Netto wychodzi ze Szwecji. Chce się skupić m.in. na Polsce
Salling Group, właściciel m.in. sklepów Netto, postanowił wycofać markę ze Szwecji, gdzie do tej pory miał 163 sklepy. Powód? Firma chce się skoncentrować na innych rynkach. Wśród nich jest m.in. Polska.
O decyzji Salling Group pisze portal wiadomoscihandlowe.pl.
- Otrzymaliśmy bardzo dobrą ofertę przejęcia naszego szwedzkiego biznesu i podjęliśmy decyzję, by skorzystać z tej okazji i skoncentrować się na dalszych inwestycjach w Danii, Polsce i Niemczech - powiedział Michael Loeve, prezes Netto International.
Sieć w Szwecji liczyła aż 163 placówki. Docelowo mają one zmienić nazwę i funkcjonować pod szyldem Coop.
Obejrzyj: Zakaz handlu w niedziele zostaje. Zyskują gastronomia, turystyka, kultura
- Istotą prowadzenia sieci dyskontowej jest zarządzanie dużymi sklepami w najprostszy i możliwie najbardziej efektywny sposób – a to oznacza radzenie sobie z wyzwaniami bez posiadania zbyt dużych zasobów. Zespoły pracownicze w Szwecji były pod tym względem wspaniałe i jestem pewien, że nowy właściciel rozpozna i doceni ich talenty, gdy będzie włączał sklepy Netto do sieci Coop – podsumował menedżer, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.
Netto ma w Polsce 368 sklepów. W ostatnich miesiącach stawia na rozwój dyskontów 3.0. Koncept ten zakłada inny wystrój oraz znacznie szerszy asortyment produktów. Wszystko po to, by konkurować z liderami polskiego rynku - Biedronką i Lidlem. Do tej pory otwarto osiem takich placówek.
Salling Group to właściciel nie tylko Netto, ale również innych sieci handlowych, funkcjonujących przede wszystkim w Danii. Chodzi o marki Salling, Fotex i Bilka.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl