Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Autostrada A2 w rozbudowie. Kierowcy od piątku muszą uzbroić się w cierpliwość

11
Podziel się:

9 miesięcy mają trwać prace przy rozbudowie obwodnicy Poznania. Roboty na A2 ruszają 1 marca i zakończą się dopiero w połowie 2020 roku. Wyłączone zostaną niektóre pasy, więc kierowców czekają utrudnienia.

W najbliższe dwa weekendy drogowcy będą grodzić teren, na którym będą prowadzone prace.
W najbliższe dwa weekendy drogowcy będą grodzić teren, na którym będą prowadzone prace. (East News, Piotr Kamionka/REPORTER)

- Zdajemy sobie sprawę, że najbliższe miesiące będą trudnym czasem dla wszystkich kierowców, ale jeszcze nikt nigdy w Polsce nie podejmował tak dużego wyzwania, jakim jest rozbudowa działającej autostradowej obwodnicy miasta – przyznała Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa Autostrada Wielkopolska SA.

Pierwsze prace związane z rozbudową ruszą w piątek 1 marca. W najbliższe dwa weekendy drogowcy będą grodzić teren, na którym będą prowadzone prace.
Wytyczane będą tymczasowe pasy włączania się do ruchu oraz przewiązki na węzłach Poznań Komorniki oraz Poznań Luboń. Właściwe prace związane z rozbudową rozpoczną się jednak dopiero w drugiej połowie marca – informuje zarządca A2.

Na liczącym 16 km odcinku pomiędzy węzłami Poznań Zachód a Poznań Krzesiny wybudowany zostanie trzeci pas ruchu w każdym kierunku. Zmodernizowana ma zostać nawierzchnia, wymienione bariery ochronne i całe oświetlenie oraz wybudowane nowe i rozbudowane istniejące ekrany akustyczne wzdłuż całej trasy. Jak informuje operator autostrady, ekrany mają potroić swoją powierzchnię, czym zapewnić lepszą ochronę mieszkańcom Poznania.

Dodatkowo na 27-kilometrowym odcinku pomiędzy Nagradowicami i Gołuskami powstanie 10 tablic zmiennej treści na bieżąco informujące kierowców o sytuacji na drodze.

Operator A2 planuje zakończyć prace nawierzchniowe, wymianę barier i oświetlenia, o pół roku wcześniej, niż pierwotnie zakładano, czyli do końca 2019 roku.

- Prace drogowe będą realizowane tak, aby ruch odbywał się w miarę możliwości płynnie na 2 pasach w każdym kierunku. Pozostałe prace związane z rozbudową i budową ekranów akustycznych oraz budową 10 tablic zmiennej treści ukończone zostaną w połowie 2020 roku. Należy pamiętać, że inwestycja będzie realizowana w znacznie szerszym zakresie niż przewiduje to umowa koncesyjna. Dlatego mamy nadzieję, że pogoda ułatwi prace drogowcom, a my ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, by zrobić to jak najlepiej i przede wszystkim zgodnie z planem – zapewnia Zofia Kwiatkowska.

Autostrada A2 jest głównym międzynarodowym ciągiem komunikacyjnym łączącym wschodnią i zachodnią Polskę. Obwodnicą przejeżdża dziennie około 65 tysięcy pojazdów co oznacza, że rocznie korzysta z niej blisko 23 mln kierowców.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
kod
4 lata temu
opłaty w górę a jazda jak po mieście
wfds
5 lata temu
pisowska organizacja pracy. Właśnie otwarto S5 (szczęśliwie 1 pas) wprowadzającą duży ruch na odcinku A2. I zaczynają remont. Zamiast zrobić go rok wcześniej i zakończyć PRZED podłączeniem s5 z kierunku Wrocławia do a2. Brawo brawo za organizację. Każdemu kto dzięki nim postoi godziny w korku należy się odszkodowanie za ten pomysł.
Rad
5 lata temu
Bzdury ta kobieta opowiada!!! Dlaczego od początku nie realizowano inwestycji budując trzy pasy!!!! I nie odpowiadajcie że nasilenie ruchu się zwiększyło bo to jest retoryczne!!!tragedia w planowaniu..ta autostrada jest już w złym stanie na całym odcinku gdzie są nawet lekkie wzniesienia..zrobiła się tarka id tirów..totalna porażka..wieczne korki na obwodnicy,potworne nasilenie ruchu...30 lat po transformacji!! W 1975 roku czyli 30 lat po wojnie!!! RFN było całe w autostradach...w tym kraju pt.Polska nigdy nie będzie dobrze..nigdy
Jadę autostra...
5 lata temu
Rozumiem, że jeżeli będzie ograniczenie prędkości to opłaty nie będą pobierane.
Prawda
5 lata temu
Kocham PiS.