Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

Ile możesz zaoszczędzić na outsourcingu logistyki?

2
Podziel się:

Logistyka wymieniana jest przed przedsiębiorców jako jedna z dziedzin, którą najczęściej poddaje się outsourcingowi – jak wynika z raportu z Ogólnopolskiego Badania Rynku Outsourcingu z 2011 roku. W ramach outsourcingu logistycznego niemal każda firma przekazuje na zewnątrz transport towarów, ale coraz częściej są to także inne zadania, np. magazynowanie i pakowanie zamówień. Takie działanie ma ogromny sens w przypadku sklepów internetowych. Zastanawiasz się, czy Tobie też się to opłaci? Ile możesz zaoszczędzić, jeśli zdecydujesz się zlecać obsługę procesów logistycznych na zewnątrz? Odpowiadamy!

Ile możesz zaoszczędzić na outsourcingu logistyki?
(materiał partnera)

Outsourcing logistyczny – definicja

Na czym polega outsourcing logistyki? Outsourcing usług logistycznych to przekazanie do realizacji na zewnątrz firmy (innemu podmiotowi gospodarczemu) działań takich jak: spedycja, transport, magazynowanie oraz innych związanych z przepływem towarów między ogniwami łańcucha dostaw. O outsourcingu usług możemy mówić wtedy, gdy współpraca między firmą a jednostką zewnętrzną ma charakter długoterminowy.

Outsourcing logistyczny – wady i zalety

Co można zyskać, stosując outsourcing logistyczny?

  1. Zmniejszenie kosztów operacyjnych.
  2. Możliwość lepszego skupienia się właściwej działalności firmy. W przypadku sklepu internetowym to np. marketing, działania w social media czy rozwijanie strony internetowej sklepu.
  3. Poprawa jakości procesów logistycznych – zajmuje się nimi ściśle wykwalifikowany na tym polu podmiot.
  4. Odciążenie w obowiązkach (prowadzący e-sklep musi być jednocześnie marketingowcem, księgowym, programistą, spedytorem itp.).
  5. Pozyskanie zasobów, których przedsiębiorcy brakuje (np. magazynu, przestrzeni do kompletowania zamówień, wiedzy z zakresu prawa reklamacji i obsługi zwrotów).
  6. Zwiększenie płynności obsługi zamówień, a tym samym możliwość zwiększenia liczby obsługiwanych zamówień dziennie oraz w skali miesiąca.

Jeśli chodzi o wady outsourcingu w logistyce, to właściwie powinniśmy określić je jako potencjalne ryzyka. W rzeczywistości ryzyka te są minimalne i dotyczą raczej dużych firm. W małym sklepie internetowym raczej nie istnieje ryzyko demotywacji pracowników związanej z obawą o zwolnienia (outsourcing logistyki = mniej rąk do pracy przy kompletacji, pakowaniu paczek, obsłudze zwrotów itp.). Podobnie nieuzasadnione są obawy o utratę know-how firmy – o to mogą martwić się tylko większe przedsiębiorstwa, które ów know-how rzeczywiście posiadają. Sklepy internetowe nie muszą też bać się uzależnienia od zewnętrznej firmy, bo konkurencja wśród firm logistycznych jest duża. W przypadku niepomyślnie układającej się współpracy zawsze można rozwiązać umowę i nawiązać współpracę z innym podmiotem.

Outsourcing usług logistycznych – koszty

Koszty outsourcingu logistyki są o wiele niższe niż koszty prowadzenia tych procesów na własną rękę. Warto wiedzieć, że dostawca usług e-fulfillment wycenia takie usługi bardzo indywidualnie. Pod uwagę brana jest ilość towaru, który chcesz magazynować, jego wymiary i warunki przechowywania, jakich towar ten potrzebuje, miesięczna średnia liczba wysyłek zamówień, a nawet średnia liczba towarów w paczce. Płacisz tylko za te operacje, które zostaną faktycznie wykonane – rozliczenie następuje dopiero po zrealizowaniu kompletacji, pakowania, etykietowania czy wysyłki. Zyskujesz też integrację usługi z systemem swojego sklepu internetowego.

Outsourcing obsługi logistycznej – komu to się opłaca?

Wydawać by się mogło, że odciążenie w obowiązkach związanych z prowadzeniem sklepu internetowego potrzebne jest tylko największym przedsiębiorcom. Rzeczywiście, prowadząc mały sklep i nie zatrudniając dodatkowego personelu, wszystkimi obowiązkami związanymi z działalnością jesteś w stanie zająć się samodzielnie. Jednak wdrożenie outsourcingu logistyki przydaje się także z innych powodów. Np. outsourcing logistyki magazynowej pozwala pozyskać zasób, którego w większości przypadków brakuje nawet średniej wielkości przedsiębiorcom – przestrzeń magazynową. Wynajem magazynu jest kosztowny i często nieopłacalny. Choć za outsourcing procesów logistycznych trzeba płacić, to jest to koszt nieporównywanie mniejszy w stosunku do kosztów utrzymania własnego magazynu. Warto też wspomnieć o niematerialnej wartości, jaką jest oszczędność czasu i redukcja stresu wynikające ze zlecenia części czynności logistycznych na zewnątrz.

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(2)
Arturo
3 lata temu
Owszem... Zewnetrzna firma może mieć nawet lepsze podejście.
Loco
3 lata temu
Nikt mi nie wmowi że firma zewnętrzna będzie miała takie podejście jak ludzie zatrudnieni osobiście u mnie