. Od tego momentu jej popularność cały czas rosła: współpracę z CDA rozpoczynali kolejni dystrybutorzy, powiększał się katalog dostępnych filmów, przybywało osób korzystających z usługi.
- Na tak duży wzrost liczby osób płacących za CDA Premium z całą pewnością wpływ miała epidemia i związana z nią kwarantanna. Jednak rosnącej popularności naszej usługi nie można tłumaczyć tylko lockdownem, bo praktycznie każdy kolejny wynik kwartalny jaki raportuje spółka jest lepszy od poprzedniego - komentuje Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy.
Czytaj więcej: Polski rząd najbardziej hojny w Europie. Na walkę z koronawirusem przeznaczy 6,5 proc. PKB
- Zarówno w zakresie wyników finansowych, liczby dostępnych filmów, pobranych aplikacji na urządzenia mobilne i telewizory, jak i końcowej liczby osób płacących abonament. Ostatnie tygodnie tylko te tendencje wzmocniły - podkreśla.
Notowana na NewConnect Spółka CDA zanotowała w pierwszym kwartale tego roku rekordowe wyniki: ponad 13 mln zł przychodów i 3,7 mln zł zysku netto. W porównaniu rok do roku, przychody zwiększyły się o 50 proc., a 93 proc. z nich pochodzi ze sprzedaży subskrypcji usługi premium.
Rośnie liczba widzów, wyniki finansowe i notowania akcji. Szczególnie mocny ruch na giełdzie New Connect było widać w marcu, gdy ogłoszono m.in. zamknięcie kin.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie