PZPM: Liczba rejestracji autobusów używanych spadła o 1,3% r/r do 236 w II 

Polscy przewoźnicy zarejestrowali łącznie 236 używanych autobusów w lutym br., co oznacza spadek o 1,3% r/r, wynika z analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK, przygotowanej na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Obraz

"W lutym na rynku sprowadzanych, używanych autobusów odnotowaliśmy 236 rejestracji, o 3 szt. mniej niż rok wcześniej (-1,3%). Mimo że było to poniżej średniomiesięcznej z ub.r. (262 szt.), jak i z 2017 r. (277 szt.), sytuacja była stabilna. Wszystkie segmenty wykazały wzrost, jedynie zmniejszyła się grupa autobusów bez informacji o podrodzaju i przynależności do segmentu funkcjonalnego (z 36 w lutym ub.r. do 6 w br.). Najwięcej sprowadzono autobusów turystycznych (78 szt.; +16%). Następnie międzymiastowych, których zarejestrowano 68 (+6%) oraz MINI z liczbą 52 rejestracji (+1 szt). 'Plus' zagościł też w kategorii autobusów miejskich, których sprowadzono 30 (+ 9 szt. / +43%). Pojawiły się też dwa pojazdy szkolne, których nie było w lutym ub.r." - czytamy w komunikacie.

W styczniu zarejestrowano w Polsce 228 używanych autobusów; w lutym 236 szt., co daje skumulowany wynik na poziomie 464 szt. (-33 szt. / -6,6%). Te dane pokazują, że w Polsce liczba zarejestrowanych nowych pojazdów zbliża się do poziomu importu używanych autobusów, co do tej pory wydawało się niemożliwe. W 2017 roku pojazdów używanych zarejestrowano o 1,4 raza więcej niż pojazdów fabrycznie nowych (3 321 szt. do 2 292 szt.), a w 2018 roku był to poziom o 1,2 raza wyższy (3 150 szt. do 2 706 szt.), podano również.

"Wśród sprowadzonych od początku roku autobusów dominują pojazdy z normą emisji Euro IV produkowane w latach 2005-2009 (40% udział). Drugą grupę pod względem popularności stanowiły autobusy produkowane w latach 2000-2004 (35% udział) czyli z emisją spalin na

poziomie Euro III. Trzecią starsze - z lat 1996-1999 z normą Euro II (4%)" - czytamy dalej.

W pierwszych dwóch miesiącach 2019 roku ponownie marka Mercedes-Benz jest zdecydowanym liderem na rynku sprowadzanych do Polski, używanych autobusów. W tym okresie zarejestrowano łącznie 120 szt. (-30 szt. / -20% w porównaniu z sytuacją sprzed roku). Mercedes zajmuje 26% w rynku, co oznacza udział o 4,2 pkt. proc mniejszy niż rok wcześniej. Największa część autobusów tej marki reprezentowała kategorię MINI - 49 szt., gdzie marka ma prawie 50-proc. udział. To efekt cały czas dużego popytu na takie konstrukcje jak Sprinter czy Vario,

dzięki którym Mercedes-Benz zajmuje tutaj niekwestionowaną pozycję lidera, podsumowano w rankingu marek.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Rosyjska ropa uwięziona na morzu. Zatory tankowców w Azji rosną
Rosyjska ropa uwięziona na morzu. Zatory tankowców w Azji rosną
Cios w ukraińskiego giganta. Rosjanie wysłali 100 dronów
Cios w ukraińskiego giganta. Rosjanie wysłali 100 dronów
Emeryci wygrywają w sądach. ZUS płaci wyrównania nawet za 3 lata wstecz
Emeryci wygrywają w sądach. ZUS płaci wyrównania nawet za 3 lata wstecz
Trump ogłosił blokadę. Co przyniosły naciski na Wenezuelę?
Trump ogłosił blokadę. Co przyniosły naciski na Wenezuelę?
Sankcje za "cenzurę" USA zakazują wjazdu m.in. byłemu unijnemu komisarzowi
Sankcje za "cenzurę" USA zakazują wjazdu m.in. byłemu unijnemu komisarzowi
Rosja uderza w zbrojeniówkę. Rekordowa liczba spraw karnych za kontrakty
Rosja uderza w zbrojeniówkę. Rekordowa liczba spraw karnych za kontrakty
Ruszyły kontrole, kara to nawet 5 tys. zł. Co sprawdza straż miejska?
Ruszyły kontrole, kara to nawet 5 tys. zł. Co sprawdza straż miejska?
Co z miliardami Trumpa? Wydatki UE na energię z USA niespodziewanie spadły
Co z miliardami Trumpa? Wydatki UE na energię z USA niespodziewanie spadły
Niemieckie firmy tną etaty. Barometr niemieckiego instytutu najniżej od 2020 roku
Niemieckie firmy tną etaty. Barometr niemieckiego instytutu najniżej od 2020 roku
Znana firma zmienia właściciela. BP otrzyma 6 miliardów dolarów
Znana firma zmienia właściciela. BP otrzyma 6 miliardów dolarów
Niemieckie firmy bez złudzeń. Co czwarta boi się 2026 roku
Niemieckie firmy bez złudzeń. Co czwarta boi się 2026 roku
Pracodawcy odkryją karty. Nowe przepisy ułatwią negocjacje dot. pensji
Pracodawcy odkryją karty. Nowe przepisy ułatwią negocjacje dot. pensji