eActros 600: International Truck of the Year 2025 już niebawem na drogach

eActros 600, pierwszy dalekobieżny ciągnik elektryczny Mercedes-Benz Trucks, zdobywa uznanie ekspertów i klientów: we wrześniu 2024 pojazd otrzymał tytuł International Truck of the Year 2025, a już w październiku pierwsi polscy przewoźnicy mieli szansę go przetestować na drodze, potwierdzając opinie branżowych dziennikarzy

eActros 600 – International Truck of the Year 2025

Prestiżowe weActros 600 – International Truck of the Year 2025. Prestiżowe wyróżnienie po raz 10. otrzymała marka Mercedes-Benz Trucks – po raz pierwszy za model elektryczny.
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Tytuł International Truck of the Year przyznawany podczas IAA w Hanowerze to najbardziej prestiżowe branżowe wyróżnienie dla pojazdów użytkowych. Producent Mercedes-Benz Trucks otrzymał je w 2024 roku już po raz 10. – ale po raz pierwszy za model ciągnika do transportu dalekobieżnego z napędem wyłącznie akumulatorowym: eActrosa 600.

Niemal wszyscy dziennikarze zasiadający w międzynarodowym jury mieli okazję osobiście usiąść za kierownicą zaprojektowanej od zera elektrycznej ciężarówki z zasięgiem 500 km. Było to możliwe dzięki największemu w historii Mercedes-Benz Trucks testowi drogowemu, w którym dwa eActrosy 600 z naczepami obciążonymi do 40 ton łącznej masy każdego z zestawów, przejechały trasę wiodącą przez 22 kraje Europy. Oba pojazdy pokonały w ciągu 45 dni ponad 15 tys. km w różnych warunkach klimatycznych i z wykorzystaniem wyłącznie publicznej infrastruktury do ładowania. Dane z "Mercedes-Benz eActros 600 European Testing Tour 2024" producent przedstawił w raporcie podczas wrześniowych targów IAA Transportation w Hanowerze. Wynika z nich jednoznacznie, że ciężarówka z nawiązką spełnia założenia jej konstruktorów, a 500 km zasięgu jest realistycznym parametrem w normalnych warunkach drogowych.

Polscy przewoźnicy testują eActrosa 600

Niecały miesiąc po triumfie na IAA i dwa tygodnie po polskiej premierze eActrosa 600 mieli okazję poznać osobiście polscy przewoźnicy – podczas zorganizowanych w centrum szkoleniowym Daimler Truck Polska w Nadarzynie testów drogowych. Przyciągający wzrok futurystyczną kabiną ProCabin pojazd również tutaj spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem i zaskoczył klientów swoim potencjałem. Przewoźnicy i kierowcy podkreślali intuicyjną obsługę i wsparcie takich systemów jak ePPC i One Pedal Drive, które nawet mniej doświadczonym kierowcom pozwalają uzyskać bardzo dobre wyniki zużycia energii na poziomie 104-109 kWh/100 km – nawet przy wykorzystaniu maksymalnego przyspieszenia pojazdu o mocy 800 KM. Wskazywali także na jakość wykończenia i komfort kabiny ProCabin. – Kilku klientów to osobiste doświadczenie przekonało wystarczająco, by złożyć wstępne deklaracje zakupu – nawet tych, którzy wcześniej mieli kontakt z innymi pojazdami ciężarowymi z napędem elektrycznym, nie spodziewali się tak dużej mocy i efektywności, którą zapewnia nasza nowa technologia – mówi Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles w Daimler Truck Polska. – Egzemplarz, którym jeździli klienci, to pojazd przedpremierowy. Produkcja eActrosa 600 już ruszyła i mamy nadzieję, że na początku tego roku pojawią się kolejne egzemplarze, które będą mogli testować następni klienci.

Dzięki ulepszonej aerodynamice ProCabin oraz w połączeniu z nową skrzynią biegów G291-12 i oszczędnym silnikiem OM 471 trzeciej generacji nowy Actros L jest oszczędniejszy od poprzednika nawet o 8 proc. © materiały partnera

ProCabin: aerodynamika i futurystyczny design

Innowacyjna technologia zastosowana w eActrosie 600 – nowa 800-Voltowa architektura i elektryczna oś napędowa, przewidujący tempomat ePPC i długowieczna bateria z 10-letnią gwarancją – to nie wszystko. Flagowy elektryczny ciągnik Mercedes-Benz Trucks zachwyca również designem. Purystyczna stylistyka kabiny ProCabin – z przedłużonym przodem, prostą pokrywą silnika oraz reflektorami LED i akcentami w kolorze ciemnego chromu – zapewnia jednak nie tylko nowoczesny wygląd, ale także lepszą aerodynamikę dzięki udoskonalonej osłonie podwozia i dodatkowym uszczelkom, które zmniejszają opory powietrza. Przekłada się to bezpośrednio na większą wydajność pojazdu. Nową kabinę otrzyma również wersja z silnikiem spalinowym, czyli Actros L, który dzięki temu będzie mógł zredukować zużycie paliwa o kolejne 3 proc. w porównaniu z poprzednikiem. Dodatkowo w połączeniu z nową skrzynią biegów G291-12 i oszczędnym silnikiem OM 471 trzeciej generacji oszczędność na długich trasach wzrasta do 8 proc.

Materiał sponsorowany przez Polską Moc Biznesu
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują