Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Loteria z e-TOLL-em. Brak biletu nie zawsze oznacza mandat

15
Podziel się:

Analizując przepisy, można odnieść wrażenie, to kwestia szczęścia, czy kierowca niemający biletu na przejazd autostradą zapłaci mandat, czy też nie. RMF FM wyjaśnia, że kierowca jadący płatnym odcinkiem autostrady bez biletu ma trzy dni na jego dokupienie i uniknięcie kary 500 złotych. Chyba że zostanie zatrzymany do kontroli, wtedy mandatu nie uniknie.

Loteria z e-TOLL-em. Brak biletu nie zawsze oznacza mandat
Po wprowadzeniu systemu e-TOLL kierowcy nie muszą już stać w długich kolejkach na bramkach (PAP, Roman Zawistowski)

Od roku kierowcy nie muszą zatrzymywać się na bramkach, by zapłacić za przejazd odcinkami autostrad A2 Konin - Stryków oraz A4 Wrocław - Sośnica. Służą do tego m.in. aplikacje mobilne. System e-TOLL ma automatycznie sprawdzać, czy opłatę uiszczono.

e-TOLL - nie wszyscy zapłacą mandat

RMF FM podkreśla jednak, że obecnie obowiązujące przepisy doprowadziły do sytuacji, że jeden kierowca, gdy przejedzie dany odcinek bez biletu, ma 3 dni na jego dokupienie, by uniknąć kary, a inny, gdy zostanie zatrzymany na tym samym odcinku bez biletu, dostaje mandat. Szczęście więc mają ci kierowcy, którzy unikną kontroli na autostradzie.

Do września na A2 oraz A4 funkcjonariusze KAS złapali 1683 kierowców, którzy nie mieli wykupionego przejazdu. Reszta przypadków, które wyłapał system, trafiła do Izby Skarbowej w Łodzi (w przypadku osobówek) lub Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (w przypadku samochodów ciężarowych).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Gigantyczny wyciek piwa. Hektolitry rozlały się na autostradzie

Ministerstwo Finansów wymienia 21 kamer, które sczytywały tablice rejestracyjne aut na dwóch płatnych odcinkach państwowych autostrad. Nowe urządzenia będą miały rozbudowane funkcje, których nie mają obecne – automatycznie sklasyfikują gabaryty pojazdów, dzięki czemu od razu będzie wiadomo, o jakie naruszenie chodzi – czy brak opłaty za przejazd autostradą (pojazdy lekkie), czy też opłaty elektronicznej (pojazdy ciężkie).

Z opłat za przejazd płatnymi odcinkami dróg krajowych w 2021 roku do Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) przekazano prawie 2 mld zł. Głównym zadaniem funduszu jest gromadzenie środków finansowych i finansowanie budowy i przebudowy sieci dróg krajowych zarządzanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
Mama
10 miesięcy temu
Władza urządziła sobie polowanie na nieświadomych obywateli, żenujące to jest. Przepis jest niejasny, system poboru opłat beznadziejny. Dlaczego nie chcemy się uczyć od lepszych, gdzie system działa bez problemów. A przepraszam, u nas wszystko jest najlepsze.
Jesteście stu...
11 miesięcy temu
Wiecie, że jak kierowca nie będzie miał wykupionego biletu i nie dostanie mandatu podczas trasy to może dostać opłatę dodatkową w wys. 500 zł do 5 lat po zakończeniu trasy? Ofc chodzi o pojazd do 3.5t.
😁😁😁😁😁
rok temu
Ludzie często nie wytrzymują i wariuja.na nic może być tłumaczenie trzeba było się pilnować.można sobie to trzeba było się ruszyć i motywować wcześniej jak była okazja...
antybezmyslni...
rok temu
To jest szczególnie upierdliwy wymóg. Tylko PiS -owska władza mogła go wymyślić. Bo dyskryminuje ludzi starszych i tych nie mających telefonów komórkowych z aplikacjami. Wnoszenie opłat na stacjach paliw (tylko Orlenu) z wyprzedzeniem 2-dniowym , czyni jazdę taką autostradą nieprzewidywalną i uciążliwą życiowo lub okolicznościowo. GRANDA.
Kulfon
rok temu
A ja pamiętam jaki ryk podniesła hołota dziennikarska kiedy kilka dekad temu minister transportu chciał wprowadzić winiety, które rozwiazywały problem i wielokrotnie były tańsze od obecnych opłat. Na tych osobnikach dawno temu powinno sie wykonać amerykańską karę