Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Aleksandra Nowicka
|
aktualizacja

Jak nie zarządzać firmą? Oto najczęstsze błędy i najlepsze rozwiązania

Podziel się:

Problemy ze strukturą w organizacji, z delegowaniem zadań, z brakiem kultury organizacyjnej. W wielu firmach spotyka się ogrom problemów, z którymi menedżerowie i prezesi muszą się mierzyć. W rozmowie z Money.pl Greg Albrecht opowiada o najczęstszych błędach w dużych i małych firmach.

Jak nie zarządzać firmą? Oto najczęstsze błędy i najlepsze rozwiązania
Greg Albrecht, doradca zarządów, inwestor, twórca podcastu (Licencjodawca, Photographer: Weronika Markiewicz)

Aleksandra Nowicka, money.pl: Na czym polega praca doradcy zarządów?

Greg Albrecht: Ta praca polega na tym aby dawać członkom zarządu perspektywę na ich sposób działania. Dotyczy to zarówno modelowania ich efektywności osobistej w roli lidera, ale też pomagam w zakresie budowania strategii firmy. Pomagam rozwiązywać wyzwania biznesowe.

Zobacz także: Jak nie zarządzać firmą? Oto najczęstsze błędy i najlepsze rozwiązania

Kto najczęściej się do Ciebie zwraca? Czy to są prezesi firm czy menedżerowie?

Zazwyczaj prezesi i właściciele firm. To są w sumie dwie podobne grupy, ale trochę mają różną specyfikę.

Czy zwracają się do Ciebie duże firmy czy startupy?

Jeśli chodzi o holistyczne doradztwo to raczej startupy i firmy szybko rosnące, bo tam pojawia się bardzo dużo wyzwań związanych z tym jak dobrze koordynować ten wzrost, jak zarządzać zespołem, jak podnosić wewnętrzne kompetencje i jak budować struktury. Często są to małe firmy i średniej wielkości firmy, ale także jest taki segment, w którym pracuję z dużymi organizacjami, które zatrudniają kilka tysięcy osób.

Jakie widzisz różnice jeżeli chodzi o problemy startupów a przedsiębiorstw, które nie rosną tak dynamicznie?

To są trochę dwa różne światy. Jeżeli chodzi o małe firmy, wyzwaniem dla nich jest wzrost. Znalazły product-market-fit, biznes się fajnie rozwija natomiast pojawiają się wyzwania związane z wdrażaniem w życie wszystkich pomysłów, priorytetyzacją, strukturyzowaniem zespołu, delegowaniem. To są wyzwania rosnących organizacji. Z drugiej strony w firmach dużych, wyzwaniem zazwyczaj jest pewnego rodzaju stagnacja, wyzwania w komunikacji strategii. Rzeczy, które są konsekwencją tego, że organizm jest tak duży, że czasem trudno jest dotrzeć z informacją, z inspiracją i być takim bardzo szybkim i zwinnym kiedy jest już się takim dużym organizmem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
zarządzanie
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl