Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
Materiał partnera: ImpactCEE

Dorota Żurkowska-Bytner, Grupa Discovery Eurosport: telewizja sportowa przyszłości. Nieograniczone możliwości dla widzów

0
Podziel się:

Granice pomiędzy tradycyjną wersją (telewizor) a onlinem się zacierają – te dwa światy są dzisiaj wobec siebie de facto komplementarne. Tym, co je łączy i co jest najważniejsze dla widzów, są emocje - mówi Dorota Żurkowska-Bytner, Członek Zarządu TVN Grupa Discovery.

Dorota Żurkowska-Bytner, Grupa Discovery Eurosport: telewizja sportowa przyszłości. Nieograniczone możliwości dla widzów
(ImpactCEE)

1.      Dokąd dzisiaj zmierza rynek mediów sportowych? 

Trendy światowe pokazują, że przyszłość rynku mediów jest online. Dzieje się tak m.in. w związku z rozwojem mobilnego dostępu do Internetu i rosnącymi prędkościami połączeń. Widać także znaczny wzrost liczby urządzeń mobilnych i streamingowych, co determinuje zmiany w sposobie oglądania treści i w samej telewizji. Kiedyś telewizja była dla nas tym samym co telewizor, stojący w salonie. Od kilku lat obserwujemy jednak zmiany. Jedną z nich jest to, że w związku z rozwojem technologii, telewizor stał się tylko jednym z ekranów, na którym widzowie wyświetlają interesujące ich treści np. ze źródeł online takich jak portale streamingowe czy aplikacje mobilne, a także do których podłączają np. konsole do gier. Skrót TV rozumiemy więc dziś jako „TOTAL VIEWING”, a nie „telewizję”. Widzimy, że granice pomiędzy tradycyjną wersją (telewizor) a onlinem się zacierają – te dwa światy są dzisiaj wobec siebie de facto komplementarne. Tym, co je łączy i co jest najważniejsze dla widzów, są emocje. To dzięki nim tak chętnie angażujemy się w śledzenie wydarzeń, czujemy się ich częścią i tworzymy społeczności.

2.      Sportowiec, widz i kibic – mówimy tu o pewnej społeczności?

Tak, a dokładnie o społeczności pasjonatów. Sport to emocje. To nie tylko zwycięskie chwile, ale również setki zdarzeń na drodze do sukcesu. Sport to ludzie, którym chcemy towarzyszyć i z którymi chcemy dzielić swoje odczucia. Dlatego zmiany w podejściu do oglądania wydarzeń sportowych muszą być czymś naturalnym, odpowiadać oczekiwaniom widza-kibica. A oczekiwania są takie, że dzisiaj z obserwatorów chcemy stać się aktywnymi uczestnikami wydarzeń sportowych, kolejnymi członkami zespołu ulubionego zawodnika czy drużyny.

Takie możliwości stwarzają nam najnowsze technologie produkcyjne. Obecnie widzowie mogą uczestniczyć w tradycyjnych rozgrywkach np. na stadionie czy w hali sportowej, śledzić transmisję w telewizji bądź na platformach streamingowych, komentować i wymieniać spostrzeżenia w social mediach czy grać na komputerze lub konsoli (e-sport). Najważniejsze jest to, żeby sport dostarczał nam niezapomnianych wrażeń, a nowoczesne technologie stwarzały możliwości dzielenia ich z innymi.

3.      Jak więc zmieni się telewizja sportowa?

Ona już się zmieniła – Eurosport to nie tylko telewizyjny kanał sportowy. To kompleksowa oferta dla widzów, którzy mogą oglądać wydarzenia i relacje również w Eurosport Playerze, czołowym sportowym serwisie OTT w Europie. Możliwość śledzenia wydarzeń sportowych w czasie rzeczywistym, a także szansa na powrót do nich w dowolnie odpowiadającym widzowi momencie sprawia, że nie umyka mu żadna sekunda rozgrywek czy meczu. Dodatkowo społeczności pasjonatów mogą na bieżąco rozmawiać ze sportowcami i wyrażać swoje opinie w nieustannie toczących się dyskusjach online. To tam na gorąco dzielą się swoimi przeżyciami, spostrzeżeniami.

