Chiński producent samochodów ciężarowych rozgaszcza się w Meksyku. Myśli o rynku amerykańskim
Chiński producent ciężarówek Beiqi Foton Motor zamierza w najbliższych latach silniej zaznaczyć swoją pozycję w Meksyku. W tym celu zacieśnia współpracę z CATL, czyli największym producentem baterii do EV na świecie. Docelowo Meksyk ma posłużyć Chińczykom do ekspansji na amerykański rynek.
O sprawie pisze Bloomberg i podkreśla, że Beiqi Foton Motor planuje sprzedać 3 tys. pojazdów elektrycznych w Meksyku do 2025 r. Zbuduje też fabrykę w tym kraju z myślą o eksporcie swoich samochodów do Stanów Zjednoczonych.
Chińczycy stawiają fabrykę samochodów w Meksyku
Lokalizacja zakładu nie jest jeszcze ustalona – przekazał Roberto Talavera, dyrektor pojazdów elektrycznych w Foton w Meksyku, cytowany przez agencję. Firma jednak rozważa inwestycję w stanach Jalisco i Aguascalientes, gdzie już dziś swoje lokalizacje ma wiele fabryk firm motoryzacyjnych.
Chińczycy planują, że ich nowa fabryka ma również produkować pojazdy spalinowe, a nie tylko elektryczne. Rozpocznie działalność w 2025 r. Z ich szacunków wynika, że inwestycja pochłonie nawet 1 mld dol.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Samochody elektryczne jeżdżą na węgiel? "To jest nietrafiony argument"
Foton zresztą w tym pierwszym stanie już uruchomił fabrykę w 2017 r. Dotychczas jednak pojazdy wyjeżdżające z niej trafiały na rynek chiński. W przyszłości mają trafiać również do USA.
Chińskie podmioty mają zacieśnić współpracę
Aby ułatwić sobie ekspansję w Meksyku, Foton planuje zacieśnić współpracę z również pochodzącym z Państwa Środka Contemporary Amperex Technology (CATL), który jest największym na świecie producentem baterii do samochodów elektrycznych. Chińczycy chcieliby zostać ich partnerem i zapewnić im wsparcie techniczne, możliwość napraw i recyklingu dla akumulatorów CATL.
CATL odmówiło komentarza Bloombergowi. To jednak byłoby dalsze pogłębianie współpracy między oboma koncernami. W 2022 r. Foton i CATL ogłosiły plany utworzenia w Chinach spółki joint venture zajmującej się wynajmem akumulatorów w ramach modelu znanego jako battery-as-a-service.