Chiński producent samochodów ciężarowych rozgaszcza się w Meksyku. Myśli o rynku amerykańskim

Chiński producent ciężarówek Beiqi Foton Motor zamierza w najbliższych latach silniej zaznaczyć swoją pozycję w Meksyku. W tym celu zacieśnia współpracę z CATL, czyli największym producentem baterii do EV na świecie. Docelowo Meksyk ma posłużyć Chińczykom do ekspansji na amerykański rynek.

CATL fabrykaMeksyk. Chińskie Beiqi Foton Motor mocniej zaznacza swoją pozycję na rynku. Pomoże mu w tym firma CATL
Źródło zdjęć: © Getty Images | Qilai Shen
oprac.  KRO

O sprawie pisze Bloomberg i podkreśla, że Beiqi Foton Motor planuje sprzedać 3 tys. pojazdów elektrycznych w Meksyku do 2025 r. Zbuduje też fabrykę w tym kraju z myślą o eksporcie swoich samochodów do Stanów Zjednoczonych.

Chińczycy stawiają fabrykę samochodów w Meksyku

Lokalizacja zakładu nie jest jeszcze ustalona – przekazał Roberto Talavera, dyrektor pojazdów elektrycznych w Foton w Meksyku, cytowany przez agencję. Firma jednak rozważa inwestycję w stanach Jalisco i Aguascalientes, gdzie już dziś swoje lokalizacje ma wiele fabryk firm motoryzacyjnych.

Chińczycy planują, że ich nowa fabryka ma również produkować pojazdy spalinowe, a nie tylko elektryczne. Rozpocznie działalność w 2025 r. Z ich szacunków wynika, że inwestycja pochłonie nawet 1 mld dol.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochody elektryczne jeżdżą na węgiel? "To jest nietrafiony argument"

Foton zresztą w tym pierwszym stanie już uruchomił fabrykę w 2017 r. Dotychczas jednak pojazdy wyjeżdżające z niej trafiały na rynek chiński. W przyszłości mają trafiać również do USA.

Chińskie podmioty mają zacieśnić współpracę

Aby ułatwić sobie ekspansję w Meksyku, Foton planuje zacieśnić współpracę z również pochodzącym z Państwa Środka Contemporary Amperex Technology (CATL), który jest największym na świecie producentem baterii do samochodów elektrycznych. Chińczycy chcieliby zostać ich partnerem i zapewnić im wsparcie techniczne, możliwość napraw i recyklingu dla akumulatorów CATL.

CATL odmówiło komentarza Bloombergowi. To jednak byłoby dalsze pogłębianie współpracy między oboma koncernami. W 2022 r. Foton i CATL ogłosiły plany utworzenia w Chinach spółki joint venture zajmującej się wynajmem akumulatorów w ramach modelu znanego jako battery-as-a-service.

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują