Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Maciej Sierpień
|
Partnerem jest Aebi Schmidt Group

Biała zima. Czego potrzebują służby, by zimowa aura nie stała się udręką kierowców?

Podziel się:

W tym roku zima zaskoczyła drogowców – ile razy słyszeliśmy to stwierdzenie? Tym razem padło już w grudniu, kiedy to nad Polskę nadciągnęła największa śnieżyca od lat. Tymczasem nic nie jest – nomen omen – czarno-białe. Skuteczna walka ze śniegiem, błotem pośniegowym czy gołoledzią wymaga przede wszystkim profesjonalnego i niezawodnego sprzętu.

Biała zima. Czego potrzebują służby, by zimowa aura nie stała się udręką kierowców?
(materiały partnera)

Już dawno w grudniu nie spadło w Polsce tyle śniegu. Niż Brygida przyniósł ze sobą niezwykle intensywne opady, zdaniem meteorologów największe od lat – miejscami spadło nawet powyżej 30 cm śniegu.

Kiedy zaczyna się odśnieżanie dróg?

Perspektywa białej zimy na pewno cieszy. Śnieżna aura to raj dla dzieci i miłośników jazdy na nartach, także biegowych. Nie wszyscy jednak z takim zadowoleniem przyjmują kolejne centymetry białego puchu. Intensywne opady stają się udręką dla kierowców. Jazda po zaśnieżonych drogach sprzyja powstawaniu korków oraz kolizjom.

W śnieżne dni z ust niemal wszystkich kierowców pada legendarne już zdanie: "Zima znów zaskoczyła drogowców!". Tymczasem, jak przypomina Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w trakcie opadów służby jedynie mogą łagodzić skutki gromadzenia się śniegu na ulicach. Dopiero po ich całkowitym ustaniu zabierają się za jego pełne usunięcie. W zależności od intensywności opadów może to potrwać do czterech godzin, a w przypadku błota pośniegowego do sześciu.

GDDKiA odpowiada za utrzymanie prawie 18 tys. km dróg krajowych. A to zaledwie kilka procent spośród wszystkich dróg i ulic w Polsce. Warto pamiętać, że poszczególnymi odcinkami administrują różne podmioty. I tak, na drogach wojewódzkich są to zarządy dróg wojewódzkich, a w miastach samorządy, które z kolei zlecają zadania miejskim spółkom lub prywatnym firmom.

Wydajna praca = profesjonalny sprzęt

Pewne jest, że aby utrzymywanie dróg było skuteczne i dostarczało jak najmniej problemów kierowcom, służby muszą dysponować niezawodnym sprzętem wysokiej klasy. Taki w swojej ofercie ma Aebi Schmidt Group. To ceniony na świecie producent sprzętu wykorzystywanego do zimowego i letniego utrzymania dróg, pozostałych szlaków komunikacyjnych, a także m.in. płyt lotnisk.

Oferta firmy przeznaczona jest dla służb drogowych, komunalnych oraz przedsiębiorców. Aebi Schmidt zapewnia kompleksowe rozwiązania, które są dla nich wsparciem w całorocznych pracach związanych z  utrzymaniem dróg.

W walce z intensywnymi opadami śniegu pomogą m.in. wydajne pługi odśnieżne SNK. To maszyny, które doskonale sprawdzają się przy błocie pośniegowym i mokrym śniegu. Ich konstrukcja poradzi sobie jednak w każdych warunkach, także ze śniegiem sypkim. Co więcej, listwy zgarniające nie pozostawiają ścinków metalu, które mogłyby przebić oponę.

Pług SNK dostępny jest w różnych rozmiarach. Można go zamontować na pojazdach o wąskim rozstawie kół, ciągnikach komunalnych i rolniczych, samochodach ciężarowych oraz pojazdach Unimog. Pług ma kompaktowy kształt i lekką konstrukcję. Co ważne, sprzęt pracuje niezwykle cicho, dzięki czemu jego eksploatacja w mieście nie jest uciążliwa.

Po co nam pług SNK? Szybkie i precyzyjne zgarnięcie śniegu z drogi to podstawa. Bez tego nie można zacząć posypywania solą. W przeciwnym wypadku powstaje błoto pośniegowe, które przy spadku temperatury poniżej -12°C, a z takimi temperaturami mieliśmy ostatnio do czynienia nocą w niektórych częściach kraju, może zamarznąć. Technologia pługu SNK wychodzi temu wyzwaniu naprzeciw.

Mniej soli na drogach

Skoro o posypywaniu mowa, to kolejnymi maszynami w ofercie Aebi Schmidt, które zimą stają się nieocenionym wsparciem dla służb porządkowych, są posypywarki Stratos. To urządzenia, które doskonale radzą sobie z gołoledzią.

Posypywarki dostępne są w wariantach o różnych pojemnościach zbiorników, przystosowanych do zabudowy na większości typów samochodów ciężarowych.

Zastosowane tu systemy elektroniczne zapewniają odpowiednią gęstość i równomierność posypywania. Co więcej układ ThermoLogic  optymalizuje i redukuje ilość zużywanej soli. Lepsze jej wykorzystanie to nie tylko konkretne oszczędności finansowe, ale też dbałość o środowisko naturalne.

Zobacz także: Stać Cię na marzenia, czyli kredyt, leasing i najem od Volkswagen Financial Services Polska

Chodniki oraz ścieżki zawsze dostępne

Jak szacuje GUS, w 2021 roku aż 60 proc. aktywnych Polaków jeździło na rowerze. Co więcej, 79 proc. gospodarstw domowych było w posiadaniu przynajmniej jednego roweru, co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu do deklaracji z 2016 r. Rowerzyści poruszają się dziś po stale zwiększającej się liczbie dróg dla rowerów, specjalnie wydzielonych pasach, kontrapasach, ulicach rowerowych czy ciągach pieszo-rowerowych. Coraz liczniej robią to także zimą.

Do utrzymania chodników oraz ścieżek rowerowych: ich odśnieżania, posypywania, zamiatania czy zraszania świetnie sprawdza się pojazd wielofukcyjny Flexigo 150. Kompaktowe wymiary, duża moc silnika oraz stały napęd 4x4 zapewniają bezpieczną i wydajną pracę oraz manewrowanie nawet w najtrudniejszych warunkach.

Konstrukcja Flexigo 150 umożliwia założenie szerokiej gamy osprzętu roboczego do całorocznego utrzymywania dróg. Urządzenie nie tylko znakomicie poradzi sobie z zamiataniem i odśnieżaniem ulic czy ścieżek rowerowych, ale też sprawdzi się przy ich szorowaniu, podlewaniu drzew i roślin, koszeniu terenów zielonych, mulczowaniu trawników czy podczas transportu. Zaawansowana technologia ogranicza hałas i wibracje w czasie pracy, co wpływa na większy komfort użytkowania sprzętu.

Więcej kompleksowych rozwiązań do utrzymywania dróg można znaleźć na stronie producenta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Partnerem jest Aebi Schmidt Group

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera