Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł sponsorowany

E-commerce w B2B? Nowa jakość we współpracy z klientami

0
Podziel się:

W dzisiejszych czasach wiele przedsiębiorstw z sektora B2B poszukuje rozwiązań technologicznych typu B2B e-commerce, w celu rozwoju nowych kanałów sprzedaży oraz automatyzacji i personalizacji współpracy ze swoimi klientami.

E-commerce w B2B? Nowa jakość we współpracy z klientami

Podjęcie tych kroków jest związane z ciągłym wzrostem rynku sprzedaży internetowej w relacjach B2B. Według wyliczeń firmy Frost &Sullivan do 2020 roku wielkość sprzedaży w tym kanale dwukrotnie przewyższy wielość sprzedaży na rynku B2C, generując przychody rzędu 6,7 biliona dolarów.

B2B e-commerce czy EDI: technologie komplementarne czy substytuty?

Z drugiej strony od kilkunastu już lat to technologia EDI jest szeroko stosowana na rynku polskim, szczególnie w branży handlowej. Wiele firm produkcyjnych wymienia dokumenty elektroniczne z dużymi partnerami biznesowymi (np. sieciami handlowymi) za pośrednictwem systemów EDI. Ich systemy IT zostały przystosowane do otrzymywania zamówień elektronicznie czy wystawiania e-faktur w określonym formacie. Wielu dostawców planuje rozpoczęcie współpracy na podobnych zasadach także z mniejszymi partnerami, jednak uniemożliwiają im to ograniczenia systemowe po stronie odbiorców. Przykładem mogą być właściciele małych sklepików, kawiarni czy restauracji (branża FMCG), aptek (branża farmaceutyczna), warsztatów i sklepów specjalistycznych (branża samochodowa). Klasyczne, pełne, wdrożenie rozwiązania EDI dla takich firm wiąże się ze zbyt dużymi kosztami. W tej sytuacji z pomocą przychodzą rozwiązania takie jak Comarch EDI e-Market. – rozwiązanie klasy B2B
e-commerce, stanowiące uzupełnienie platformy Comarch EDI wykorzystywanej do elektronicznej komunikacji. Ta ergonomiczna aplikacja webowa pozwalająca na uruchomienie nowoczesnych kanałów sprzedaży nawet z najmniejszymi klientami.

B2B na wzór B2C, czyli funkcjonalny sklep uwzględniający potrzeby użytkowników

Poszukując rozwiązania B2B e-commerce warto pomyśleć o kilku zasadniczych zdaniach jakie stoją przed tego typu projektem. Pierwszym z nich jest integracja z innymi systemami wykorzystywanymi w firmie. *Szczególnie ważne jest zapewnienie pełnej zgodności z systemem ERP działającym w firmie oraz wykorzystanie specyfikacji i formatów dokumentów już wymienianych z większymi partnerami biznesowymi. Kwestią o której często się zapomina jest *łatwość użytkowania i estetyka. Dostosowanie systemu do identyfikacji wizualnej przyjętej w danym przedsiębiorstwie zawsze działa na plus. Elastyczne katalogi produktów, koszyki (powtarzalne listy produktów), dodawanie do ulubionych i łatwe wyszukiwanie produktów to podstawa dobrego działania sklepu. Po wyborze produktów w koszyku klient powinien widzieć dostępne rabaty (np. za przedpłatę, skonto, za zamówienie pełnego transportu) oraz powinien móc wskazać miejsce dostawy (np. do jego lokalizacji lub bezpośrednio do lokalizacji docelowej nabywcy). Dobrym uzupełnieniem
modułu e-commerce jest faktura elektroniczna. Rezygnacja z faktur papierowych zawsze zapewnia wyraźną redukcję kosztów oraz poprawę jakości danych gwarantując spójność dystrybucji faktur w wielu formatach. Ważnym dodatkiem dla wielu przedsiębiorstw może być moduł Call Center. Dzięki temu wszystkie zamówienia, także te otrzymywane telefonicznie, znajdują się w jednym systemie i mogą być dalej procesowane elektronicznie w systemie przedsiębiorstwa.

Artykuł sponsorowany

wiadomości
gospodarka
e-biznes
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.