Notowania

CCC na minusie. Ponad 40 milionów złotych straty

Największy polski producent obuwia ma za sobą trudne lato. Pomimo znaczącego wzrostu sprzedaży, CCC nie zarobiło "na czysto" ani złotówki. Sieć rozrasta się, także za granicą.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Pavel Ševela / Wikimedia (CC BY-SA 3.0))
Władze CCC opublikowały raport kwartalny.

Władze CCC opublikowały raport kwartalny. Okazało się, że od lipca do września grupa sprzedała towar (głównie buty) za 1 mld 247,7 mln zł. To znacząca poprawę w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, gdy przychody ledwo przekroczyły 987 mln zł.

Większa sprzedaż nie przełożyła się jednak na wyższe zyski. Co więcej, CCC nie udało się nawet wypracować zysków. Koszty przekroczyły przychody o prawie 42 mln zł. Tyle też wynosi strata netto.

Spółka w raporcie wskazuje, że branża handlowa charakteryzuje się sezonowością. To oznacza, że pierwszy i trzeci kwartał wypadają zdecydowanie słabiej od drugiego i czwartego. W tym roku ta zasada się sprawdza. Pierwszy kwartał grupa CCC kończyła 146 mln zł na minusie, ale już w drugim kwartale zarobiła 213 mln zł. Saldo i tak wychodzi na plus - po dziewięciu miesiącach jest niecałe 14 mln zł. Choć przy prawie 144 mln zł rok wcześniej wypada to blado.

Inwestorzy takimi wyniki nie są zaskoczeni. Straty zapowiadane były już pod koniec października przez sam zarząd spółki. Akcje CCC mimo wszystko tracą na wartości (około 1,5 proc.).

Obserwuj bieżące notowania akcji CCC

Na gorsze wyniki w tym roku składają się m.in. wyższe koszty. Po dziewięciu miesiącach przekroczyły miliard złotych. W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosły o 20 proc. (około 170 mln zł). Wynika to w części z otwieraniem kolejnych placówek

"Najistotniejsze grupy kosztów to koszty najmu oraz koszty wynagrodzenia i świadczeń dla personelu w sklepach, które stanowiły odpowiednio 40,2 oraz 36,1 proc. łącznych kosztów funkcjonowania sklepów. W celu analizy i porównywania wyników pojedynczych sklepów grupa korzysta ze wskaźnika kosztu ponoszonego na metr kwadratowy powierzchni handlowej. W ujęciu łącznym koszt funkcjonowania sklepu na metr kwadratowy wyniósł 1,52 zł, a więc około 17 groszy miesięcznie" - czytamy w komunikacie CCC.

Przydrożny handel bez sprzedawcy. Za granicą to działa, sprawdziliśmy jak jest w Polsce

Sprzedaż detaliczna na metr kwadratowy po trzech kwartałach wyniosła 3,8 tys. zł. Rok wcześniej była na poziomie 4,9 tys. zł. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 50,2 proc., co oznacza w uproszczeniu, że z każdej złotówki sprzedaży około 50 groszy to zysk brutto CCC.

W trzecim kwartale grupa CCC powiększyła sieć sprzedaży o ponad 22 tys. metrów kwadratowych. Na koniec września liczyła sobie 1181 placówek. Co ważne, Polska nie jest jedynym rynkiem. CCC otworzyło ostatnio 3 salony w Rosji i Austrii, po 2 salony na Węgrzech i w Rumunii, po jednym w Czechach, Słowacji, Słowenii i na Ukrainie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: handel, giełda, wiadomości, najważniejsze, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
09-11-2018

PolakWłaśnie tak firmy Polskie uciekają z płaceniem podatku - wykazują większą stratę niż zysk. Wszystko spowodowane zbyt wysokimi podatkami. Co robi za to … Czytaj całość

09-11-2018

doniekWłściciel przeinwestował i dlatego ma straty.Ale to po to żeby podatków nie płacić.Tak się robi.

11-11-2018

DudusDziwne nie jest ja juz 3 raz oddoje buty za 300 zl do reklamacji a oni mi kleja jakims klejem zenada 😔😢😞

Rozwiń komentarze (5)

Wybrane dla Ciebie