4.      Z jakich nowych możliwości mogą korzystać jeszcze widzowie?

W obszarze rozrywki i treści fabularnych widzowie mogą wpływać na kształt fabuły poprzez proponowanie alternatywnych zakończeń wybranych produkcji, a także oglądać materiały wideo w formule 360 stopni w technologii VR. Technologia ta stwarza również możliwości dla fanów sportu np. obejrzenia materiału lub wyścigu z różnych perspektyw, z różnych ujęć. Za każdym razem o oglądanym kadrze decyduje widz, który może dowolnie przesuwać obraz i oglądać wybrane przez siebie ujęcia. Dodatkowo pojawienie się social mediów wzbogaciło telewizję o nowe narzędzia do interakcji z widzami oraz zapewniło jej miejsce na dodatkowy content.

W Grupie Discovery dostrzegamy, że widzowie i ich oczekiwania się zmieniają. Nie proponujemy więc sztywnych rozwiązań określonych wyłącznie ramówką. Wiemy, że każdy widz jest wyjątkowy, chce być zauważony a treści, które wybiera i które konsumuje powinny odpowiadać jego oczekiwaniom w danym momencie. Dlatego nieodłącznym elementem rozwoju telewizji jest personalizacja oferowanych treści. Zaproponowanie widzowi oferty „szytej na miarę” to nie tylko sposób na skuteczne dotarcie do niego, ale również na budowanie zaufania i lojalności na lata.

5.      Przed nami Igrzyska w Tokio, na które kibice z całego świata czekają już od 2 lat. Czego widzowie mogą się spodziewać?

Eurosport to miejsce, w którym zabije serce igrzysk. Dzięki innowacyjnym, przekrojowym i kompleksowym działaniom w przestrzeni cyfrowej i telewizyjnej w Europie, przeniesiemy widzów w świat olimpijskich zmagań w niespotykany do tej pory sposób. W Pyeongchang w 2018 roku – rozpoczynając przygodę Discovery z igrzyskami olimpijskimi - przyciągnęliśmy rekordową widownię i zbudowaliśmy niespotykany wcześniej zasięg i zaangażowanie widzów w całej Europie.

Podczas tegorocznych igrzysk fani sportu będą mieli możliwość oglądania transmisji na wszystkich platformach Eurosportu – w TV, streamingu na żywo, w Internecie i mediach społecznościowych. Wyłącznie u nas widzowie będą mogli obejrzeć każdą minutę startu każdego sportowca w każdej dyscyplinie, na żywo i na żądanie.

6.      Czyli personalizować to, co chce oglądać?

Każdy kibic będzie mógł po raz pierwszy w historii całkowicie dostosować przekaz do swoich preferencji oglądając pasjonujące go dyscypliny oraz ulubionych sportowców i ekspertów. Sportowe transmisje będą uzupełnione realizowanymi w czasie rzeczywistym produkcjami digitalowymi i w mediach społecznościowych. To będzie przełom i ogromne wyzwanie. Nie możemy się doczekać!

7.      Igrzyska to jednak nie tylko doskonali sportowcy, ale również komentatorzy, którzy podróżują z widzem i dodają smaku każdej dyscyplinie.

Zdecydowanie tak! O sile naszej drużyny Eurosportu na igrzyska olimpijskie stanowić będą nie tylko sportowcy, ale również znakomici komentatorzy, między innymi Marek Rudziński, Tomasz Jaroński, Dariusz Baranowski, Witold Domański czy Karol Stopa.

Profesjonalne i merytoryczne analizy zapewnią cenieni eksperci, a wśród nich Robert Korzeniowski, najbardziej utytułowany polski olimpijczyk i ambasador Eurosportu.

Podczas igrzysk olimpijskich w Tokio będzie można obserwować także efekty kolejnej współpracy Eurosportu z Krzysztofem Gonciarzem, jednym z najbardziej znanych i cenionych polskich twórców internetowych.

Od 23 maja również na antenie TVN24 pojawił się autorski program Anity Werner „Tokio. Cena sukcesu”, w którym pokażemy mistrzynie, mistrzów i ludzką stronę ich medali – ból, zmęczenie i łzy. Droga do zwycięstwa i przeszkody, które trzeba pokonać, żeby zwyciężyć ukażą prawdziwe emocje. A przecież właśnie o emocje w sporcie chodzi!

***

Dorota Żurkowska-Bytner, Członek Zarządu TVN Grupa Discovery, odpowiedzialna za krajową i międzynarodową dystrybucję portfolio kanałów i produktów oraz rozwój współpracy z partnerami w Polsce i za granicą. Dorota nadzoruje realizację projektów kluczowych z punktu widzenia strategii firmy. Odpowiada też za procesy transformacyjne, których celem jest dostosowanie biznesu do nowych wyzwań, w szczególności rozwoju produktów digital. Jest również dyrektorem Eurosportu w Polsce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

ImpactCEE

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)