Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
Materiał partnera: ImpactCEE

Artystyczne tradycje Totalizatora Sportowego: murale i plakaty

0
Podziel się:

Totalizator Sportowy – największy mecenas sportu i kultury w Polsce, obchodzi w tym roku Jubileusz 65-lecia działalności. W ramach obchodów firma zorganizowała konkurs na plakat upamiętniający tę ważną rocznicę. Wzięło w nim udział ponad 350 uczestników, którzy nadesłali 632 zgłoszenia konkursowe. Ponadto 21 maja Totalizator Sportowy odsłonił jubileuszowy mural na warszawskiej Pradze, który zachwyca kolorystyką i pomysłowością, a ponadto ma wartość ekologiczną.

Artystyczne tradycje Totalizatora Sportowego: murale i plakaty
fot. Mariusz Kubiak (ImpactCEE)

Konkurs na najlepszy plakat został przeprowadzony we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, a patronat honorowy nad akcją objęło Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Jestem pod ogromnym wrażeniem liczby prac, które napłynęły do nas w ramach organizowanego przez Totalizator Sportowy oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej konkursu na plakat z okazji Jubileuszu 65-lecia spółki. Jury stanęło przed wyzwaniem wyboru trzech najlepszych projektów oraz wyróżnień. Zadanie było trudne, ponieważ bardzo wiele plakatów jest na wysokim poziomie warsztatowym i w sposób kreatywny oddaje charakter naszej firmy. Dlatego też zdecydowaliśmy, że przyznamy dodatkowe wyróżnienia. Bardzo cieszę się, że poprzez ten ciekawy projekt i konkurs 65. rocznica Totalizatora Sportowego zostanie utrwalona w formie niezwykłego plakatu tak, jak było to robione przed laty – powiedziała Magdalena Kopka-Wojciechowska, Członek Zarządu Totalizatora Sportowego.

Jury najwyżej oceniło pracę Moniki Prus. Autorka otrzymała nagrodę w wysokości 9 tys. zł. Drugie miejsce zajęła Agnieszka Srokosz (nagroda 7 tys. zł), a trzecie Magdalena Majewska (nagroda 5 tys. zł). Warto wspomnieć, że ze względu na bardzo wysoki poziom prac, jury zdecydowało o zwiększeniu puli wyróżnień z trzech do siedmiu (wartość wyróżnienia to 500 zł). Ósme wyróżnienie w drodze głosowania przyznali internauci.

Tradycja plakatowa Totalizatora Sportowego sięga 1956 roku, bo dawniej neony, plakaty i murale były podstawowym narzędziem komunikacji marketingowej. Firma – jako zasłużony mecenas kultury – pragnie kontynuować i dbać o tradycję sztuki polskiego plakatu.

Na tym nie koniec artystycznych działań związanych z obchodami Jubileuszu 65-lecia Totalizatora Sportowego. 11,5 m szerokości, 60 m wysokości i łączna powierzchnia 690 m2 – tak w liczbach wygląda jubileuszowy mural upamiętniający 65 lat działalności spółki, który można podziwiać na ścianie budynku przy ul. Targowej w Warszawie. Autorem projektu jest ceniony artysta Tytus Brzozowski. Nowy mural to kompilacja wielu elementów ważnych dla Totalizatora Sportowego, wyrażonych m.in. poprzez postacie i obiekty ze świata sportu i kultury. Znajdziemy na nim koszykarza, wioślarza, narciarza, piłkarza, a nawet badmintonistę. Jest również pianista, gitarzysta oraz człowiek z trąbką i saksofonem. Mural przedstawia także mieszkańców Pragi i innych dzielnic Warszawy: kibiców, spacerowiczów i turystów, oraz najważniejsze budynki w okolicy.

Mural ten jest niestandardowym działaniem w ramach kampanii Jubileuszu 65-lecia Totalizatora Sportowego. Podkreśla także nasz związek z kulturą, której wspieranie – obok sportu – jest częścią misji społecznej firmy. Co ważne, mural ma nie tylko walory artystyczne, lecz także ekologiczne, ponieważ przy jego realizacji wykorzystano farby oczyszczające powietrze. Nie bez znaczenia jest też wkomponowanie w warszawską Pragę, na której Totalizator Sportowy ma swoją siedzibę. To także wyraz więzi łączącej nas z lokalną społecznością. Mam nadzieję, że dzieło Tytusa Brzozowskiego uprzyjemni spacery wszystkim odwiedzającym praskie ulice – podkreśliła Magdalena Kopka-Wojciechowska, Członek Zarządu Totalizatora Sportowego.

Nowo powstały mural to również zwrócenie uwagi na aspekt ekologiczny. Jego powierzchnia - 690 m² - jest odpowiednikiem mocy oczyszczania powietrza 650 drzew, a do jego namalowania zużyto ponad 280 litrów różnego rodzaju ekologicznych farb i gruntu. Muralowa inicjatywa to kontynuacja wewnętrznego projektu firmy #GramyDlaNatury, w ramach którego Totalizator Sportowy podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Materiał partnera: ImpactCEE
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)