Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|
aktualizacja

Budowa autostrad. W czwartek umowa na ostatni brakujący odcinek A1

87
Podziel się:

Umowę opiewającą na 857 mln zł umowę z firmą Mirbud podpisze w czwartek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu już wszystkie odcinki autostrady A1 będą w realizacji.

Betonowa nawierzchnia A1 bez poważniejszych remontów ma wytrzymać nawet 40 lat.
Betonowa nawierzchnia A1 bez poważniejszych remontów ma wytrzymać nawet 40 lat. (GDDKiA)

Jak informuje GDDKiA, odcinek Piotrków Trybunalski - Kamieńsk liczy 24 km i jest najdłuższy ze wszystkich odcinków realizacyjnych autostrady A1 na terenie województwa łódzkiego. Wszystkie pozostałe odcinki są już w fazie budowy.

Cały 80-kilometrowy odcinek autostrady A1 pomiędzy Częstochową a Tuszynem pod Łodzią ma być gotowy w 2023 roku. Łączny koszt inwestycji to ok. 3,7 mld złotych.

"Podpisanie umowy przypieczętuje połączenie A1 w całość stanowiącą komunikacyjny kręgosłup kraju. Nowa droga poprawi nie tylko sam komfort podróży ale radykalnie zmienią się również bezpieczeństwo i przepustowość trasy" - obiecuje GDDKiA.

Zobacz także: Obejrzyj: 10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie

Budowane odcinki trzypasmowej A1 powstają w ciągu dwupasmowej gierkówki. Nowa droga ma mieć o połowę większą przepustowość, a betonowa nawierzchnia bez poważniejszych remontów ma wytrzymać nawet 40 lat.

"Znikną skrzyżowania jednopoziomowe, które były źródłem wielu kolizji i zdarzeń drogowych, w tym także bardzo groźnych. Na nową trasę będziemy mogli dostać się za pośrednictwem wygodnych i bezpiecznych węzłów bezkolizyjnych. Ruch lokalny zabezpieczą nowoprojektowane drogi w sąsiedztwie autostrady" - podkreśla GDDKiA.

Bardzo poważnym wyzwaniem będzie prowadzenie prac budowlanych przy zapewnieniu płynności ruchu i jednoczesnym dbaniu o bezpieczeństwo zarówno podróżujących, jak i wykonawców.

Zakłada się, że podróż z trójmiejskich portów do południowej granicy z Czechami będzie zajmowała tylko 5 godzin. "Podniesie to zdecydowanie konkurencyjność polskich portów i zachęci do korzystania z ich usług kontrahentów z takich krajów, jak: Czechy, Słowacja i Węgry" - przekonuje GDDKiA.

Przebudowa popularnej gierkówki na autostradę A1 w województwie łódzkim ruszyła we wtorek 26 marca. Od Radomska do granicy województwa śląskiego ruch przez wiele miesięcy będzie odbywał się tylko jednym pasem, co musi oznaczać duże utrudnienia dla kierowców.

Autostrada A1 łącząca Gdańsk z polsko-czeską granicą, a dalej Brnem i Wiedniem jest jedyną polską drogą tej klasy w układzie północ-południe. Do "domknięcia" pozostał odcinek pomiędzy Katowicami a Łodzią. By przyspieszyć finał, podzielono go na kilka części, z których cztery zlokalizowane są w woj. łódzkim. Są to:

  • A - Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe - 15,9 km. Za 478,9 mln zł zbuduje go konsorcjum Budmiex-Strabag;
  • B - Piotrków Trybunalski - Kamieńsk - 25 km. Za 857 mln zł zbuduje go Mirbud;
  • C - Kamieńsk - Radomsko - 16,7 km. Za 573,1 mln zł zbuduje go konsorcjum Budmiex-Strabag;
  • D - Radomsko - granica woj. śląskiego - 7 km. Za 338,25 mln zł zbuduje go PUT Intercor.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

infrastruktura
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(87)
gat
5 lata temu
Najwazniejsza droga dla kraju laczaca najwazniejsze miejsca a tak zaniedbana.
poi
5 lata temu
to sadrogi troche szybszego ruchu , jaka tam autostrada.Zaczna sie wyprzedzac ciezarowki i po autostradzie
Wedkarz123
5 lata temu
To zrobili już obwodnicę Częstochowy? Jakoś dalej trudno przejechać a mosty już oddane mają podobno iść do remontu.
Nowy
5 lata temu
Przydała by się drogą szybkiego ruchu Opole - kielce
nielot
5 lata temu
Nie żadna super autostrada tylko normalna trzypasmowa autostrada. A cała reszta to dwupasmowe płatne drogi szybkiego ruchu.
...
Następna strona