Trwa ładowanie...
Przejdź na
Kluczowa technologia w biznesie. Wskazuje szefowa ClickMeeting
KFM
|zmod.

Kluczowa technologia w biznesie. Wskazuje szefowa ClickMeeting

(Materiały prasowe)

Jaka technologia jest obecnie nadrzędna w prowadzeniu biznesu? To pytanie zadajemy uznanym przedsiębiorcom. Dominika Paciorkowska, dyrektorka zarządzająca ClickMeeting, wskazuje swoje typy.

W Akademii Biznesu Money pytamy liderów biznesu i nauki o to, jaką obecnie technologię uważają za kluczową dla rozwoju nowoczesnego i zdrowego biznesu. Dominika Paciorkowska, dyrektorka zarządzająca ClickMeeting zdradza swoje typy.

- W dzisiejszym biznesie kluczową rolę odgrywają te technologie, które w największym stopniu wspierają zwinność i zdolność adaptowania się do nowych uwarunkowań. To dzięki nim możliwe jest skalowanie, eksperymentowanie i uzyskiwanie dostępu do błyskawicznego i bezpiecznego przetwarzania danych. Do tej kategorii bez wątpienia należą usługi chmurowe - mówi Dominika Paciorkowska.

Jak dodaje, zapewniają elastyczność i skalowalność, a to pozwala na optymalizację kosztów związanych z utrzymaniem infrastruktury, oprogramowania czy zasobów ludzkich. - Dzięki temu jako organizacja możemy skupiać się na działaniach, które są kluczowe dla naszego biznesu. Coraz więcej usług chmurowych jest przy tym w stanie sprostać wysokim wymaganiom związanym z bezpieczeństwem danych, co jest szczególnie ważne w kontekście obecnych zagrożeń - precyzuje.

Kluczowe technologie w biznesie - sztuczna inteligencja, chmura, internet rzeczy

- Kolejnym obszarem, którego znaczenie w świecie biznesu rośnie z każdym dniem, jest sztuczna inteligencja (AI). Coraz częściej obejmuje procesy, które jeszcze do niedawna wymagały zaangażowania ludzi. Umiejętne korzystanie z tych możliwości przekłada się na wiele obszarów wpływających na poziom świadczonych usług - mówi.

Jej zdaniem AI znajduje szerokie zastosowanie w obsłudze klienta. Istnieje wiele obszarów, gdzie automatyzacja procesów przekłada się na wydajność i elastyczność, pomagając w ten sposób zapewnić klientom odpowiednie doświadczenie. - Sztuczna inteligencja pomaga nam również w personalizowaniu usług w oparciu o preferencje klientów i dostosowywanie oferty do ich indywidualnych potrzeb. To wpływa na ich zadowolenie i zaangażowanie - przekonuje Dominika Paciorkowska.

- Ale AI sprawdza się również w innych obszarach. Może pomóc chociażby w tworzeniu przyjaznych interfejsów użytkownika, w analizie danych czy docieraniu do potrzebnych nam informacji. Wyzwaniem, przed którym stoimy, jest stworzenie odpowiednich regulacji prawnych zabezpieczających obszary, w których pojawia się AI - mówi Dominika Paciorkowska. Jak dodaje, mamy w tym duże zaległości, bo sztuczna inteligencja rozwija się i wkracza w nowe obszary w takim tempie, że legislacja nie jest w stanie za nią nadążyć.

- Nie sposób nie wspomnieć o internecie rzeczy (IoT). Łączy w sobie różne rozwiązania mające na celu automatyzację procesów i ułatwianie nam codziennego funkcjonowania, w tym również pracy. Ta koncepcja znajduje zastosowanie zarówno w naszych domach, jak i firmach czy w całych miastach. Dzięki niej przede wszystkim eliminujemy powtarzalne procesy, zyskujemy czas oraz większą kontrolę - mówi, dodając, że bez wątpienia ten obszar będzie się nadal rozwijał i znajdował coraz szersze zastosowanie również w biznesie.

- Podczas wdrażania nowych rozwiązań nie możemy oczywiście zapominać o zrównoważonym rozwoju. Zależy na nim samym konsumentom i oczekują od firm, z których usług korzystają, brania odpowiedzialności nie tylko za to, jak wygląda rzeczywistość dziś, ale również jak będzie prezentować się w dłuższej perspektywie - wskazuje.

Jej zdaniem zachowanie transparentności staje się ważną biznesową potrzebą. Wśród wyzwań, które należy wziąć pod uwagę, bez wątpienia należy wymienić sposób pozyskiwania i wykorzystania energii. - To duża odpowiedzialność, jaką biorą na siebie przedsiębiorcy. Wymienione wcześniej technologie i obszary działania, takie jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, zarządzanie bezpieczeństwem czy zaawansowana analityka, również są w stanie wspierać zrównoważony rozwój. Wszystko zależy jednak od tego, w jaki sposób będziemy z nich korzystać - kwituje szefowa ClickMeeting.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
hehe
rok temu
tych dyletanckich artykułów czytać się nie da. wystarczy wejść na wikipedię na termin technologia i go przeczytać a następnie przeczytać komentarze na wikipedii (dyskusję na wikipedii) żeby zauważyć że IT czyli przetwarzanie "chmurne", sztuczna inteligencja itd nie jest żadną technologią. wy nie szanujecie swoich czytelników. przecież zaliczenie IT do technologii ma swoje KONSEKWENCJE a mianowicie każdy humanista (np. prawnik, ekonomista) musi być uznany za technologa (bo przetwarza informacje) czyli każdy prawnik musi być uznawany za magistra inżyniera prawa i każdy ekonomista będzie wtedy magistrem inżynierem ekonomii. przecież wy się kompromitujecie tymi artykułami
hehe
rok temu
internet rzeczy to np. zdalne sterowanie ogrzewaniem za pomocą smartfona czyli przez internet więc co w tym jest takiego nowego ?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
hehe
rok temu
internet rzeczy to np. zdalne sterowanie ogrzewaniem za pomocą smartfona czyli przez internet więc co w tym jest takiego nowego ?
hehe
rok temu
tych dyletanckich artykułów czytać się nie da. wystarczy wejść na wikipedię na termin technologia i go przeczytać a następnie przeczytać komentarze na wikipedii (dyskusję na wikipedii) żeby zauważyć że IT czyli przetwarzanie "chmurne", sztuczna inteligencja itd nie jest żadną technologią. wy nie szanujecie swoich czytelników. przecież zaliczenie IT do technologii ma swoje KONSEKWENCJE a mianowicie każdy humanista (np. prawnik, ekonomista) musi być uznany za technologa (bo przetwarza informacje) czyli każdy prawnik musi być uznawany za magistra inżyniera prawa i każdy ekonomista będzie wtedy magistrem inżynierem ekonomii. przecież wy się kompromitujecie tymi artykułami