Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Budimex zakończył modernizację linii kolejowej nr 20. Miał pół roku opóźnienia

7
Podziel się:

Mimo problemów, udało się się zakończyć kolejny etap remontu trasy kolejowej na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska. Konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE przebudowało 4 km torów. To część projektu wycenianego na ponad 169 mln zł.

Realizacja kontraktu rozpoczęła się w lutym 2017 roku, a jego finisz przewidziano na przyszły rok.
Realizacja kontraktu rozpoczęła się w lutym 2017 roku, a jego finisz przewidziano na przyszły rok.

Konsorcjum zakończyło dla PKP PLK modernizację linii kolejowej nr 20 w Warszawie. Wykonano m.in. 4 km torów kolejowych wraz z nową nawierzchnią na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska wraz z siecią trakcyjną oraz 4 przystankami z wiatami.

"To część większego projektu, który zakłada zmodernizowanie linii obwodowej w stolicy na odcinkach Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki - Warszawa Gdańska" - czytamy w komunikacie Budimeksu.

Realizacja kontraktu rozpoczęła się w lutym 2017 roku, a jego finisz przewidziano na przyszły rok. Całkowita wartość tego projektu to ponad 169 mln zł.

Zmodernizowano i przebudowano 4 przystanki kolejowe z wiatami, tzn. przystanki Koło, Warszawa Zachodnia, Wola i Młynów. Ten ostatni jest szczególnie ważny, gdyż w przyszłości będzie stanowił ważny węzeł przesiadkowy łączący kolej, tramwaje oraz Młynów - stację planowanej kolejnej linii metra. Ponadto przebudowano 3 wiadukty kolejowe - nad ul. Obozową, nad ul. Kasprzaka i nad ul. Wolską oraz kładki nad ul. Górczewską.

Zobacz także: PKP szykuje się na inwestycyjny skok

- Przebudowa układów torowych na szlakach i posterunkach ruchu obejmowała m.in. przebudowę głowic rozjazdowych, ukierunkowaną na wzrost prędkości wjazdów i wyjazdów. Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły zwiększyć swoją prędkość na tym odcinku z 40 do 60 km/h, ale ostatecznie, po zakończeniu całego kontraktu, będą jechać z prędkością 80 km/h" - komentuje Tomasz Kaliszyk, kierownik kontraktu w Budimeksie.

Budimex przy remoncie nie ustrzegł się problemów. Czas działań przy modernizacji został wydłużony o 6 miesięcy z powodu odkrycia podczas prac budowlanych kilkunastu bunkrów poniemieckich, zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Obiekty z czasów II wojny światowej, które początkowo miały zostać zburzone, ostatecznie zostały wciągnięte do rejestru zabytków przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Innym czynnikiem wpływającym na termin oddania inwestycji była konieczność uzyskania dodatkowych zgód po stronie Urzędu Miasta, dotyczącej zmian organizacji ruchu samochodów pod nowymi wiaduktami.

- To tylko niektóre z elementów, jakie świadczą o poziomie trudności tej inwestycji. Z zasady budowa prowadzona w centrum miasta jest skomplikowane organizacyjnie, bo przecież mimo intensywnych prac miasto musi sprawnie funkcjonować dla mieszkańców - podsumowuje Dariusz Blocher, prezes Budimeksu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(7)
pieszy pasaże...
6 lat temu
świetnie, nadal kolej jest sama dla siebie, nie dla pasażerów. Dlaczego nie można uruchomić łącznika z tej linii w stronę śródmieścia? dlaczego perony są o kilometry od siebie (peron 8 na dw zachodnim). ale świetnie, brawo pkp, genialnie jak zwykle, byle coś robić, mój hajs wydawać, a czy to ma sens? no sens jest! za dużo chętnych się nie będzie pchać i nie zniszczą pociągów
ksinfo
6 lat temu
ha ha ha w 6 lat chinczycy wybudowali NAJDŁUŻSZY MOST NA ŚWIECIE .Prezydent Chin Xi Jinping otworzył najdłuższy most świata. Jego łączna długość to 55 km. Konstrukcja składa się z dwóch sztucznych wysp, usypanych specjalnie na potrzeby przeprawy, trzech podwieszanych mostów (najdłuższy ma 23 km) oraz podmorskiego tunelu o długości 6,7 km. Początkowo szacowano, że łączny koszt realizacji tego przedsięwzięcia wyniesie 2,26 mld dolarów. Ostatecznie kosztorys zamknął się w 20 mld dolarów
alga
6 lat temu
dla każdej władzy Polska to Warszawa i jej okolice? Podajcie szybkie połączenia na ścianie wschodniej to będę pod wrażeniem
wyzwolony
6 lat temu
a ja sie pytam kiedy pojedzie pociag z suchej do kraków główny, zryli wszystko dworzec główny w krakowie torowiska , łacznica zabłocie za ciezkie pieniadze stoi nieczynna , a odpowiedz z plk to; w 2021 roku planowane zakonczenie robót , w głowy sie popukajcie w 2021 to trzeba bedzie wszystko od nowa remontować , dziekuje za takie zmiany
zosia
6 lat temu
naco warszawiakom tak szybko jezdzic przecież to głąby oddadzą wszystko na przetarg walcowej a zostaną im tylko krawężniki