Artystyczne tradycje Totalizatora Sportowego: murale i plakaty

Totalizator Sportowy – największy mecenas sportu i kultury w Polsce, obchodzi w tym roku Jubileusz 65-lecia działalności. W ramach obchodów firma zorganizowała konkurs na plakat upamiętniający tę ważną rocznicę. Wzięło w nim udział ponad 350 uczestników, którzy nadesłali 632 zgłoszenia konkursowe. Ponadto 21 maja Totalizator Sportowy odsłonił jubileuszowy mural na warszawskiej Pradze, który zachwyca kolorystyką i pomysłowością, a ponadto ma wartość ekologiczną.

muralfot. Mariusz Kubiak
Źródło zdjęć: © ImpactCEE
oprac.  KOL

Konkurs na najlepszy plakat został przeprowadzony we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, a patronat honorowy nad akcją objęło Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Jestem pod ogromnym wrażeniem liczby prac, które napłynęły do nas w ramach organizowanego przez Totalizator Sportowy oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej konkursu na plakat z okazji Jubileuszu 65-lecia spółki. Jury stanęło przed wyzwaniem wyboru trzech najlepszych projektów oraz wyróżnień. Zadanie było trudne, ponieważ bardzo wiele plakatów jest na wysokim poziomie warsztatowym i w sposób kreatywny oddaje charakter naszej firmy. Dlatego też zdecydowaliśmy, że przyznamy dodatkowe wyróżnienia. Bardzo cieszę się, że poprzez ten ciekawy projekt i konkurs 65. rocznica Totalizatora Sportowego zostanie utrwalona w formie niezwykłego plakatu tak, jak było to robione przed laty – powiedziała Magdalena Kopka-Wojciechowska, Członek Zarządu Totalizatora Sportowego.

Jury najwyżej oceniło pracę Moniki Prus. Autorka otrzymała nagrodę w wysokości 9 tys. zł. Drugie miejsce zajęła Agnieszka Srokosz (nagroda 7 tys. zł), a trzecie Magdalena Majewska (nagroda 5 tys. zł). Warto wspomnieć, że ze względu na bardzo wysoki poziom prac, jury zdecydowało o zwiększeniu puli wyróżnień z trzech do siedmiu (wartość wyróżnienia to 500 zł). Ósme wyróżnienie w drodze głosowania przyznali internauci.

Tradycja plakatowa Totalizatora Sportowego sięga 1956 roku, bo dawniej neony, plakaty i murale były podstawowym narzędziem komunikacji marketingowej. Firma – jako zasłużony mecenas kultury – pragnie kontynuować i dbać o tradycję sztuki polskiego plakatu.

Na tym nie koniec artystycznych działań związanych z obchodami Jubileuszu 65-lecia Totalizatora Sportowego. 11,5 m szerokości, 60 m wysokości i łączna powierzchnia 690 m2 – tak w liczbach wygląda jubileuszowy mural upamiętniający 65 lat działalności spółki, który można podziwiać na ścianie budynku przy ul. Targowej w Warszawie. Autorem projektu jest ceniony artysta Tytus Brzozowski. Nowy mural to kompilacja wielu elementów ważnych dla Totalizatora Sportowego, wyrażonych m.in. poprzez postacie i obiekty ze świata sportu i kultury. Znajdziemy na nim koszykarza, wioślarza, narciarza, piłkarza, a nawet badmintonistę. Jest również pianista, gitarzysta oraz człowiek z trąbką i saksofonem. Mural przedstawia także mieszkańców Pragi i innych dzielnic Warszawy: kibiców, spacerowiczów i turystów, oraz najważniejsze budynki w okolicy.

Mural ten jest niestandardowym działaniem w ramach kampanii Jubileuszu 65-lecia Totalizatora Sportowego. Podkreśla także nasz związek z kulturą, której wspieranie – obok sportu – jest częścią misji społecznej firmy. Co ważne, mural ma nie tylko walory artystyczne, lecz także ekologiczne, ponieważ przy jego realizacji wykorzystano farby oczyszczające powietrze. Nie bez znaczenia jest też wkomponowanie w warszawską Pragę, na której Totalizator Sportowy ma swoją siedzibę. To także wyraz więzi łączącej nas z lokalną społecznością. Mam nadzieję, że dzieło Tytusa Brzozowskiego uprzyjemni spacery wszystkim odwiedzającym praskie ulice – podkreśliła Magdalena Kopka-Wojciechowska, Członek Zarządu Totalizatora Sportowego.

Nowo powstały mural to również zwrócenie uwagi na aspekt ekologiczny. Jego powierzchnia - 690 m² - jest odpowiednikiem mocy oczyszczania powietrza 650 drzew, a do jego namalowania zużyto ponad 280 litrów różnego rodzaju ekologicznych farb i gruntu. Muralowa inicjatywa to kontynuacja wewnętrznego projektu firmy #GramyDlaNatury, w ramach którego Totalizator Sportowy podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Materiał sponsorowany przez ImpactCEE
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Na co Polacy wydaliby 5 tys. zł? Oto marzenie nr 1
Na co Polacy wydaliby 5 tys. zł? Oto marzenie nr 1
Koszyk świątecznych zakupów będzie droższy. Żywność poszła w górę
Koszyk świątecznych zakupów będzie droższy. Żywność poszła w górę
Gawkowski o Musku: "Zwariowany ekscentryk". "Postanowił wprowadzać świat w chaos"
Gawkowski o Musku: "Zwariowany ekscentryk". "Postanowił wprowadzać świat w chaos"
Jesteś cudzoziemcem, zapłacisz 100 dol. więcej. Nowa decyzja rządu USA
Jesteś cudzoziemcem, zapłacisz 100 dol. więcej. Nowa decyzja rządu USA
Japonia odrzuca unijny plan. Problem z rosyjskimi aktywami
Japonia odrzuca unijny plan. Problem z rosyjskimi aktywami