Książka, którą każdy w biznesie powinien przeczytać. Poleca prezeska Fundacji Sukces Pisany Szminką
Czy istnieje jedna książka, którą każdy przedsiębiorca powinien przeczytać? Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką nie ma wątpliwości. Wskazuje na "Factfulness: Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą" autorstwa Hansa Roslinga.
Zapraszamy do cyklu Akademii Biznesu Money, w którym przedsiębiorcy i naukowcy wskazują kluczową - ze swojej perspektywy - książkę dla biznesu. Lekturę, która realnie coś zmienia. Dla Olgi Kozierowskiej, prezeski Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką jest to "Factfulness: Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą" autorstwa Hansa Roslinga.
- Autor jest założycielem zwalczającej dezinformację Fundacji Gapminder. Nie jest to książka stricte o biznesie, ale zawarta w niej wiedza na pewno w biznesie się przyda. Rosling w przystępny i rzeczowy sposób tłumaczy, dlaczego poddajemy się czarnowidztwu i łatwo ulegamy przekonaniu, że świat nieuchronnie zmierza ku gorszemu - nawet jeśli ogólnodostępne dane wskazują na coś innego - uzasadnia Olga Kozierowska.
- Jednocześnie to nie jest książka promująca naiwny optymizm, ale zachęcająca do realistycznego, popartego faktami patrzenia na rzeczywistość, ucząca, jak chronić się przed manipulacją. A w biznesie fakt-checking i realistyczne spojrzenie na świat są przecież niezmiernie ważne - dodaje.