Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Lotnisko w Olsztynie znalazło nietypowy sposób na rozwój. Zaczęło się od borówek

9
Podziel się:

Azjatycki gigant podpisze memorandum o współpracy z Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury. Sieć handlowa LuLu Group skorzysta z infrastruktury lotniska w Szymanach do transportów cargo. Rozwój portu w tym kierunku rozpoczął się nietypowo, bo od... borówek.

Lotnisko w Olsztynie znalazło nietypowy sposób na rozwój. Zaczęło się od borówek
Port Lotniczy Olsztyn-Mazury podpisze umowę z azjatyckim gigantem (East News, Hubert Hardy/REPORTER)

O sprawie pisze "Puls Biznesu", który podaje, że w środę dojdzie do podpisania memorandum między azjatycką siecią sklepów a Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury. Na uroczystości pojawi się Yusuff Ali M.A., prezes LuLu Group z siedzibą w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. To gigant mający supermarkety m.in. w ZEA, Indiach, Arabii Saudyjskiej czy w Egipcie.

LuLu Group chce mieć w Polsce centrum operacji. Takie magazyny ma już w Hiszpanii, we Włoszech i w Wielkiej Brytanii. Dotychczas kupowane w Polsce produkty jechały właśnie przez te bazy do krajów Zatoki Perskiej, w których LuLu Group ma najwięcej sklepów. Teraz taką bazę firma będzie miała także na lotnisku Olsztyn-Mazury – tłumaczy w rozmowie z "PB" Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego, które jest właścicielem lotniska.

Nowa ścieżka rozwoju dla lotniska

Dziennik zauważa, że współpraca polskiego lotniska i zagranicznego giganta oznacza rozbudowę infrastruktury magazynowej. Obecnie port ma powierzchnie 2 tys. m kw. magazynów, jednak już teraz planuje zwiększyć ją o kolejne 3 tys. m kw. Jego przedstawiciele nie wykluczają też dalszych inwestycji w tym kierunku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Reszty można się nauczyć". Oto jak zostać mechanikiem lotniczym

W 2022 r. z lotniska wyeksportowano ok. 200 ton żywności. Towary tego typu są odprawiane, ale niekoniecznie wylatują z Szymanów. Bardzo często Olsztyn-Mazury zajmuje się przygotowaniem przesyłki, a ta następnie trafia na warszawskie Lotnisko Chopina, skąd odlatuje dalej.

Jak zauważa "PB", "to dlatego działalności cargo nie widać w statystykach Urzędu Lotnictwa Cywilnego". Pierwszeństwo w nich ma warszawskie Okęcie, z którego w 2022 r. odprawiono 101,7 tys. ton towarów (wzrost o 4,4 proc.).

Wszystko zaczęło się od borówek

A skąd pomysł na eksport żywności z lotniska na Szymanach? Dziennik wskazuje, że dwa lata temu taką decyzję podjęli wspólnie: właściciel, rada nadzorcza i zarząd. Port lotniczy rozpoczął od trudnego w transporcie towaru, jakim są borówki. W 2022 r. wysłało ich 30 ton.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
Ida
5 miesięcy temu
Redaktorze litości !!!! To lotnisko jest w Szymanach a nie w Olsztynie i mówi się z Szyman a nie z Szymanów🙈😓.
gfe
5 miesięcy temu
Od kiedy jagody i inne cargo potrzebują terminala? W Europie jest wiele lotnisk towarowych, żaden samorząd im nie buduje drogich terminali.
Adam
5 miesięcy temu
Panie autorze, nie pisze się Szymanów, a Szyman.
Mój Nick
5 miesięcy temu
CPK ma SENS. TRZEBA TO SZYBKO DOKOŃCZYĆ - ŁUKASZENKA NA BIAŁORUSI I PUTIN W MOSKWIE NIE BĘDĄ WIECZNIE - MOŻEMY DLA CHIN BYĆ KLUCZOWYM PAŃSTWEM W EU...........DAL ARABÓW Z PÓŁWYSPU ARABSKIEGO TEŻ.
Donald
5 miesięcy temu
Polacy, my nie możemy być żadnym konkurentem dla Niemiec! Należy zatrzymać proces budowy CPK i portu kontenerowego w Świnoujściu. Elektrownia atomowa nie może powstać, bo zmniejszylibyśmy ilość prądu kupowanego od Niemców. Wszystkie stocznie należy zamknąć. Odra nie może być rzeką żeglowną. I tak dalej. W organizacji przedsięwzięcia pomogą nam doradcy z Grupy Bilderberg, w której spotkaniu brał kiedyś udział mój kandydat na prezydenta Polski. Dziękuję za wysłuchanie, idę zadzwonić do Niemiec po dalsze instrukcje.